Het is nu zo nov 19, 2017 7:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 3:26 pm 

Ik heb op je PB gereageerd Lissane... ik lees nu dit draadje en krijg zwaar de kriebels als ik deze zin lees:

Citaat:
dierenwinkel,is vriendin van me in een grote stad wil ze zoiezo wel hebben.geen voorstander van maar als laatste altijd nog een optie

Net zo 'dom' als het van jou is geweest om de twee vrouwtjes bij het tuincentrum te halen is het ook 'dom' om dieren bij een dierenwinkel te halen. Of de dierenwinkel nu van je vriendin is of van Hare Majesteit De Koningin....

Begrijp me goed. We willen je aan alle kanten helpen maar als je dit doet of serieus denkt dit te gaan doen, denk ik dat je je beter van dit forum kunt laten verwijderen. Ik begrijp niet hoe je dit uberhaupt kunt overwegen. :nee:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 3:44 pm 

nou dan is het toch klaar...........aju ben het nu wel zat,zgn het welzijn van de ratten hier maar alleen volgens jullie regels en denkwijze.geen wonder dat er zoveel ratten nog in dierenwinkels worden verkocht,werken jullie op deze manier in de hand.
ik red me er wel mee verder.account mag je verwijderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 3:48 pm 

Nou zeg, ik lees dat toch echt als laatste optie, dus als geen opvang ze zou willen hebben. Ik ben ervan overtuigd dat Lissane het beste voor heeft met de beestjes, maar het lijkt me ook dat ze alle opties open wil houden. En geef haar eens ongelijk: ik kan me goed voorstellen dat je straks niet met 17 ratten van dezelfde leeftijd wil blijven zitten, hoe veel je ook om ze geeft.

Om dan meteen te zeggen dat ze dan maar niet meer moet komen omdat je het niet met haar eens bent werkt dan natuurlijk ook geheel averechts. Want dan vallen juist de goede opties weg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 3:59 pm 

ja ben het hier dan ook spuugzat,is idd een laatste optie mail niet voor niks of ik hier een topic mag openen.
maar wie zit er over in als ik met 20 ratten zit???niemand hoor.
ik wil dat niet en zal over 6 weken dan toch moeten beslissen,en ja is het niet anders word dat mijn vriendin haar dierenwinkel.
maar gaf ik al niet aan dat inslapen vreselijk zou zijn maar altijd beter dan over 6 weken dingen beslissen die je nog erger vind omdat het dan al levendige beestjes zijn???

ik hou van mijn beesten stuk voor stuk,zorg voor ze,krijgen medische verzorging indien nodig.sta bekend als grote dierenvriend met veel kennis van zaken in veel dingen en hier word ik maar uitgemaakt als de grootste dierenbeul.
en dan denken in het belang van de ratten??????????
kom nou toch.............denken zoals het gros hier,doen wat ze zeggen en ja dan willen ze helpen maar staat het ze niet aan red je je kont maar met je 16 rittens hoor en kan ik van het forum af.
hahaha nou dan hou je echt van beesten zeg.
ik heb het hier gehad,moet ontspanning zoeken en ergenissen en dat word me hier mega bezorgd.
wist dat sommige forums erg waren,maar deze slaat echt alles.(overigens geld dit niet voor iedereen hoor,heb ook genoeg bruikbare tips gekregen,bedankt daarvoor maar ik ben echt pleitte.wie op de hoogte wil blijven uit pure belangstelling kan altijd contact met me opnemen.
maar voor hier ben ik echt klaar!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 4:48 pm 

Fijn dat het goed gegaan is:

Nog een reden om ze langer te houden, is dat in de week na het spenen hun weerstand op peil moet komen. Voor die tijd krijgen ze antistoffen van hun mama via de melk, daarna moeten ze die zelf gaan aanmaken. In die week net na het stoppen van de moedermelk zijn ze dus extra kwetsbaar en dan is een verhuizing ook niet ideaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 4:50 pm 

lol laatste pagina niet gezien :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 5:08 pm 

