Het is nu vr nov 17, 2017 7:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat zou jij doen?
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 5:19 pm 

Dat is dan weer het moeilijke van internet. De fokker is hier wel bekend en wie haar naam wil weten kan mij een pb sturen.

@ Ilona:Hoe kom je erbij dat ik het ratje dat ik "alleen" heb 6 weken alleen zou laten?
We hadden er 3, waarvan er 1 afgelopen vrijdag overleden is. De twee die over zijn daar is er één zwanger van en ze zitten samen in een kooi.
Mocht ze binnen nu en morgenochtend niet bevallen zijn ga ik er vanuit dat het een schijnzwangerschap is of zoiets. Ze is wel 50 gram aangekomen, maar van kleintjes nog geen teken. We hebben het hier thuis al gekscherend over olifantendracht. :D

Riv blijft samen met Pien en de kleintjes in één kooi en als Riv met het nestje terug naar de fokker gaat denk ik dat ik Pien mee laat gaan. Pien komt namelijk ook bij die fokker vandaan en Riv en Pien zijn twee maatjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 5:37 pm 
Opperfikkiestoker

Kijk uit met schijnzwanger, misschien is ze wel zwanger en gaat er iets mis. Jij hebt natuurlijk niet veel ervaring en vanaf een scherm is het voor mij ook lastig in te schatten, maar ik zou je adviseren even langs een kundige da te gaan en die laten voelen/beoordelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 7:27 pm 

Ik ben het helemaal met Vera eens. Het gebeurt echt weleens dat een bevalling niet vanzelf begint, dat kan ernstige gevolgen voor het moedertje en haar rittens hebben :(

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 8:40 pm 

Je hebt twee vrouwtjes en één daarvan is zwanger toch, of begrijp ik dat verkeerd? Je zwangere vrouwtje gaat in een duna bevallen en dan zit je andere vrouwtje toch helemaal alleen in een kooi? Of begrijp ik hier iets verkeerd?

Ik mag wel hopen dat je is uitgelegd hoe je een nestje op moet voeden en dat je nu dus niet je dame nog in de traliekooi bij de andere vrouw hebt... toch?

Even een tipje: een rat bevalt meestal de 22e dag na dekking, de 23e dag komt ook nog vrij regelmatig voor. Dag 24 zou nog kunnen, maar daarna is het mis. Als je ziet dat ze lamlendig wordt, dat ze vocht verloren heeft of als je iets anders raars merkt ga dan naar een arts! Dan gaat er zeer waarschijnlijk iets niet goed en als jij dan niet ingrijpt kan Riv het vergeten. En ja dit gebeurt, ik heb het zelf ruim een maand terug nog meegemaakt met een meisje van mij.

Dus, is je vertelt op welke dag Riv gedekt is en op welke dag ze dus uitgerekend is?

Het gaat mij verder ook heel niet erom wie de fokker is, ik reageer omdat ik jou graag zou willen helpen en adviseren. Maar ik en niet van de koetjes en kalfjes en typ meestal gewoon zakelijk wat de feiten nu zijn, dat is niet bot of gemeen bedoeld uiteraard :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 8:44 pm 
Opperfikkiestoker

Ilona, volgens mij bedoelt Cora inderdaad dat ze haar 2 vrouwtjes (waarvan er 1 zwanger is), bij elkaar in de kooi heeft (dit komt omdat haar 3de vrouwtje onverwacht pasgeleden is overleden, sterkte!). Dat zal verwacht ik een beval kooi zijn. Dit hoeft geen duna te zijn, kan ook bijvoorbeeld een ferplast mary zijn.
Ook dat de 2 vrouwtjes bij elkaar zitten hoeft niet erg te zijn (bij de eerste (afgebroken) zwangerschap van Xyleem zat Sykes ook bij haar). Maar ik denk dat je wel heel wat ervaring moet hebben om het gedrag van je dames goed in te schatten. Met andere worden, of het verstandig is om ze bij elkaar te laten weet ik niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 28, 2013 9:00 pm 

Ja wat Vera zegt :-) Dat is hetgeen wat ik wilde zeggen, omdat je het eerst over kleine kooi had en toen ineens bij de andere en ik was de draad kwijt. :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 29, 2013 3:16 pm 

Even een update:

Het is niet gelukt en Riv is weer terug geweest om haar te laten dekken. Dit leek na twee weken proberen weer niet gelukt en hebben we samen (fokker en ik) besloten om het zo maar te laten.

Bleek dus dat ze toch zwanger is en binnen nu en twee dagen bevalt.
Ze zit samen met Pien in een tralie kooi. `s Nachts als wij er niet bij zijn zit Pien boven en Riv beneden en sluiten wij de doorgang af. Zo weten we zeker dat Pien geen rare fratsen uithaalt.
Pien is trouwens ook mee geweest naar de fokker en heeft daar van de andere dames geleerd hoe ze zich als Alpha dame hoort te gedragen. Aangezien ze gewoon een soort vals naar Riv deed.
Dit gaat nu gelukkig hartstikke goed op Riv haar gedrag na. Die nu behoorlijk bijterig naar Pien en ons is, maar dat is te verklaren gelukkig.

Als Riv bevallen is zal ik wel een nieuwe topic openen en wat foto`s showen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]