Het is nu za nov 18, 2017 8:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: oeps nestje
BerichtGeplaatst: za nov 23, 2013 2:08 pm 

Jill* schreef:
Merlena, hoe gaat het nu? :)

er valt weinig te melden, ze hebben nog steeds de ogen dicht maar ik verwacht dat die wel binnenkort open gaan, ze kruipen wel al steeds vaker 't nest uit :fluiten: en ze worden al best actief dus nu kan ik niet meer 3 tegelijk optillen want dan kruipt er een van m'n hand af xD dus nu moet ik 15x een kleintje uit 't nest halen om ze allemaal bij me te pakken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 1:04 pm 
Site Admin

Heb je geen bakje of knuffelzak waar ze allemaal tegelijk in kunnen? Dat doe ik altijd met nestjes, en dan zet is dat bakje gewoon op schoot. Dan houd je wat overzicht maar komt toch iedereen even in handen. :)
Hoe gaat het met het voeren/eten van mams?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 2:57 pm 

Jill* schreef:
Heb je geen bakje of knuffelzak waar ze allemaal tegelijk in kunnen? Dat doe ik altijd met nestjes, en dan zet is dat bakje gewoon op schoot. Dan houd je wat overzicht maar komt toch iedereen even in handen. :)
Hoe gaat het met het voeren/eten van mams?

m'n badjas werkt best goed :) ze kunnen niet naar beneden glijden omdat er een band zit en ze kunnen er aan 1 kant maar uit, maar ik heb ook een bakje waar ik ze in doe als ik ze uit de kooi haal voordat ik ze in m'n badjas stop ^^ en mams is alleen maar bezig met eten en voeren :lol: tenminste zo lijkt het, ow en tussendoor sleept ze de kleintjes ook weer terug 't nest in. Heb de kooi wat uitgebreid (klim gedeelte er bovenop gezet) de kleintjes kunnen daar niet komen maar mams wel :knikt: ze sleept de kinderen er niet heen (zou ik ook niet doen) maar omdat de kleintjes nu de hele bak door kunnen stuiteren kon ze niet meer even bij de voerbak gaan liggen om tot rust te komen, dus nu gaat ze boven liggen om even uit te rusten. Gister had ze 't bakje met dikke soep omgegooit (terwijl het zo'n ding is die je aan de tralies hangt) dus mocht ik vandaag de hele bak schoon gaan maken, dat was minder grappig. ow en ze hebben nu gluurtjes :D nog niet allemaal maar een groot aantal al wel :inlove: zo cute, het maakt het plaatje inderdaad helemaal af.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 3:49 pm 

Fijn dat het zo goed gaat

Maar de drukte komt er nu pas echt aan. Want zodra de oogjes open gaan willen ze ook de wereld verkennen. Dus heel goed kennen of je ze wel allemaal terug hebt gezet. Want ik spreek uit ervaring met nestje van 13, moest echt 10 keer tellen of ze er waren.. En nog kregen ze het soms voor elkaar om er vandoor te gaan.

Gelukkig is alles goed gekomen, maar het zit nog wel in de karaktertjes bij de 2 rittens die gebleven zijn, zijn nu goed jaar oud. Maar kooi open en hoppa er vandoor gaan.

En weet niet of je het al gemeld had maar hoeveel mannen en vrouwen zijn er eigenlijk? Misschien heb ik het berichtje gemist

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 11:08 pm 

ursels-ratten schreef:
En weet niet of je het al gemeld had maar hoeveel mannen en vrouwen zijn er eigenlijk? Misschien heb ik het berichtje gemist
uit m'n hoofd geloof ik 9 mannetjes en 6 vrouwtjes maar ik tel ze elke keer op nieuw omdat ik het steeds vergeet :fluiten: ze lijken ook allemaal nog zo veel op elkaar

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 11:16 pm 

met viltstift een kringetje rond hun staartje tekenen dan zie je het meteen weer :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 11:46 pm 

Richard schreef:
met viltstift een kringetje rond hun staartje tekenen dan zie je het meteen weer :knikt:
is dat niet slecht voor ze en likt mams dat er niet vanaf?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 11:51 pm 

Ik doe dat altijd als ze een week of tweeënhalf zijn en ze er allemaal hetzelfde uitzien (je hebt gifvrije kinderstiften bij de Hema) en is ook meteen handig als je de reserveerders uit elkaar wil houden , nou ja de ratjes voor welke reserveerder dus hahaha staat een beetje krom zoals ik het schreef :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 11:55 pm 

dat is waar, hoe lang blijft zoiets zitten dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 12:16 am 

ach een paar dagen en dan doe ik het weer opnieuw als het lichter begint te worden, ik vind het ideaal als ze beginnen rond te dartelen en ik ze niet uit elkaar kan houden haha

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 2:47 pm 
Opperfikkiestoker

'Gewone' watervaste stift kan ook. Sommige moeders zullen het er snel af poetsen, bij andere blijft het langer zitten. Ik gebruik het ook bij nestjes om ratjes uit elkaar te houden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 5:03 pm 

De stiften tip ga ik onthouden.

Ik kan mijne ook bijna niet uit elkaar houden, wat natuurlijk niet zo handig is als er een paar gereserveerd zijn.

Meestal kijk ik naar bijzondere vlekjes,haartjes etc :p

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 5:34 pm 

ursels-ratten schreef:
Meestal kijk ik naar bijzondere vlekjes,haartjes etc :p
haha ja maar al mijn ratten zijn bruin met witte buik en voetjes xD en op 1 na hebben ze allemaal een volledig donker gekleurde staart :P dus ik kan 1 er tussen uit houden maar de rest niet xD

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 5:46 pm 

Dat heb ik dus met Siameesjes hahahaha, op een gegeven moment zie je het gewoon niet meer :mrgreen: en dan heb ik groene, blauwe en rode staartjes in de kooi lopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2013 9:10 pm 

Haha, ik had het ook altijd met mijn red eyed devils en dan eigenlijk alleen bij Irzan en Delgado. Maar uiteindelijk had ik als steuntje dat Delgado gewoon een enorme dikzak was :p

De andere deviltjes kon ik wel uit elkaar houden, zelfs bij de dames ging het goed.

Maar ik ga de stiften onthouden, ideaal :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]