Het is nu za nov 18, 2017 2:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oeps nestje
BerichtGeplaatst: vr nov 30, 2012 5:54 pm 

Zo en dan hier meer over ons nestje, geboren op 15 november 10 rittens. Helaas zat er 1 heel kleintje bij, die de volgende dag dood was. De andere 9, waarvan 5 dames en 4 heren doen het heel goed.

1 dag oud
Afbeelding

2 weken oud
Afbeelding

uiteraard zijn de dames roze en de heren blauw.

Nummer 3 de zwart/ witte rex dame blijft hier sowieso wonen en misschien blijft er nog wel eentje, zo'n Ferplast Brio Mini met maar 2 of 3 ratjes erin is ook zo leeg :fllyingangel:

Om direct elk verwijt uit de wereld te helpen, de man van wie we ze gekocht hebben, heeft ons keurig geholpen een aangeboden om te helpen, met kooi en plaatsen indien nodig. Met elke vraag kunnen we keurig bij hem terecht en hij vind het super lullig dat osn dit is overkomen. Hij heeft heel duidelijk aangegeven dat hij volledig verantwoordelijk is en ons in elk opzicht wil helpen, zelfs een financiele vergoeding!

Sandra
en de ratjes van de Rattenheuvel
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Opes nestje
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 12:18 pm 

Heeft hij je ook verteld dat je de kleine ventjes met 4½ week bij de mama en zusjes weg moet halen ?
Dat heeft hij zelf schijnbaar niet gedaan ;)

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 2:48 pm 

Yep heeft ie gezegd en daar hebben we ook al voorzieningen voor getroffen :mrgreen:

Ik lees al een tijdje hier mee en heb hier veel geleert en opgezocht. En dan denk je laat ik ook meedoen hier op het forum, leuk/ gezellig. Maar helaas toch niet geen (leuke) reacties op onze rittens waar we toch trots op zijn, zelfs geen welkom in de voorstel topic :weetniet:

Nou ja laat dan ook maar, toch niet zo leuke ne gezellig als ik dacht. Ik voeg me weer bij de lezers en geniet dan wel van de foto's van anderen. :nee:

Sandra
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 3:43 pm 
Moderator

Ik weet niet zo goed wat te zeggen op het topic, blijkbaar krijg je al hulp van die meneer en hier mag je de rittens niet aanbieden.
Hopelijk gaan ze niet terug naar hem, want blijkbaar heeft hij er toch niet zo veel verstand van, anders was jou dametje niet zwanger geweest.

De rittens zijn uiteraard schattig :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 4:18 pm 

Marjoleine schreef:
Ik weet niet zo goed wat te zeggen op het topic, blijkbaar krijg je al hulp van die meneer en hier mag je de rittens niet aanbieden.
Hopelijk gaan ze niet terug naar hem, want blijkbaar heeft hij er toch niet zo veel verstand van, anders was jou dametje niet zwanger geweest.

De rittens zijn uiteraard schattig :inlove:

Ik was zeker niet van plan ze hier aan te bieden (ken de regels), zijn ook al enkele gereserveerd. Was ook niet van plan ze terug te doen naar de man waar ze weg komen.

Maar als je dan bij een ander nestje leest, dat men ze lief, schattig, mooi etc vind. Is het jammer dat ze dan bij jou eigen nestje helemaal niets melden, geen lief, schattig, leuke kleurtjes of wat dan ook, helemaal niets.

Sandra
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 5:30 pm 
Moderator

Dat is misschien ook omdat anderen er meer een fotodagboek van maken en/of dat er veel reserveerders tussen zitten.

Zelf reageer ik ook niet heel veel (meer) bij de nestjes, vind het niet nodig om 10x oeeh en aahh te roepen bij elke update. Schattig zijn ze allemaal wel :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 6:18 pm 
Site Admin

Ik had nog niet gereageerd omdat ik nog geen 'passende' reactie wist. Met de info die er nu is (dat je ze hier niet wilt aanbieden en dat ze ook niet teruggaan naar die man) wordt het al een ander verhaal, het had voor mij wel gescheeld als ik dat meteen wist. :) Niks tegen jou persoonlijk, maar we zien op dit forum zo vaak een hoop ellende rondom fokken/nestjes dat ik er dan moeite mee heb om alleen maar te schrijven dat ik de rittens schattig vindt. (Wat ik natuurlijk wel vind :-) )

