Het is nu za nov 25, 2017 2:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 2:00 pm 

lissane schreef:
nou dat lag ik me vannacht ook te bedenken,zou fijn gaan in de wereld als iedereen die het anders doet of denkt zo met de grond gelijk word gemaakt zeg.............want iedereen voed zijn kinderen,beesten ect altijd zelf het beste op natuurlijk.dan is het heel fijn op een forum allemaal in 1 lijn te leven................vergeet dan voor het gemak dat degene die niet op die lijn leven,het dus anders doen en anders denken hier echt niet posten,of zoals mij een poging doen maar snel pleitte zijn :-)
degene die het anders doen houden net zoveel van hun dieren natuurlijk maar er word ze wijsgemaakt dat dat niet kan,want je doet het niet op de standaard manier,en dus ben je niet goed voor de dieren.
heel bekrompen en ik mag echt van harte hopen dat deze mensen in hun dagelijkse leven toch wat meer open kunnen staan voor ieders manier van opvoeden en verzorgen van dieren.
wereld is al zo leuk,gaat het toch wel heel leuk worden als ik tegen de buurvrouw zeg ga maar mooi verhuizen want zoals jij met je beesten omgaat past niet in mijn straatje :duh:
maar dat is natuurlijk weer heel anders dan hier op het forum zeggen je account te laten verwijderen omdat het niet in je straatje valt :scratch:

had een privebericht ook meer op prijs gesteld dan hier excuus te maken.en hier niet meer reageren want het botst.
tja doet het ook,lekker volwassen allemaal,had ook anders gekund in mijn ogen.en hadden we er nog uit kunnen komen denk ik,zodat ieder gewoon op een topic posten kan zonder ergenissen,de dingen uitleggen geeft vaak een andere kijk.
en de rittens zijn de dupe,want een leuke topic openen met fotos en info om zo aan lieve baasjes te komen voor de rittens is wel vergald zo.
en dan denk ik,zo je eigen zin door willen drijven ben je geen geschikt modje en zorg je ervoor dat juist de kans dat deze rittens bij de of dw belanden een grotere kans word.want een grote kans op het vinden van baasjes is verkeken,het laatste wat ik nog doe is hier een topic openen nl,niet uit dwarsigheid hoor,maar voel me hier niet prettig en zal bij elke foto of info tien keer over moeten lezen of er toevallig niks verkeerds bij staat.had goed gelezen en de moeite genomen te begrijpen dat het voor mij onmogelijk is 17 rittens te houden en als er echt geen andere optie zou zijn de dw een mogelijkheid is.en dan zitten daar eens geen broodfokratjes maar mijn ratjes die liefdevol zijn groot gebracht.maar ik heb over 6 weken ook veel liever hier blijde nieuwe baasjes aan de deur dan dat ik ze achter moet laten in een glazen kooitje hoor.

ik laat het er verder bij,er is netjes in het openbaar excuus voor aangeboden tenslotte...........hier kun je nog eeuwen over discuseren word niemand beter van.wat mij betreft mogen topic en account verwijderd worden.ik lees gewoon net als ik al jaren doe gewoon lekker bij en wat ik wil lezen en daar kan ik dan fijn mijn eigen ding in doen.wel zo prettig :lol:

