Het is nu za nov 18, 2017 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 8:31 pm 

Voor zover ik weet mag je met ratteryratjes alleen fokken als je daar toestemming van de rattery voor hebt.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 8:34 pm 

Yup, bij de meeste rattery's en opvangen moet je een contract ondertekenen voordat je je ratjes meekrijgt waarin o.a. staat dat je er niet mee mag fokken, tenzij anders afgesproken. Met opvangratjes mag normaliter sowieso niet gefokt worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 8:43 pm 

Is een rat van 3,5 laten paren niet hetzelfde als een bejaarde dat laten doen :huh:

En het is meestal zo dat een rattery hun lijnen willen beschermen en je niet zomaar zonder toestemming mag gaan fokken met hun ratten. Maar als zij je toestemming hebben gegeven, geen probleem denk ik :)
Maar mag inderdaad meestal niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 12:25 am 

o nee de beste man had er ook geen probleem mee volgens mij hoor. hij begon zelf nog over dingen en dat er wat anders in de kleur zat en als ik dan daarmee zou kweken met deze bepaalde kleur dan dit en dat, hele verhalen vertelde hij erover. ben nog niet zo ver qua genetica, weet wel genoeg ervan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 9:19 pm 

we zijn nu anderhalve week verder, en is het dan raar dat ze nog niks is aangekomen? het gewicht schommelt een beetje namelijk. de ene keer weegt ze 269, en dan weegt ze weer 278, en dan weer 274.
laatste keer dat ik haar woog (vanmiddag) woog ze 276. klopt het dat je in het begin nog weinig aan het gewicht ziet? want ze moet over de hele zwangerschap zo een 100 gram aankomen, maar gebeurd dat allemaal in de laatste week pas?

groetjes Yanni

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 9:22 pm 
Moderator

In de laatste tijd gaat het gewicht wel harder omhoog, hoe het in het begin gaat weet ik niet zo.
Is ze nog flapperig geweest? Of zag je dat al nooit zo goed?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 11, 2012 9:51 pm 

ik zag het eigenlijk nooit zo goed. weet alleen dat als je de rug van de vrouw aanraakt ze stil gaan staan en met de oren gaan flapperen en een holle rug maken met de kont naar achter. maar heb haar dit eigenlijk ook nooit zien doen.
als ze heel springerig is, is dit dan ook een soort van flapperig symptoom?
al heb ik haar wel wat chagrijniger zien doen tegen de andere 2 dames. vooral heel veel piepen en ook vaak, nouja weet niet of het spelen is of niet maar dat de een de ander op de rug gooit.
meestal waren ze dan altijd het hok aan het rondrennen achter elkaar (wat dus spelen is) maar nu doen ze dit niet, en gaan ze gelijk over op het elkaar op de rug gooien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 8:19 am 

Mijn meiden zijn altijd best wel erg duidelijk flapperig, maar maar zelden als ík ze op hun rug aanraak. Het is met name als een van de andere meiden dat doet. Mijn meiden kunnen het meidje dat flapperig is dan ook niet met rust laten. Zie je je andere meiden wel eens flapperig zijn of heb je maar 1 vrouwtje?

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 10:45 am 
Ere-lid

Veel ratten schommelen in hun gewicht. het meest betrouwbare is te wegen op hetzelfde tijdstip en vóór het voeren.
Rond dag 18 weet je het meestal zeker, dan kunnen de buikspieren zich niet meer houden en ziet het meidje eruit alsof ze een tennisbal heeft ingeslikt.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 1:46 pm 

ze was helaas dus niet zwanger.
ik heb nu toch voor een andere mams gekozen, heb ze toen samen gezet met hetzelfde mannetje en nu weet ik ook zeker dat het raak was. zag namelijk een propje en nouja in de duna liggen nu 8 kleine lieve wurmpjes :slinger: .

jammer genoeg waren het er eerst 12. 2 waren volgens mij al dood geboren, en later die avond zijn er nog 2 gegaan die wat kleiner en minder roze als de rest waren.

geslachten weet ik nog niet echt exact, vond het erg moeilijk om te zeggen. ze zijn vandaag 3 dagen oud, en ga denk ik zometeen even wat foto's maken en weer proberen het geslacht goed te zien. qua kleur worden het denk ik 3 donkere en 5 lichte. mama is een zwarte dumbo en papa is een amerikaans blauwe dumbo.

mama was wel ingevallen, was haar natuurlijk zo dik gewend nu. ik ben haar ook al een beetje extra aan het voeren. gelukkig mag ik gewoon aan de kleintjes zitten en vind ze het niet erg. ook als ik de duna open maak komt ze gelijk eruit en wilt ze even rust :P. heel vaak tref ik haar dan in de andere hoek van de duna aan op haar rug. eerste keer schrok ik wel maar nu ze het vaker doet is het normaal. ze had alleen totaal geen nestje gemaakt.

foto's zal ik proberen wat later deze avond te posten!

groetjes yanni

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]