Ik hoop dat de rittens gezond opgroeien en jullie er veel plezier van hebben! En blijf vooral posten, want het kan hier echt wel gezellig zijn. :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 6:32 pm 

Ik had dit topic nog niet eens gezien eigenlijk....soms duurt het een paar dagen hoor voordat iedereen iets heeft gelezen want we zitten natuurlijk niet de hele dag op dit forum (ik toch niet ;) )
Lieve rittens hoor , vooral ritten 6 is om op te vreten .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 6:36 pm 
Opperfikkiestoker

Ik ben het met de rest eens, topic wel gezien en de rittens zijn uiterraard schattig maar ik wist ook niet goed hoe/wat ik moest reageren. Misschien wel doorde dubbelheid van het nestje. Wnat het is erg leuk en gelukkig gaat alles goed maar de manier waarop je eraan komt roept bij mij vragen op. Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar meer omdat ik de deskundigheid van die man wel in twijfel trek. Maar ik wil je ook niet wegjagen natuurlijk! Dus daaromwist ik niet echt een reactie.

Blijven lezen mag natuurlijk altijd maar ik hoop dat je toch nog af en toe ook nog wat wil posten :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 8:37 pm 

ach zo wordt het weer een stuk gezelliger :applaus:

Het ratten virus is al aardig toe geslagen en ik heb mijn man kunnen overhalen om 2 mannetjes te houden en die komen in de kamer te staan :joepie: Het worden George en James de 2 rex mannetje, nr 2 en 8 :luvu: Het rex vrouwtje nr 3 gaat Kruimeltje heten en blijft bij mijn dochter wonen. Mijn man gaat zelf een kooi maken van hout en gaas, vierkant (50x50) en dan als zo'n lantaard hoog met een dakje die onderbroken wordt met daarboven op het laatste stukje punt dak. Ik hoop dat jullei er iets van snappen

foto om een beetje een idee te krijgen
Afbeelding

De rittens beginnen nu echt rond te lopen en mams weet zich geen raad meer, ze wil ze graag in het nestje houden, maar die kleine rampjes lopen steeds weg :stampen zij er achter aan, brengt ze weer terug in het nestje gaat er weer een ander vandoor.

Sandra
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 9:10 pm 
Moderator

Leuk dat je ook nog 2 mannetjes zelf houd.

Ja, ik snap het wel. Hoe hoog is zo'n lantaarn? Want ik denk dat het te klein wordt/is. Daarnaast is hout snel doorgeknaagd + urine trekt er in en dat stinkt en is niet elk gaas geschikt. Qua kosten zal het ook niet veel schelen met een tweedehands kooi die geschikt is, zoals een Ferpast Jenny.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 9:33 pm 

Het wordt niet zo'n lantaarn hoor, dat was als voorbeeld wat betreft het model.

Manlief wil geen standaard kooi, vind ie niet mooi :nee: En tja ik wil George en James, dus manlief mag het maken zoals ie wil. Gaan zelf een frame maken, gaas aan de binnenkant (nertsengaas) onderin een metalen lade die eruit geschroven kan worden. Hij wil er dan ook geen ferplast plateaus in hebben, maar meer echt hout, zoals echte takken etc. en natuurlijk hangmatten (in beschaafde kleuren). Hopelijk leren ze nu meteen van mams dat je keurig hoort te plassen en poepen op het toiletje (doen de dames nu perfect) ;)

Sandra
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 9:55 pm 
Moderator

Ja snap ik, maar hoe hoog wil hij hem maken? Want 50x50 cm is niet zo'n heel groot grondoppervlakte, vooral niet als je niet goed de hoogte in gaat en meer oppervlakte creëert.
Hout is wel mooi, maar praktisch is het niet. De urine trekt er in en het is niet knaagproof. Nertsengaas is wel prima, ik weet niet of dat aluminium is?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 12:14 am 

weet dat hout niet echt heel praktisch is maar manlief heeft nu eenmaal gedacht dat het hout moet worden, dus zelf weten :-) We zatten te denken aan 75 cm hoog, volgens de calculators is dat groot genoeg voor 3 ratten en we doen er 2 in.

Sandra
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2012 12:46 am 

Ach wat een dropjes, heel lief

en voor je man, hij gaat er spijt van krijgen zodra het begint te stinken, wat het onvermijdelijk gaat doen :mrgreen: :clown:

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]