Ik snap jou chantage niet zo goed, als ik de ratten niet hier kan plaatsen ja dan zal ik ze toch naar de dierenwinkel moeten doen. Of als ik zoveel ratten heb dan zal ik ze toch moeten laten inslapen, nadat je al tig keer is gezegd dat je ze naar de opvang kunt brengen. Sterker nog je zou ze al kunnen brengen. Dat je het zelf normaal vind om rittens in te laten slapen vind ik al niet gezond, daar zou je trouwens niet eens bij mijn da mee moeten aankomen, ze zou denk ik gelijk je ratten in beslag nemen. Hoe kom je er bij dat dat een optie is, gezonde ratten inslapen, sinds wanneer ben jij god en ga je over levens? omdat jij het niet ziet zitten? jij hebt toch deze keus gemaakt? en dus moet jij toch een oplossing zoeken? en jij word toch geholpen hier? en zo gaat het maar steeds over jij, want jij vind dat jij slachtoffer bent, niet de ratten.
Vervolgens vind je dat hier iedereen maar een mening heeft, maar als iemand zijn excuses maakt is het naar jou mening nog niet goed. Dus boven alles hoor ik vooral jou mening in dit verhaal. Dus als je nou eens even jezelf opzij zet, en echt hoor een burn out is naar, sterkte ermee, maar je hebt nu de verantwoordlijkheid voor de rittens en daar gaat het vooral om nu, dat zijn de echte slachtoffers in dit verhaal. Je hebt al lang ratten vertel je, en als je ook al lang internet hebt dan ga je even op zoek naar hulp, of je neemt alle opties aan die hier gegeven zijn, zodat je met beide handen die aangeboden hulp aan neemt, en zorgt dat de kleintjes geholpen worden nu!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 6:29 pm 

Ik ben het helemaal met Annie eens, ook ik vind dat het een beetje op chantage begint te lijken.

Als je de moedertjes met hun rittens naar de opvang had gebracht hadden de rittens een kans gehad op een goede thuis. De moedertjes (en event. een paar rittenmeisjes) hadden daarna weer naar jou teruggegaan. Omdat jij alleen aan jezelf denkt wil je de moedertjes niet tijdelijk naar de opvang brengen. Tegelijk klaag je er over dat je geen hulp krijgt :huh:

Maar om met het begin van het verhaal te beginnen: Als je al zo lang ratjes hebt en op de verschillende fora meeleest (anders kun je niet weten dat het zulke verschrikkelijke fora zijn) had je moeten weten dat het niet verstandig is om in een dierenwinkel/tuincentrum ratjes/andere knaagdieren te kopen. Als je dat niet had gedaan was al deze ellende niet nodig geweest.

Ik hoop dat je snel opknapt en dat de rittens fijne thuisjes vinden.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 7:20 pm 

voor god spelen,chantage,onmiddelijk hulp inschakelen voor de rittens nu!..............allemachtig niveau word hier steeds hoger zeg :fluiten: .beetje achterhaald ook,inslapen was voor dat ze geboren werden al geen sprake meer van nl.en chantage????nee iets zeggen waar men de kriebels van krijgt gelijk gezegd word je maar van het forum te moeten laten verwijderen is heel normaal pfffffffff.
monique is daar op terug gekomen,net als ik over dat inslapen.dus vind zulke berichten echt nergens op slaan.en zoals ik al eerder zei zo blijft de discussie maar doorgaan,gaat van kwaad tot erger zelfs.nou iemand die daar blij van word????denk het niet hoor.
en dat de rittens hulp nodig hebben nu!het toontje alleen al,weet niet wie je denkt voor je te hebben hoor maar zeker geen onnozele kleuter.je zult het wel goed bedoelen in het belang van de rittens maar die hebben geen hulp nodig,gaat prima met ze nl.
wilde niet meer reageren,zeg ik steeds wilde hier ook niet meer lezen,doe ik ook steeds.
nou ga nog 1 keer uitleggen dat ik dit forum niet nodig heb om de rittens groot te brengen,ze te verzorgen en aandacht te geven.
het zou HEEL LEUK zijn geweest,maar daar is nu al teveel voor gebeurd en gezegd.ik voel me op dit forum niet prettig en de manier waarop jullie mijn berichten lezen gezien bovenstaande reacties pas ik hier ook echt niet.overigens zijn er meer forums dan rattenforums hoor,ik beschreef ze in het algemeen en het is voor mij alleen maar bevestigd dat het niet mijn ding is.
maar daar laat ik nooit de rittens de dupe van worden hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!er is meer mogelijk dan de mensen hier of dit forum,zou niet best zijn zeg.
door deze topic te openen kwam er even buiten de negatieve dingen ook goeds naar voren.oa dus dat opvang altijd mogelijk is.
daarom liggen ze hier ook heerlijk warm gewoon in hun nestjes bij mam.
en daarom ga ik de komende weken hard mijn best doen lieve baasjes voor ze te vinden,en lukt het me niet voor allemaal zal ik toch echt niet schromen de opvang te benaderen.
want ook ik wil het beste voor de rittens,vooral omdat ik ze als ze straks weg moeten wel een band met ze heb opgebouwd.zou erg fijn zijn zeker te weten dat ze het in hun verdere leventje ook heerlijk naar hun zin krijgen.