Weinig 'lol :mrgreen: ' aan wat mij betreft. :confused:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 7:09 pm 

ik heb alles even vluchtig gelezen, en denk dat ik zo`n beetje het dichtsbij zit... in geval van nood (mits jolanda het goed vind, over verdere afspraken oid ga ik niet) kunnen ze naar hier.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 8:52 pm 
Ere-lid

Ik heb geen mail ontvangen.
Er zijn 2 opties:
1- je brengt de mamsen met rittens naar de opvang, zodra de rittens niet meer afhankelijk zijn van hun mams gaan de mamsen naar je terug.
2- je voedt de rittens zelf op en brengt hen dan naar de opvang. Dan zijn er echter wel kosten aan verbonden.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 15, 2011 9:55 pm 

Lissane; ik had niet moeten zeggen dat je je account maar moet verwijderen. Mijn excuses daarvoor. Ik heb gewoon andere ideeen dan jij en dat botst. Ik zal dan ook niet meer reageren in je topic. Ik hoop echter wel dat je de rittens snel bij lieve baasjes onder kunt brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 10:14 am 

Rienco schreef:
Weinig 'lol :mrgreen: ' aan wat mij betreft. :confused:

Mwah als je dit soort discussies keer op keer voorbij ziet komen dan ga je de lol er wel van inzien :P vind het altijd wel grappig hoe mensen hun mening geven of reageren op 'conflict' op internet. Moet je je voorstellen hoe bizar het zou zijn als deze discussie op deze manier in real life zou plaatsvinden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 11:27 am 

nou dat lag ik me vannacht ook te bedenken,zou fijn gaan in de wereld als iedereen die het anders doet of denkt zo met de grond gelijk word gemaakt zeg.............want iedereen voed zijn kinderen,beesten ect altijd zelf het beste op natuurlijk.dan is het heel fijn op een forum allemaal in 1 lijn te leven................vergeet dan voor het gemak dat degene die niet op die lijn leven,het dus anders doen en anders denken hier echt niet posten,of zoals mij een poging doen maar snel pleitte zijn :-)
degene die het anders doen houden net zoveel van hun dieren natuurlijk maar er word ze wijsgemaakt dat dat niet kan,want je doet het niet op de standaard manier,en dus ben je niet goed voor de dieren.
heel bekrompen en ik mag echt van harte hopen dat deze mensen in hun dagelijkse leven toch wat meer open kunnen staan voor ieders manier van opvoeden en verzorgen van dieren.
wereld is al zo leuk,gaat het toch wel heel leuk worden als ik tegen de buurvrouw zeg ga maar mooi verhuizen want zoals jij met je beesten omgaat past niet in mijn straatje :duh:
maar dat is natuurlijk weer heel anders dan hier op het forum zeggen je account te laten verwijderen omdat het niet in je straatje valt :scratch:

had een privebericht ook meer op prijs gesteld dan hier excuus te maken.en hier niet meer reageren want het botst.
tja doet het ook,lekker volwassen allemaal,had ook anders gekund in mijn ogen.en hadden we er nog uit kunnen komen denk ik,zodat ieder gewoon op een topic posten kan zonder ergenissen,de dingen uitleggen geeft vaak een andere kijk.
en de rittens zijn de dupe,want een leuke topic openen met fotos en info om zo aan lieve baasjes te komen voor de rittens is wel vergald zo.
en dan denk ik,zo je eigen zin door willen drijven ben je geen geschikt modje en zorg je ervoor dat juist de kans dat deze rittens bij de of dw belanden een grotere kans word.want een grote kans op het vinden van baasjes is verkeken,het laatste wat ik nog doe is hier een topic openen nl,niet uit dwarsigheid hoor,maar voel me hier niet prettig en zal bij elke foto of info tien keer over moeten lezen of er toevallig niks verkeerds bij staat.had goed gelezen en de moeite genomen te begrijpen dat het voor mij onmogelijk is 17 rittens te houden en als er echt geen andere optie zou zijn de dw een mogelijkheid is.en dan zitten daar eens geen broodfokratjes maar mijn ratjes die liefdevol zijn groot gebracht.maar ik heb over 6 weken ook veel liever hier blijde nieuwe baasjes aan de deur dan dat ik ze achter moet laten in een glazen kooitje hoor.

