Het is nu za nov 25, 2017 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 07, 2012 3:19 pm 

:inlove: :inlove: :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 08, 2012 1:43 pm 

Claudia = StipStreep schreef:
Ik verbaas me ook hier weer dat er zo veel ratjes uit een mamma rat kunnen komen. :shock:

Het hoopje is erg schattig!!!

ja, en dan heeft ieder rittentje ook nog z'n eigen placentaatje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 12:11 pm 

Kleurtjes beginnen een klein beetje door te komen, ik durf te beginnen met gokken:
Vrouwtjes 1 zwart 4 agouti 2 donker pearl (of cinnamon pearl, minder waarschijnlijk maar zeer gewenst omdat er dan een crossover plaatsgevonden zou hebben!)
Afbeelding
Mannetjes 1 zwart 2 agouti 3 cinnamon
Afbeelding

Nog heel erg onder voorbehoud dus :')

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 1:13 pm 

het is al volgereserveerd he? anders wilde ik wel een cinnamon ventje :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 2:05 pm 

hee ik zie net op je site dat er nog twee ventjes te reserveren zijn van je U nest, is dat nog steeds zo?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 2:13 pm 

want ik zag nl dat er ook nog beperkt kan worden gereserveerd voor ventjes uit Topolino's H nestje, dan zou ik misschien een ventje van jouw nest en eentje van Topolino kunnen reserveren. Maar het is gewoon maar hardop denken, (of zichtbaar schrijven moet ik zeggen) hoor, vandaar dat ik het hier maar eerst vraag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 2:35 pm 

Er is nog iemand aan het twijfelen of ze ventjes of vrouwtjes willen, dus ik weet niet zeker of er nog twee vrij zijn.
Als ik er 2 over heb dan laat ik er niet graag één reserveren, omdat ik niet met een overblijvertje wil zitten (bij vrouwtjes minder problematisch, maar mannetjes heb ik zelf niet om erbij te zetten). Op zich werk ik wel veel samen met Carmelina dus eventueel kan het wel als zij er dan ook eentje over heeft en het ermee eens is. Ik krijg trouwens zelf ook een vrouwtje uit Carmelina's H-nestje :dance:
Maargoed, ik weet het pas over een week of twee denk ik, als zij op bezoek geweest zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 2:51 pm 

ik heb geen haast hoor, wat ontzettend leuk dat jullie veel samenwerken, dat is een van de redenen waarom het hebben van een rattery mij leuk lijkt. Dit is off topic maar zou het niet mogelijk zijn om een rattery te hebben waarin alleen maar mannen wonen, ik wil hierna graag enkel mannen en het idee iemands filiaal in Maastricht te zijn wil mijn hoofd maar niet uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 3:21 pm 

Ik heb al een beetje zo'n soort afspraak met Jolanda, die heeft mannetjes die ik mag inzetten voor een dekking. Zelf heb ik namelijk alleen maar vrouwtjes.
Ook vraag ik altijd aan eigenaren van mannetjes bij mij vandaan of het een optie is dat ik ze vraag om een dekking als ze oud genoeg zijn. Alleen is het voor mij niet zo praktisch om daarvoor naar Maastricht te moeten rijden!
Zelf een rattery hebben met alleen mannetjes lijkt me niet handig, als je geen vrouwtjes hebt kun je immers geen nestjes opvoeden? Maar misschien begrijp ik iets verkeerd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 3:34 pm 

nou eigenlijk is zoals bij Jolanda, iets wat ik dan dacht, dekmannen bij mij voor een andere rattery en dan ook af en toe een nest opvoeden, dus een soort van extern nest ofzo, maarja het is inderdaad handiger om ook de vrouwen te hebben, maar als ik bij andere ratterys kijk, hebben die rond de 20 ratjes en dat is gewoon veel, vandaar dat ik dacht, als je rond de 10 mannen hebt, is het behapbaarder zeg maar.

en omdat je in een ander topic had gezegd dat je verantwoord fokken zou aanmoedigen omdat er toch vrij weinig goede rattery's zijn, èn omdat Ratzoo niet meer doorgaat, dacht ik tja ik gooi eens een balletje op :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 3:57 pm 

Ik ben er zelf niet zo'n fan van om vrouwtjes 'uit te lenen' voor nestjes, omdat het toch best wel gewoontediertjes zijn en ik het nogal heftig voor ze vind om hun kleintjes op te voeden in een vreemde omgeving. Ik zet de moeder ook bijna elke dag even terug bij haar vriendinnetjes als ik met de kleintjes bezig ben, dat kan dan bijvoorbeeld niet. Ze zou dan 6 weken lang zonder gezelschap zitten.
Misschien kun je dan beter een keer een zwanger opvangvrouwtje in huis nemen, die zijn toch al 'ontheemd' en dan is het alleen maar mooi als er een plekje is met extra tijd en aandacht voor de ukjes.

Ik zou wel graag zien dat er meer mensen gaan fokken maar ik begin wel het gevoel te krijgen dat het een beetje alles of niks is. Je moet inderdaad tegen de 20 ratten hebben om een beetje een lijn te kunnen onderhouden. Daarnaast is het ook het best als de fokker zelf een visie heeft van wat ze willen bereiken met fokken.
Heel eerlijk gezegd is het opvoeden van het nestje niet het meeste werk en ook niet zo erg om zelf te doen ;) daarnaast is een nestje begeleiden bij een ander ook best nog veel gedoe omdat ik dan toch de verantwoordelijkheid voel en reserveerders en dat soort dingen moet regelen. Ik sluit niet uit dat ik het nog ga doen om iemand een plezier te doen of als fokker op weg te helpen maar voor mezelf is het misschien wel meer werk (of eigenlijk stress) dan een eigen nestje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 4:12 pm 

ik begrijp het, en misschien moet ik ook eens met Nadya gaan praten, over hoe het uberhaupt was om in Limburg een rattery te hebben, want als er hier niemand op zit te wachten dan ja...dan kun je een briljant fokplan hebben en plaats en tijd voor 20 ratten maar dan schiet het ook niet op.

maarja, bedankt voor de reakties, nu heb je je topic weer terug, haha :zwaai:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 4:18 pm 

Ik geloof dat je nooit problemen zult hebben om ratjes kwijt te raken als je je passie kunt overbrengen en op een zorgvuldige manier bezig bent. Zelfs niet in Limburg :fluiten:
Maar je moet niet gaan fokken om anderen een plezier te doen, het is echt iets om vanuit jezelf te beginnen.
Als je ooit vragen hebt weet je me te vinden :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 4:34 pm 

dankje :bloempje:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 6:10 pm 

De kleurtjes zijn al duidelijker zichtbaar :) Ook veel witte handjes en een klein ier-vlekje.

Mannen: 1 zwart, 2 agouti en 3 cinnamon
Afbeelding

Vrouwen: 2 zwart, 3 agouti en 2 pearl - en ze gingen in een hartje liggen :P
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]