hoop dat het nu voor IEDEREEN duidelijk is dat ik de rittens groot breng met de beste zorg en over enkele weken hoop lieve baasjes gevonden te hebben en anders de opvang benader.
dus het echt allemaal wel goed gaat komen met ze!!!!!

zou het er nu zo graag bij willen laten. :knikt:
groetjes lissane

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:01 pm 

Mooi dat wilde ik even weten, fijn om te horen, de rest is bijzaak ;) succes met de rittens en ik hoop dat ze allemaal een welverdiend huisje krijgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:04 pm 

:nee: ik snap er niets van. Ik word ook een beetje moedeloos van jouw houding, Lissanne, want niets wat wij doen is goed in jouw ogen (ipv andersom) dus wat wil je dan??

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:11 pm 

annie schreef:
Mooi dat wilde ik even weten, fijn om te horen, de rest is bijzaak ;) succes met de rittens en ik hoop dat ze allemaal een welverdiend huisje krijgen.

:D :D :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:52 pm 

:D
Bernadette schreef:
:nee: ik snap er niets van. Ik word ook een beetje moedeloos van jouw houding, Lissanne, want niets wat wij doen is goed in jouw ogen (ipv andersom) dus wat wil je dan??

nou gaan gewoon nog ff door,krijg er nu een lachbui van.snapt de 1 het wel de ander dan weer niet.echt weet niet meer hoe ik het schrijven moet :buiging:
want nu begrijpt annie het wel en jij weer niet..............lees nou ff goed mijn berichtje,sla het bovenste gedeelte over dan staat er toch heel duidelijk dat deze topic zeker goeds heeft gebracht????
opvang was mij niet duidelijk van dat er altijd opgevangen werd,nou nu wel.en dat ik daar ook echt gebruik van zal maken indien nodig,maar zelf eerst probeer baasjes te vinden.
er is zelfs tot 2 keer toe vervoer aangeboden.
ik heb een heel document ontvangen hoe ik met de moeders en rittens om moet gaan..............nou ik ben er blij mee hoor,en dus best veel goeds.
dus ik begrijp jouw nu niet waarom je mij vraagt wat ik dan wil???
niks hoor,maar de 2 berichtjes van vanmiddag vond ik het wel zo gepast duidelijk te maken dat ook ik het beste voor het grut wil en me daar voor inzet.want kan het niet uitstaan als mensen van mij denken dat ik een onmens ben voor dieren,dieren die mij meer liefde brengen dan menig mens.en dat wilde ik recht zetten.
dat het verder buiten dit forum gaat is puur hoe het nu gelopen is en dat lijkt me logisch voor beide partijen.............ik voel me hier niet prettig en we kunnen er omheen gaan draaien maar feit is ook dat jullie echt niet op mij zitten te wachten.maar allemaal willen we wel het beste voor de rittens,nou gaf bovenstaand aan dat dat dus goed zit.verder niks hoor :huh:
en voel me nu weer beter dan de afgelopen dagen,geef ook echt wel toe dat mijn buien niet fijn zijn af en toe,en ik heftiger reageer dan ik normaal ooit zou doen,vooral als ik me aangevallen voel..........en zou ik hier al jaren zijn en ik bekend was zou dat heel anders zijn geweest qua begrip natuurlijk.het is nou eenmaal zo en er valt niks terug te draaien.mijn buien gaan zo mega op en af daar is ook niet mee om te gaan als onbekende.
maar ben ook best wel lief soms hoor :aai:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 8:58 pm 
Ere-lid