ik laat het er verder bij,er is netjes in het openbaar excuus voor aangeboden tenslotte...........hier kun je nog eeuwen over discuseren word niemand beter van.wat mij betreft mogen topic en account verwijderd worden.ik lees gewoon net als ik al jaren doe gewoon lekker bij en wat ik wil lezen en daar kan ik dan fijn mijn eigen ding in doen.wel zo prettig :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 11:32 am 

Nou Lisanne, die kans op dat leuke fototopic heb je dan zelf toch wel aardig in de weg gezeten door overal zo fel op in te gaan en niet gewoon even een mail met uitleg naar de forumbeheerder te sturen. Ik vind jouw laatste reactie helemaal niet netjes of enigszins volwassen. En dan ook nog nu aangeven dat de rittens de dupe zijn van onze reacties? :nee:

Daarbij vind ik de excuses van Monique juist meer op zijn plaats in dit topic daar de aanleiding ook in het topic staat. Zou anders een vrij scheef beeld geven.

Je voelt je zo aangevallen door ons terwijl we zoveel tips en advies geven... Ik zou niet weten hoe we jou verder nog zouden kunnen helpen :weetniet: .

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 11:35 am 

lissane schreef:
wist dat sommige forums erg waren,maar deze slaat echt alles

Heb je wel eens gehoord van 'self fulfilling profecy' ?

Als jij er al vanuit gaat dat elk forum slecht is, dan zul je ook elke reactie als een aanval beschouwen en alles als tegen-jou ervaren. Maar bekijk het eens van de andere kant, wij zijn niet tegen jou, maar we zijn erg begaan met de ratten en hopen gewoon dat die beter eindigen dan *voorbeeld* alleen in een heel klein kooitje bij iemand die ze nooit aandacht geeft. Dat is wat er kan gebeuren als je ze naar de dw brengt; want een dw gaat het niet om die ratten, maar om verkoopcijfers, heel hard gezegd. Een dw zal nooit iemand weigeren om een rat te kopen, wat diegene er ook mee wil/van plan is.
Dat is wat ons dwars zit, en dat is niet dat jij het verkeerd doet, maar dat we bang zijn dat als je ze idd naar de dw brengt, ze heel verkeerd terecht kunnen komen.

Edit: lees nu je nieuwe bericht. Ik vind het jammer dat je zegt dat de ratjes de dupe zijn, want dat is niet onze keuze, maar de jouwe om hier geen foto's te plaatsen. En in de dw geen broodfokratjes, maar het gaat niet per se om de ratjes in de dw, dan ook wel om de nieuwe eigenaren, zoals ik al heb gezegd.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr sep 16, 2011 12:56 pm 

Ik ga me niet met alle ruzies ed bemoeien, maar wilde iets toevoegen wat naar mijn idee niet helemaal duidelijk lijkt te zijn, namelijk dat ratjes altijd bij een opvang terecht kunnen. Dat is namelijk wat een opvang doet, ratjes opnemen als de eigenaar ze om wat voor reden dan ook niet meer kan/wil houden. Enige uitzondering is volgens mij als de opvang overvol zit of een stop heeft, maar volgens mij is dat op dit moment bij geen van de grote opvangen zo (correct me if I'm wrong). Je moet wel zelf contact met een opvang opnemen, en waarschijnlijk zelf vervoer regelen, en evt afstandskosten betalen, maar het is dus niet zo dat er geen alternatief is voor inslapen of naar een dierenwinkel brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]