Het is nu zo nov 19, 2017 6:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 12:31 pm 

Donderdag telefoon van Jo, er was een wild nest binnengebracht in Heiloo in de knaagdierenopvang. 10 stuks maar liefst, dag of 10 oud. Of ik weer iets handigs wilde doen met een flesje. Ja natuurlijk!! :joepie: Niets liever. :D Zo moet je jaren wachten voor er wilde ratten op het forum verschijnen en zo mag je in twee maanden ineens twee keer een nest flessen. Het voelde als een tweede kans naar het zo dramatisch geeindigde vorige nest. Ze zouden zaterdagmiddag gebracht worden, tot die tijd werd er geflest door vrijwilligers van de knaagdieropvang.
En zaterdag waren ze er, 7 stuks, met net open oogjes. Geboortedatum hebben we nu dus ook, ze zijn van 14 september. Het weekend dat Nederland vrijdag eerst wegspoelde en zaterdag vervolgens begroet werd door een stralende zon. :zon: En toen hoorde ik ook het achterliggende verhaal; moeder was ontdekt bij schoonmaakwerkzaamheden op de opvang en doodgeslagen (nee dat snap ik ook niet in een knaagdieropvang :huh: ), een dag later werd het nest in het park ontdekt en naar dezelfde knaadieropvang gebracht. In een emmer met aarde en rommel, steenkoud en al 24 uur niet gegeten. Het is aan een paar slimme dames met rattenkennis te danken dat ze nog leven, die zijn onmiddelijk begonnen met opwarmen, voeden en Jo bellen. Dames, jullie weten zelf wie je bent, hulde! Heel knap werk, ze hebben hun leven aan jullie te danken.
De eerste voeding hier ging moeizaam. Raar mens, rare melk, ik kreeg er geen drup in. Poging twee een paar uur later ging iets beter, één flinke vent snapte het en begon direct te drinken. In de rest kreeg ik met veel moeite een paar druppels per ritten. Voeding 3 ging weer iets beter, en inmiddels zijn e volledig gewend. Iedereen drinkt goed, ze zijn in uitstekende conditie omdanks alles wat ze hebben meegemaakt, en er beginnen er al een paar te hechten. Waaronder met stip de grote vent, voluit mijn grote favoriet.
Foto's zijn van zaterdag van de tweede voeding, het drinkende ritten in de grote vent. :loveeyes: Het zijn overigens 4 vrouwen en 3 mannen, één mannetje en één vrouwtje zijn wat kleiner en drinken wat minder dan de rest. Die ga ik ook goed in de gaten houden. Verdere foto's en filmpjes volgen de komende tijd.

Groepsfoto, 7 man/vrouw sterk, net binnen.
Afbeelding

De eerste voedig, nog wat onwennig dametje
Afbeelding

Deze snapt het wel, mijn grote vent. :thumbsup:
View My Video

En deze heeft nog zo haar bedenkingen :shifty:
View My Video

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 12:47 pm 
Opperfikkiestoker

Zo wat een kans weer! Ik ben blij voor je :D

Nou, ze weten wel wanneer het klaar is, klaar is ook echt klaar. En dat 2de filmpje, die zegt echt, flikker toch op met je melk/flesje, je ziet toch dat ik niet wil :whaha:

Gelukkig dat ze nu goed drinken, ik duim dat het mooie, grote, gezonde rittens worden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 1:08 pm 

En we eten al vast voer. Ik wil het risico op verstopping niet meer lopen dus ik ga geen rijstebloem meer aan de melk toevoegen. In plaats daarvan een bakje rattevoer in de duna gezet. Waar ze dus al zelf stukken gedroogde banaan, erwt en mais uitgevist hebben en in het dekentje hebben zitten aanknagen. Ook zo'n groene geperste korrel gras, maar die is geloof ik niet eetbaar bevonden. Die lag in een hoek weggepropt zo van weg met die zut. :duh: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 1:50 pm 

:luvu:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 1:58 pm 

Wat een dotjes weer :loveeyes: Ik ben zo blij voor je, Mirjam :D

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 10:32 pm 

:joepie:
Geweldig voor je Mirjam!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 11:02 pm 
Moderator

:buiging:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 11:08 pm 

Awwwww :inlove:

Wat mooi dat je zo snel nog een keer de kans krijgt!!

Als er nog dames een huisje zoeken wil ik er wel 1 of 2....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 29, 2013 11:19 pm 

Super leuk! :D

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 9:39 am 

Het is je gegund Mirjam. En het is de ratten ook gegund dat ze jou hebben!!! :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 11:08 am 
Ere-lid

Fijn dat ze nu bij jou zijn en dat het goed gaat! Oogjes al open?

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 3:23 pm 

Wat fijn voor de ratjes en leuk voor jou!
Ze zijn ook wel echt prachtig!! :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 3:28 pm 

Dankjewel, jullie zijn lief. :grouphug:
@Jo, ze arriveerden zaterdag met open oogjes en hier en daar een gluurtje. Was in de nacht gebeurd. Ze hebben sowieso haast want ze groeien als kool, geestelijk en lichamelijk. Het zijn ronde mollige rittens, in niets te vergelijken met dat magere vorige nest. Zelfs de twee "achterblijvers" zijn alleen maar iets kleiner en ogen vooral wat jonger, verder zijn ze net zo rond en wierig. Ze zijn ook actief, eten al echt van hun rattenvoer en pikken vooral de pure dingen eruit, zoals maiskorrels, geplette erwt en de banaanschijfjes. Van de krokante brokjes willen ze niets weten. Ze herkennen me al, zitten klaar als het voedertijd is en klimmen zelf in mijn hand. Ik hoef ze alleen maar op te liften. Als ik in hun ogen te laat ben word ik geroepen. het grote mannetje zit dan middenin de duna op het dekentje en roept tot ik reageer. Als ze schrikken van een geluid krimpen ze even ineen, maar drinken rustig door als ze merken dat ik niet reageer. Keer erop zelfde geluid kijken ze even op maar meer niet, daarna reageren ze helemaal niet meer. Ik ben veilig dus als ik niet reageer, is de situatie veilig. Praten vinden ze eng, dat brengt ze volledig in verwarring; ik voed dus in stilte.
@Rian, had ik al verwacht van je. :angel: Het gaat even afwachten worden hoe ze uitpakken. Ik heb nog nooit zo'n "oud" nest gehad, de vorigen waren jonger. Geen idee hoe hanteerbaar ze gaan worden. Maar uitzetten is dit keer eigenlijk geen optie aangezien dat dan half december zou moeten worden (je zet ze pas met 3 maanden uit, tot die tijd leer je ze zichzelf te redden. Dat is niet aangeboren nl.) ik krijg het echt niet over mijn hart om ratten in de winter buiten te gooien. Dat is me echt ff te zot. Maar er zijn 4 vrouwen, niemand anders heeft zich nog gemeld en ik geef de voorkeur aan twee mannen gezien mijn groepsopbouw, dus ik zal je voorkeur vast noteren. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 4:24 pm 

Aww ik dacht eigenlijk al dat jij vrouwen zou houden en dat ik wel buiten de boot zou vallen, maar zou heel leuk zijn :)
Ze hoeft/hoeven voor mij niet echt tam te zijn als ze zich maar een beetje leuk handhaven in de groep. Grote kooi en genoeg te doen. Ik wil gewoon heel graag weer wat wilds hier bij de club!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 7:01 pm 
Moderator

:pray: ikke ook?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]