Het is nu vr nov 24, 2017 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 2:28 pm 

ow wat leuk dat ze zelf zwanger is,nou ik wacht het wel af.weet ik in elk geval als ik voorlopig geen reactie van haar krijg dat dat een hele leuke reden heeft.

zijn er inmiddels 7,kan zijn dat ik net niet goed geteld heb hoor,en ja ik hou het allemaal in de gaten.haar buikje oogt nog niet leeg en ze laat ze ook nog niet drinken dus wijst er op dat er nog meer komen. maar hoop dat er niet heel veel meer bij komen.ook voor haarzelf niet.ze is ook nog maar 3 maanden natuurlijk.
wat een kleine wurmpies zijn het zeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 3:33 pm 

sabrina heeft wel gemaild maar is door haar zwangerschap tijdelijk gestopt met opvang idd.
wel adressen gekregen om contact mee op te nemen.
inmiddels is de andere rat ook bevallen,kan alleen maar horen en niks zien nog...............word vervolgd :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 3:37 pm 

Succes met de kleintjes. Onze opvang in heiloo noordholland neemt ook ratten op zeker als het via mij gaat.

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 14, 2011 3:43 pm 

Nydia schreef:
Succes met de kleintjes. Onze opvang in heiloo noordholland neemt ook ratten op zeker als het via mij gaat.

dank je nydia,fijn te horen dat jullie opvangen :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 10:52 am 

Het ene nestje zijn er 11,het 2de nestje kan ik niet helemaal zeker zeggen maar ca 6.
de moeders doen het prima,1 is zo beschermend dat ik nu naar de huisarts moet voor een tetanusprik :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 11:04 am 

Gelukkig kun je er om lagen :P Blij om te horen dat het goed gaat en dat je uit de zorgen bent. :thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 11:58 am 

jawel kan ik zeer begrijpen,had ook gebeten als ze aan mijn kindjes kwamen.
nou ben niet uit de zorgen natuurlijk,zoiezo 17 rittens die een plaatsje moeten krijgen.dat baart me nou juist zo'n zorgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 12:06 pm 

Schrijf ik nu echt 'lagen' ... :x

Er is toch al het één en ander aan hulp aangeboden? Bovendien is het wel duidelijk dat de mensen hier echt wel bijspringen als het nodig is. Zelf wil ik wel voor taxi spelen mocht het nodig zijn tzt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 12:19 pm 

haha ja maar begreep wat je bedoelde hoor :D
ow fijn dan zijn er al 2 die evt kunnen rijden,willemijn bood het ook aan.
nou er is gezegd dat opvang de oplossing is ipv inslapen maar geen enkele opvang heeft me laten weten ze zoiezo te willen plaatsen of mensen te weten.wel iemand die gemaild heeft mocht het nodig zijn ik via haar waarschijnlijk opvang kan regelen.maar op sabrina na heb ik zelf ook nog geen contact met de opvang gezocht hoor.wel advertentie geplaatst op mijn hyves en facebook.
maar zal vast wel goed komen,misschien als mensen hier lezen ook wel een ritten erbij willen.en zelf zal ik er toch ook echt wel een uk bijhouden,tuurlijk uniek om een ratje te hebben vanaf de geboorte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 1:01 pm 

Citaat:
nou er is gezegd dat opvang de oplossing is ipv inslapen maar geen enkele opvang heeft me laten weten ze zoiezo te willen plaatsen of mensen te weten.wel iemand die gemaild heeft mocht het nodig zijn ik via haar waarschijnlijk opvang kan regelen.maar op sabrina na heb ik zelf ook nog geen contact met de opvang gezocht hoor.wel advertentie geplaatst op mijn hyves en facebook.

