Het is nu do nov 23, 2017 10:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 1:09 am 

Vast een hele rare vraag, maar het is ook rare situatie.

Mijn ratje Pip heeft in september haar eerste nestje gekregen. Is helemaal goed gegaan en de kinderen zijn allemaal geplaatst. Nouja 2 zijn bij mij blijven wonen.

De mannetjes zijn met 4,5 week bij haar weggegaan dus daar zit het probleem niet.

Maar nu lijkt Pip dus drachtig, echt dikke buik en tepeltjes duidelijk te zien. Ze kan natuurlijk nooit gedekt zijn door haar eigen zoon(s) want dan had ze al lang bevallen moeten zijn. En ze heeft daarna ook geen contact meer gehad met de mannen.

Beide groepen hebben hun eigen kooi en komen ook niet met elkaar in aanraking, als ze loslopen houd ik ze altijd in de gaten dat ze niet op elkaars kooien komen. Weet niet of ze elkaar kunnen dekken door gaas heen maar ik wil het risico niet en ook niet dat ze gaan bijten in elkaars poten.

Heb haar apart gezet voor het geval ze op een of andere vage manier echt drachtig is. Maar ik hoop op een schijndracht, is natuurlijk ook niet goed en fijn maar anders is het mij een raadsel hoe ze het voor elkaar gekregen heeft. Er kunnen ook geen wilde ratten de ruimte in komen dus het is mij echt een raadsel.

Heb haar nog geen nestje zien bouwen in de kooi, zal morgen even kijken of ze dat al gedaan heeft.

Maar mocht ze gaan bevallen is het mij dus ook een raadsel wanneer dat gaat gebeuren. Maar ze is echt ineens heel dik/drachtig geworden want voor weekend was ze nog de slankheid zelf.

Dus iemand een idee? Want ik snap er echt niks van.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 1:13 am 
Opperfikkiestoker

Wat bij mij opkomt is dat het misschien een baarmoeder onsteking is? Ik weet niet of de tepels daarvan opzwellen maar ploseling een dikke buik krijgen is daardoor wel mogelijk..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 1:17 am 

Ja ik denk ook aan baarmoederontsteking of iets mis met de eierstokken waardoor de hormonen uit balans zijn...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 1:19 am 

Dan gaat ze morgen even naar de dierenarts

Vind nog steeds raar want verder heeft ze er geen last van, met haar dracht ging ze wel iets piepen als ik aan haar buikje zat maar nu heeft ze echt zo iets van oke je doet maar

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 1:55 am 

Vera schreef:
Wat bij mij opkomt is dat het misschien een baarmoeder onsteking is? Ik weet niet of de tepels daarvan opzwellen maar ploseling een dikke buik krijgen is daardoor wel mogelijk..

De tepels zijn ook niet opgezwollen of iets, maar ze zijn duidelijker te zien. En ook niet kaal er om heen. Maar je ziet ze net iets beter dan normaal zegmaar.

En heb even beetje rond gekeken en bij baarmoeder ontsteking bloeden ze vaak uit de vagina en dat doet ze ook niet

Maar ze gaat gewoon naar dierenarts morgen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 9:46 am 
Opperfikkiestoker

Vaak, maar dat hoeft niet. Lola had ook een BMO en het enige wat ik had gemerkt was een heel klein beetje slijm maar ze had het dus al weken/misschien wel maanden.

Succes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 11:49 am 

Kan ook een verstopping zijn of een tumor oid als je alleen maar merkt dat ze een dikke buik heeft. Hopelijk kan de dierenarts uitsluitsel geven!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 6:06 pm 

Ben bij de dierenarts geweest, kan niks bijzonders vinden dus die zegt schijndracht maar daar heb ik mijn twijfels over.

Wel advies gekregen om haar even apart te houden. Maar ze heeft verder gelukkig nergens last van dus daar ben ik wel blij mee.

Maar kijk het nog even aan en anders naar weer een andere dierenarts.. Ben er zo klaar mee met al dat gedoe met ratten dit jaar.

Hopelijk gaat volgend jaar alles beter

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 11:27 pm 
Moderator

Als ze schijnzwanger is kun je mogelijk onder enkele of meer tepels lichte zwellingen voelen. Ik zag tijdens de tumorverwijdering van Skip dat wat leek op een beginnende mammatumor gevulde melkzakjes bleken te zijn, tot wel 0,5 cc per tepel. Galastop kan hier uitkomst brengen: daar was het bij honden en katten voor geïndiceerd. Je kunt nog even telefonisch overleggen met je DA.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 1:39 pm 
Ere-lid

Niets doen is mi geen optie, ik zou ook Galastop inzetten. Beterschap voor haar!

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 9:24 pm 

Gelukkig nog beetje goed nieuws,

Het buikje van Pip is helemaal weg, ze heeft wel nestje gebouwd maar goed dat doe de meeste ratten als ze daar een kans voor krijgen.

Zal haar nog even apart houden voor de zekerheid maar als alles goed gaat mag ze volgende week weer bij haar vriendinnen in de kooi.

Vind wel beetje sneu voor haar dat ze alleen moet zitten, maar is gewoon voor alle zekerheid.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]