Het is nu do nov 23, 2017 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 428 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Uk topic
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2015 9:25 am 

Tja zo'n datum komt nu natuurlijk wel weer even binnen. Ach wat een gemis.... :(
Maar weet je, ze zeggen niet voor niets "tijd heelt alle wonden". 't Heeft zijn tijd nodig. En verdrietig zijn heeft toch ook iets menselijks (ook al kan het ontzettend vervelend zijn :x )

Sterkte !

(Livi, Lotta, Merijn, Pepijn, Edward en Diesie voor altijd in mijn hart.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2015 9:36 am 

Och Jill :hug: Dan moet je alles maar even stil zetten hoor. Even een dagje/wat dagen geen email, appjes of andere dingen. Mensen onderschatten het verdriet altijd dat je om een dier kan hebben, maar vergeten dat je er soms net zo intensief voor zorgt als een kind. Neem de tijd om het te verwerken. Een kleine 'vakantie' van alle dingen waar je geen zin in hebt nu. Ukje was jouw kleintje en daar mag je zo veel verdriet om hebben als nodig is, en ook zo lang als nodig is. Gun jezelf die tijd.

Als we iets voor je kunnen doen om je wat rust te gunnen eis ik het dat je het laat weten. ;) :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2015 12:37 pm 

:hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2015 4:47 pm 

Ukje was jouw eerste 'echte' wildje, dat je van baby af aan hebt meegemaakt tot ze een groot Ukje was. Je hebt haar zien opgroeien, ze stal langzaam je hart en verzachtte het verdriet om de krummels. Ik vind het een beetje moeilijk om het hier zo neer te zetten, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat zij je op een bepaalde manier gered heeft. Als zij er niet al was geweest was je misschien nooit meer begonnen aan wilde ratten. Ze was het beste dat je op dat moment kon overkomen. Het is niet meer dan natuurlijk dat je om zo'n groot verlies rouwt. Misschien kun je in het gevoel van haar aanwezigheid wat troost vinden. Ze is zo toch nog een beetje bij je, laat je af en toe merken dat ze nog niet helemaal weg is. Ik heb Frigg (mijn eerste echte wildje) zo nog een hele tijd bij me gehad. Nadat het eerste gevoel van 'je spoort niet' was weggezakt begon het te wennen en voelde het vertrouwd. Ik heb het gekoesterd tot ze verdween. Ik hoop dat je dat met Ukje ook kunt. :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 9:22 pm 

Dit heeft echt tijd nodig, heel normaal, dat noemen ze 'rouwen'.... Alleen jammer dat het zo verdomde pijn doet, dat rouwen... Sterkte :hug:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 9:24 am 
Site Admin

Dank voor jullie lieve woorden en het begrip. :hug: Het is zo fijn om het toch even van me af te kunnen schrijven op een plek waar mensen echt begrijpen wat ratten kunnen betekenen.

Bikkeltje schreef:
Ik vind het een beetje moeilijk om het hier zo neer te zetten, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat zij je op een bepaalde manier gered heeft. Als zij er niet al was geweest was je misschien nooit meer begonnen aan wilde ratten.:

Ja, ze heeft me zeker gered. Ik geloof dat ik het zelf ook ooit in dit topic heb gezet, maar dat klopt helemaal. Ze kwam net voor Met-vlekje overleed, een paar weken later en ik had het niet aangedurfd. Nu was ze er al en 'moest' ik wel van haar gaan houden en opnieuw mijn hart openstellen voor zo'n bijzonder contact. Ik had het niet anders gewild en ik besef dat ik nu met het verdriet om Ukje troost kan vinden bij Wurm en het Mini-Man clubje dankzij de invloed van Ukje destijds. Zij heeft me laten zien dat zulke grote liefdes, hoe uniek en eigen ook allemaal, altijd weer op je pad kunnen komen als je het maar (weer) aandurft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 9:58 am 
Ere-lid

:hug:

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 2:08 pm 

Weet je Jill, ik werk in de thuiszorg en er sterven regelmatig mensen, heb ook ernstig zieke mensen. Daar kan ik niet verdrietig zijn om een overleden ratje, die mensen zouden me echt niet begrijpen, hoe kan iemand nou verdriet hebben van een rat?
Ja, daar kun je heel veel verdriet van hebben, wat wij mogen ervaren en voelen en het vertrouwen, daar zouden ze wel eens jaloers op kunnen zijn...
Ik heb zowel lichamelijk als geestelijk best een zware job en zonder de ontspanning die ik bij mijn honden en ratten heb, zou ik dit niet aankunnen...
Kom ik thuis van mijn werk, staan de honden blij op me te wachten, loop ik naar de kooi en ze horen me, komen de neusjes er al uitgepiept om te zien of er wat te smikkelen, knuffelen of spelen valt.
Zij laten ook zo duidelijk merken als ik even snel snel wat kroel en gespannen ben, ze negeren me dan gewoon en zetten me op mijn plek...

Jij hebt met de wildjes nog sterker deze ervaring.... Dus ja, het is fijn om het hier van je af te schrijven en het te delen, want wij weten als geen ander hoe dit is....
Nogmaals heel veel sterkte :hug:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 428 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]