Je zult zelf de diverse opvang centra aan moeten schrijven of bellen om te overleggen of het e.e.a. mogelijk is! :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 1:08 pm 
Moderator

Om te reageren op

Citaat:
geen enkele opvang heeft me laten weten ze zoiezo te willen plaatsen of mensen te weten

en

Citaat:
heb ik zelf ook nog geen contact met de opvang gezocht hoor

Het eerste wat ik van jou quote kan je zo helemaal niet zeggen als je geen opvangen hebt benaderd. Actief contact maken werkt echt beter, het is niet zo dat opvangen websites afspeuren om alle ratjes die ergens aangeboden worden een plaatsje te bieden ;)

Natuurlijk kunnen ze niet garanderen dat ze een huisje kunnen vinden, maar in de opvang zitten ze sowieso met soortgenoten in een kooi en wordt er ook voor gezorgd :) Zelfs zieke ratjes worden gewoon verzorgd en krijgen extra aandacht en de medische zorg die ze nodig hebben.

Ook om ze hier te mogen aanbieden moet je contact opnemen met de rattenopvang (zie forum info en regels) :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 2:31 pm 

jaja ik weet dat ik er zelf achteraan moet,heb adressen van sabrina gekregen.maar ze zijn een dag oud en ik weet nog niks van ze. leek me voor nu eerst het handigst waar ik om opvang vraag,ook kan vertellen waar de opvang voor is.dus zal eerst het vertrouwen van de vrouwtjes moeten krijgen.en heb ik de juiste info zal ik zeker gaan horen.bij sabrina kan in elk geval niet.
wat dit forum betreft,dacht meer aan lezers enzo van dit verhaal dat er kansje is op een reactie.
dierenwinkel,is vriendin van me in een grote stad wil ze zoiezo wel hebben.geen voorstander van maar als laatste altijd nog een optie.

even een vraag die hier vast wel iemand kan beantwoorden.............beetje uitgaan van een goed gewicht moeten de heren met 4,5 week gescheiden worden van hun moeder en zusjes.
geen probleem,alleen wat ik me afvraag waarom ze pas met 6 weken en 100gram bij hun mams weg mogen terwijl ze dan al anderhalve week niet meer bij mams zitten.
voor het verkeerd word opgevat,het is voor mij geen enkel probleem ze 6 weken te houden.begrijp het alleen niet vandaar mijn vraag :huh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 2:48 pm 

nestje 1..........prachtig van kleur allemaal en melkbuikjes eindelijk te zien.prachtig gezicht hoor.
best gezond allemaal,voor wat je erover leest hoe het ook vreselijk mis kan gaan tot nu toe niet te klagen zeg............,2 goede bevallingen zonder complicaties,moeders gelijk weer fit en doen het goed.geen ritten doodgegaan en allemaal dus genoeg gedronken aan de melkbuikjes te zien.
goed teken :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 2:50 pm 
Moderator

Omdat ze dan hun broertjes nog wel "nodig" hebben en omdat ze sterker zijn en dus meer aankunnen zowel mentaal als fysiek (verhuizen is niet niks)...waarschijnlijk zijn ze met 6 weken ook wel zwaarder dan 100 gram.
Introduceren bij volwassen ratten doen wij zelfs pas met 150 a 200 gram zodat ze wat meer body hebben en een mogelijke bijt van de andere ratten minder risicovol is.

Ook al weet je nauwelijks iets van de rittens, je weet hoeveel het er zijn en misschien kan iemand je helpen met de bepaling van geslachten als je er zelf niet uit komt. Dan kan je in ieder geval hier een topic openen, lieve foto's plaatsen en baasjes "werven". Veel meer hoeft een opvang nog niet eens te weten denk ik, anders hoor je dat vanzelf wel toch? Je denkt daarin een beetje voor een ander/de opvang :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 3:02 pm 

ja zit ook wat in,heb al zulke lieve foto's...........
nou zal ik idd vragen hier een topic te openen.ow en bedankt voor je uitleg,stom had het zelf ook kunnen bedenken.
mijn huidige volwassen ratten accepteren alles maar heb idd ook meegemaakt met andere ratten dat rittens echt niet liefdevol ontvangen werden.
dus heb ze liever dan wat langer hier idd dan te vroeg weg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]