Het is nu di nov 21, 2017 4:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: een nestje!
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 8:59 am 

hallo,
onze rat blackie is zwanger :knikt:
zijzelf is zwart en de vader is bruin met wit een klein beetje japanner achtig.
weten jullie wat voor kleuren ik kan verwachten? :weetniet:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: een nestje!
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 10:40 am 
Ere-lid

Het was handig geweest als je je verdiept had in de achtergrond van je ratten, dan had je geweten welke kleuren/tekening je kunt verwachten ;)

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 1:15 pm 

Jolanda M schreef:
Het was handig geweest als je je verdiept had in de achtergrond van je ratten, dan had je geweten welke kleuren/tekening je kunt verwachten ;)
ehh ja dar zeg je me wat :knikt: maar het was een oeps nestje dus....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 1:16 pm 

kaylee-ratten schreef:
Jolanda M schreef:
ehh ja dar zeg je me wat :knikt: maar het was een oeps nestje dus....
het is per ongeluk gebeurd dus ja :weetniet:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 1:33 pm 

Van toekomstige kleuren heb ik geen idee, ik heb nooit nestjes, alleen castraten hier...
Heb je al eerder een nestje gehad, heb je voorzorgsmaatregelen genomen, qua kooi voor mams en haar nestje, heb je ervaring met het opvoeden van een nestje? Komt heel wat bij kijken, ik zou me maar goed informeren over de zorg van mams, extra voeding voor het zogen en nu al tijdens de dracht, enz.
Succes ermee

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 1:37 pm 

vicky schreef:
Van toekomstige kleuren heb ik geen idee, ik heb nooit nestjes, alleen castraten hier...
Heb je al eerder een nestje gehad, heb je voorzorgsmaatregelen genomen, qua kooi voor mams en haar nestje, heb je ervaring met het opvoeden van een nestje? Komt heel wat bij kijken, ik zou me maar goed informeren over de zorg van mams, extra voeding voor het zogen en nu al tijdens de dracht, enz.
Succes ermee
dankjewel vicky en ik heb al een keer een nestje gehad toen ik bij iemand anders meegeholpen.
die hadden ook een nestje en ik heb ze veel meegeholpen dus heb ik wat ervaring.. :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 6:13 pm 

Om dan maar antwoord te geven: wat voor bruin is de vermeende vader (weet je zeker wie de vader is, is meestal niet zeker bij een ongelukje)? Als je agouti bedoelt zullen veel of alle rittens agouti zijn, ook kans op zwart zoals de moeder. Als de vader meer een soort bruinig zwart is zullen ze allemaal zwart zijn. Muv eventuele verrassingen natuurlijk. :-) Als de vader een Japanner-achtige tekening heeft en de moeder gewoon effen is zullen de rittens allemaal berken zijn (witte vlek op de buik).

Ik hoop dat herhaling overigens niet mogelijk is. Als je ratten uit de kooi kunnen ontsnappen zorg dan dat dit niet meer kan gebeuren (slotjes op de deurtjes bv).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 8:51 pm 

Tenmashi schreef:
Om dan maar antwoord te geven: wat voor bruin is de vermeende vader (weet je zeker wie de vader is, is meestal niet zeker bij een ongelukje)? Als je agouti bedoelt zullen veel of alle rittens agouti zijn, ook kans op zwart zoals de moeder. Als de vader meer een soort bruinig zwart is zullen ze allemaal zwart zijn. Muv eventuele verrassingen natuurlijk. :-) Als de vader een Japanner-achtige tekening heeft en de moeder gewoon effen is zullen de rittens allemaal berken zijn (witte vlek op de buik).

Ik hoop dat herhaling overigens niet mogelijk is. Als je ratten uit de kooi kunnen ontsnappen zorg dan dat dit niet meer kan gebeuren (slotjes op de deurtjes bv).
ja ik weet zeker dat dit de vader is aangezien ik maar een mannetje heb :knikt: en het mannetje is ontsnapt en niet het vrouwtje dus hij is de vader :knikt: en leuk dat je even uitgebreide uitleg hebt gegeven :-) dankjewel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 03, 2014 9:19 pm 

Waarom heb je maar 1 man? En hoeveel vrouwen heb je? Als je al eens geholpen help met een nest weet je dus ook dat het heel veel tijd gaat kosten. Dan ga ik er voor het gemak vanuit dat alles met moeder en beebs goed gaat. Zo niet kunnen dierenarts kosten hoog oplopen. Heb je een goede da in de buurt? Heb je kooien om ze straks te scheiden? Heb je al nieuwe huisjes voor ze of hoe ga je die vinden? Dit zijn slechts een paar vragen waar je tegenaan gaat lopen.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 12:14 am 

Nog een vraag. .. je schrijftaalt dat je maar één man hebt, heb je daar dan geen maatje bij zitten, of zit hij alleen? Je zult misschien een beetje afgeschrikt worden door de vele vragen hier, maar elke vraag is goed bedoeld, op dit forum willen we iedereen helpen. Helaas komen er soms hier mensen om raad en advies vragen om vervolgens dwars alles naast zich neer te leggen met vaak helaas een slechte afloop of plots radiostilte en dan kunnen we alleen maar ernaar raden :confused:
nogmaals, informeer je goe en zoek hulp, je gaat hulp hard nodig hebben. ..

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:34 am 

vicky schreef:
Nog een vraag. .. je schrijftaalt dat je maar één man hebt, heb je daar dan geen maatje bij zitten, of zit hij alleen? Je zult misschien een beetje afgeschrikt worden door de vele vragen hier, maar elke vraag is goed bedoeld, op dit forum willen we iedereen helpen. Helaas komen er soms hier mensen om raad en advies vragen om vervolgens dwars alles naast zich neer te leggen met vaak helaas een slechte afloop of plots radiostilte en dan kunnen we alleen maar ernaar raden :confused:
nogmaals, informeer je goe en zoek hulp, je gaat hulp hard nodig hebben. ..
ik heb zelf maar 1 man maar hij zit bij een maatje maar wel van iemand anders dus zit hij niet aleen :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 10:39 am 

kaylee-ratten schreef:
ja ik weet zeker dat dit de vader is aangezien ik maar een mannetje heb

Dus, dan weet je toch ook niet zeker dat hij de vader is, want jij mag dan wel maar 1 man hebben, hij zit niet alleen zeg je?

Maar je merkt vanzelf wel wat voorn kleuren ze krijgen, met een week oud hebben de baby's haar :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 1:22 pm 

hoe dan ook
de baby's zijn er!
zo schattig! maar ik pak ze nog niet want het is beter als ze de oogjes open hebben :knikt:
het is echt top :mrgreen: en de voorbereidingen zijn er al dus alles is hier wel goed! :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 2:06 pm 

Ik zou ze wel allemaal even door je handen laten gaan om te controleren of alles wel goed met ze is (haal wel mama even uit de Duna of baarkooi anders wordt ze misschien paniekerig en moedertjes kunnen soms flink happen dan) , en bovendien de reuk is al ontwikkeld dus dan is het juist goed dat ze aan mensenluchtjes zijn gewent .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 2:20 pm 
Ere-lid

Je hoeft niet te wachten totdat de oogjes open zijn. Neem hen dagelijks kort in je handen, de mam kun je afleiden door een bakje pap in de kooi te zetten of even buiten de kooi rond te laten lopen.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]