Het is nu di nov 21, 2017 6:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 4:45 pm 

:inlove: en met de wildjes is het sterker als met de tamme ratten, maar ik baal ook altijd als ze weggaan :oops:

al weken vraag ik jo of de mannen zijn gereserveerd, nu zijn ze dat en nu ...... :(

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 7:42 pm 

Het gaat goed met de meisjes, ze zijn nog niet ontsnapt :clown:
Ze zitten samen met Chicky, eerst ook met Winter, maar Winter vond de rittens niet veel aan.
Chicky vind de rittens erg leuk, de meisjes liggen vanaf zaterdag al regelmatig bij Chicky.
Het valt mij heel erg mee hoe makkelijk ze zijn. Ik mag ze oppakken, gisteren hebben ze in een knuffelzak op de bank gezeten, meisje met staartwond probeerde er al vandoor te gaan.

Mijn vriend vind ze geweldig, heeft de kleintjes ook al geaaid. Vasthouden doen we nog maar even niet, ze zijn watervlug en vriendje is niet zo handig met watervlugge dieren. De kooi opendoen gebeurt ook maar niet, hij heeft de halfwilde ventjes tijdens een intro al een keer laten ontsnappen :visopkop:

Wat mij trouwens opvalt is dat de meisjes niet zo panisch zijn voor katten. Mijn halfwilde dames waren als de dood voor de kattengeur. Ze durfden in het begin ook weinig te bewegen.
Rex vind de geur van de wildjes trouwens helemaal geweldig. Een van de dames had een plasje gedaan op mijn trui, Rex moest plasje aflikken en begon helemaal te kwijlen :duh: Ook als ik de dames vast heb gehad wil hij mijn handen ruiken. Hij mag dan ook nog niet in de buurt van deze dametjes komen

Mirjam je bent altijd welkom om de dames te komen bezoeken als je toch naar noord-Groningen gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 9:51 pm 

illie schreef:
Het gaat goed met de meisjes, ze zijn nog niet ontsnapt :clown:
Ze zitten samen met Chicky, eerst ook met Winter, maar Winter vond de rittens niet veel aan.
Chicky vind de rittens erg leuk, de meisjes liggen vanaf zaterdag al regelmatig bij Chicky.
Het valt mij heel erg mee hoe makkelijk ze zijn. Ik mag ze oppakken, gisteren hebben ze in een knuffelzak op de bank gezeten, meisje met staartwond probeerde er al vandoor te gaan.

Hè wat fijn om te lezen. :D Ik heb echt alle vertrouwen in jou, uit de manier waarop je ze bij ons vasthad en hoe makkelijk je met ze omging bleek meer dan genoeg ervaring met en gevoel voor deze dieren. Ik twijfel er niet aan dat ze bij jou op hun plek zijn. Maar het blijven wildjes en die zijn nou eenmaal slecht met veranderingen. Daar raken ze ontregeld van. De meiden hier hebben echt een off dag gehad, net zoals na de scheiding van hun hun broers. Maar daarna was het snel weer over en nu rennen en spelen ze als vanouds.
Het valt mij ook op hoe makkelijk ze te hanteren zijn en hoeveel basisvertrouwen ze nog hebben, ondanks dat ik ze maar 5 dagen heb geflest. Daarna aten ze al zelfstandig. Misschien scheelt het dat ze door meerdere mensen zijn geflest (een vrijwilligster van de opvang heeft ze de eerste 48 uur gevoed) en op meerdere locaties hebben gebivakkeerd. Ze hebben al best veel gezien en gedaan in die 7 weken dat ze bestaan. Gezien hun achtergrond en zelfstandigheid betwijfelde ik eerst of ze zo tam als Joepie en Frigg zullen worden, maar als ik dit zie dan verwacht ik toch minstens allemaal Andors en misschien stiekem toch nog ergens een Friggje. :pray:

Wees overigens voorzichtig met op de bank met ze, als ze de kans krijgen springen ze er af. Zeker miss Winkelhaak, die kwam zelfs van de fangst afgesprongen. :duh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2013 9:05 pm 

Afgelopen donderdag in een dolle bui besloten alle mannen tegelijkertijd in de gang te doen. Eens kijken of dat zou gaan. En dat ging zo belachelijk goed dat ik ze zaterdag direct maar met zijn allen onderin de RS heb gezet. Beetje krapjes, maar ze hebben de ruimte onderling verdeeld en oude en nieuwe bewoners blijven ieder in hun eigen gebiedje. De kleintjes hebben een doos gekraakt en daar zitten ze met zijn allen samen in. Af en toe steekt één van de groten zo'n groot hoofd om de hoek en dan wordt er tegen hem gegild (ze vinden de groten echt nog heel eng). Maar dat is verder alles, niemand wordt ook maar een haar gekrenkt. En dat vond ik best even eng met twee bloterikken in de groep. Die wildjes die redden zich wel, die zijn zo watervlug en nog zo klein, dan gaat de taboestand aan bij zo'n grote kerel. Maar die blootjes is een ander verhaal. Gelukkig zijn de ratpackjes goed opgevoed en is Hompie (die grote rooie cavia die doet of-tie een rat is) vriendelijker van natuur dan gedacht, dus het gaat vooralsnog prima.
Foto's zijn van donderdag tijdens de eerste kennismaking. Grotendeels onscherp want stilzitten doen we niet aan. :clown:

Afbeelding
Aramis heeft nog nooit blote ratten gezien. :huh:

Afbeelding
Brynn heeft ook zo zijn twijfels :shifty:

Afbeelding
Als je denkt dat wij er uit komen zit je er mooi naast! :nee:

Het blootje vraag zich af of Hompie ook een rat is. :mrgreen:
Afbeelding

Samen in de doos. Let op het wilde ventje links in de hoek. Dat is de kleinste van het stel, maar wel de meest relaxte. Voor de honden niet bang die gozer. :inlove:
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 11, 2013 9:26 pm 

Mooie rattels Mirjam :loveeyes: fijn dat het zo gaat!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 12, 2013 11:28 am 

:thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 12, 2013 11:48 am 
Ere-lid

Fijn dat het al zo goed gaat! :thumbsup:

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 12, 2013 3:55 pm 

Wat een gezellig clubje bij elkaar! Leuk!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 8:53 am 

fijn dat het zo goed gaat :knikt:
en wat een mooie ratjes zeg! :loveeyes:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]