Goed, en dit gezegd hebbende is hiermede de kous af oftewel Klaar ende Kees.
Dit topic wordt uiteraard niet gesloten, maar reacties worden niet meer gewaardeerd.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 8:03 pm 

Je geeft aan dat de ratjes inderdaad jouw verantwoording zijn. Wanneer het er teveel worden, is het in mijn ogen een goede keuze om hulp te accepteren. Dit hoort ook bij verantwoordelijkheid. Mensen proberen je juist te helpen en je bent op de goede plek terecht gekomen.

Als rattery zie ik de noodzaak van opvangs trouwens zeer ernstig in. Broodfok zal nooit in één keer zijn afgeschaft, zeker niet zolang dierenwinkels gerechtigd blijven levende dieren te verkopen in de winkel. Er zijn mensen nodig die de puinhoop veroorzaakt door broodfokkers moet opruimen en opvangs bieden daarbij zeer dankbaar hun hulpverlening. Ook deze ratjes verdienen een kans, maar dat wil niet zeggen dat het vergelijkbaar is een rat in de dierenwinkel te kopen. Wanneer er geen ratten meer worden verkocht binnen dierenwinkels, zitten de opvangs niet langer vol en kan er veel meer tijd en veel meer middelen worden gestoken in verantwoord fokken.

Ik zou zeker een andere oplossing proberen te zoeken. In het geval van dierenmishandeling (met als gevolg dierenmoord) is tegenwoordig geloof ik ook strafrechtelijke vervolging van toepassing.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 8:04 pm 

Jolanda M schreef:
Goed, en dit gezegd hebbende is hiermede de kous af oftewel Klaar ende Kees.
Dit topic wordt uiteraard niet gesloten, maar reacties worden niet meer gewaardeerd.

Sorry Jolanda, moet dit berichtje over het hoofd gezien hebben!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 9:44 pm 
Ere-lid

No problem maar hier laten we het wel bij :-)

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 11:30 pm 

sorry jolanda dat ik nog wat plaats hier :oops: ,zal verder niet reageren op eerdere berichtjes maar omdat dit topic niet verwijderd is dacht ik is het misschien wel zo leuk en zelfs gepast om de afloop ff te vermelden,en dat het allemaal heel goed verlopen is hier,en ook belangrijk dat alle ratjes geplaats zijn.degene die hier blijven is mijn eigen keuze geweest.
ff in het kort er zit een mega achterblijver bij,vanaf zijn geboorte al maar hij doet het super verder,is alleen nu de grote van een muis,de helft van zijn broers en zusjes.
dus die wilde ik niet plaatsen maar zelf houden,omdat het een mannetje is heb ik besloten ook nog voor een mannenkooi te gaan,ik hou dus ieneminie en dan nog 2 broers.
komend weekend worden alle ratjes opgehaald,allemaal mensen uit de buurt en hier ook regelmatig thuis geweest.ze zijn echt aan het aftellen en ik weet zeker dat ze goed terecht komen wat weer een supergevoel geeft want het zijn toch mijn baby's geworden he.
heerlijk tam zijn ze,super mooi en ik heb me avond aan avond vermaakt met de mannenkooi,dat zijn nl 9 rittens bij elkaar zonder volwassene want had alleen vrouwtjes,echt een vermaak.het was mega druk,veel werk maar heb het met liefde gedaan en was erg leuk een keer mee te maken.
nou ik laat het hier verder bij,hoop ook niet dat dit bericht reacties uitlokt omdat dat hier niet meer mocht maar nogmaals vond het wel zo leuk de goede afloop te vermelden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 9:08 pm 

Gefeliciteerd met de goede afloop! :thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]