Het is nu vr nov 24, 2017 1:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: een nestje!
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 2:22 pm 

Het mannetje was ontsnapt, dus die zal ze gevangen hebben en weet ze ook wie pa van de rittens is :knikt:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 6:03 pm 

Ik snap het mannetjes verhaal even niet

Citaat:
ik heb zelf maar 1 man maar hij zit bij een maatje maar wel van iemand anders dus zit hij niet aleen :-)

Zit hij nou wel of niet alleen?

En de rittens kun je gewoon hanteren, niet te lang omdat ze snel afkoelen. Maar is juist goed om ze vast te pakken, ze wennen vast aan het hanteren en je kunt de buikjes goed controleren op melk.

En hoeveel rittens zijn er? Al gekeken naar geslachten eventueel?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:37 pm 

Richard schreef:
Ik zou ze wel allemaal even door je handen laten gaan om te controleren of alles wel goed met ze is (haal wel mama even uit de Duna of baarkooi anders wordt ze misschien paniekerig en moedertjes kunnen soms flink happen dan) , en bovendien de reuk is al ontwikkeld dus dan is het juist goed dat ze aan mensenluchtjes zijn gewent .
oke (ook ursels ratten :knikt: ) bedankt voor de tips ga ze meteen gebruiken :thumbsup: :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:38 pm 

maar mag de vader er bij? nee toch?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:40 pm 

vicky schreef:
Het mannetje was ontsnapt, dus die zal ze gevangen hebben en weet ze ook wie pa van de rittens is :knikt:

en trouwens dankjewel vicky! :knikt: :knikt: :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 8:47 pm 

Mannetje altijd gescheiden houden van vrouwtjes als deze niet gecastreerd zijn. En na castratie geloof ik zelf nog maandje maar daar kunnen anderen iets meer over vertellen gezien ik geen castraad mannen heb.

Het vrouwtje is nu namelijk weer vruchtbaar, dit is al direct na de bevalling. Dus wanneer je mannetjes en vrouwtjes bij elkaar laat heb je om de 3 weken een nestje. Dit is niet gezond voor het vrouwtje, die moet natuurlijk ook herstellen van de bevalling en zoogperiode. Dit kost namelijk heel wat energie.

Maar hoe zit het nou met het mannetje, want daar snap ik nog niks van.

En hoe oud is het vrouwtje eigenlijk?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 9:08 pm 
Ere-lid

Het is niet verstandig om het ventje bij het vrouwtje te zetten, tenzij je nog meer nestjes wilt en dat lijkt mij toch niet.
Lees over het opvoeden van een nestje de info op de site van www.ratjes.nl

@ursula, ik vind je eerlijk gezegd een beetje drammerig, mag het ietsje minder ajb?

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 04, 2014 9:26 pm 

Waarom ben ik nou weer drammerig? Ik vraag gewoon een paar dingen, mag dat niet?

En ik geef advies, het lijkt me duidelijk dat het niet de bedoeling was dat er een nestje kwam. Ze vraagt toch zelf of hij er weer bij kan, lijkt me toch niet de bedoeling dat we dat massaal gaan aanmoedigen.

Volgen mij word ik hier niet heel erg gewaardeerd ofzo, als ik iets vraag krijg ik direct rare reactie. Mijn plezier in dit forum verminderd echt met een sneltrein vaart.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 8:29 am 

Jolanda M schreef:
Het is niet verstandig om het ventje bij het vrouwtje te zetten, tenzij je nog meer nestjes wilt en dat lijkt mij toch niet.
Lees over het opvoeden van een nestje de info op de site van http://www.ratjes.nl

@ursula, ik vind je eerlijk gezegd een beetje drammerig, mag het ietsje minder ajb?

dankjewel jolanda dat je even raadt gaf :knikt: ik dacht zelf ook al dat het mannetje er niet bij mocht.
en trouwens alles gaat goed met de baby's ik heb ze al even door mijn handen laten gaan en alles is goed :clown: :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 11:34 am 
Ere-lid

@Ursula, het is vooral je vraagstelling die nog al drammerig overkomt. Mensen lezen daar niet door heen en kunnen dan wegblijven en dat is niet de bedoeling als je ratjes wilt helpen.

@Kaylee, fijn dat het goed gaat. Heb je ook de info op de site gelezen?

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 05, 2014 12:21 pm 

ursels-ratten schreef:
Mannetje altijd gescheiden houden van vrouwtjes als deze niet gecastreerd zijn. En na castratie geloof ik zelf nog maandje maar daar kunnen anderen iets meer over vertellen gezien ik geen castraad mannen heb.

Het vrouwtje is nu namelijk weer vruchtbaar, dit is al direct na de bevalling. Dus wanneer je mannetjes en vrouwtjes bij elkaar laat heb je om de 3 weken een nestje. Dit is niet gezond voor het vrouwtje, die moet natuurlijk ook herstellen van de bevalling en zoogperiode. Dit kost namelijk heel wat energie.

Maar hoe zit het nou met het mannetje, want daar snap ik nog niks van.

En hoe oud is het vrouwtje eigenlijk?

Ursula. ik ga nog even iets dieper in op het 'drammerig' zijn. Je geeft advies, wat op zich prima is, maar alles is in dit topic al benoemd en je voegt, met alle respect, niets toe. Kaylee heeft al voldoende advies gekregen van mensen die er verstand van hebben. En ik ondersteun Jolanda als het gaat om de manier van je vraagstelling. Het komt heel belerend over en we willen iedereen die hier vragen heeft op een correctie manier benaderen. Iedereen kan nl. een beginnersfout maken. Ons doel is om mensen hierover te informeren en niet om ze hier weg te jagen. Ook jou niet! :)

V.w.b. jouw laatste twee vragen:
Het mannetje/de vader zit samen met een ander mannelijk ratje. De vader is van Kaylee en het andere mannetje is van iemand anders. Maar ze zitten wel samen.

Hoe oud het vrouwtje is doet nu toch niet meer ter zake? Het is al bevallen dus eigenlijk al 'te laat'. En Kaylee weet (hopelijk) nu dat ze dit beter niet meer kan laten gebeuren ook al is het per ongeluk gegaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 6:48 am 

Monique & harem schreef:

maar alles is in dit topic al benoemd en je voegt, met alle respect, niets toe. Kaylee heeft al voldoende advies gekregen van mensen die er verstand van hebben.

Maar niet iedereen die nieuw is hier op het forum heeft meteen in de gaten dat Jolanda heel veel ervaring heeft met ratjes, dat je er dus zondermeer vanuit kunt gaan dat het advies/de raad die Jolanda geeft de juiste is. Daarom lijkt het mij juist handig dat meerdere mensen het zelfde advies geven. Als iemand nl meerdere malen het zelfde advies/de juiste raad krijgt zullen ze eerder inzien dat dat het juiste is.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 8:43 am 

voor iedereen:het gaat goed met ze.
en ze is ongeveer 8/9 maand(ongeveer maar ze is geen 1 jaar.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 11:26 am 
Opperfikkiestoker

Marian, Jolanda is hier de beheerder. Dus ook buitenstaanders/nieuwelingen mogen ervan uitgaan dat een beheerder van het forum weet wat ze doet/zegt.
het is hier al vaker voorgekomen dat mensen weggingen omdat ze steeds alleen maar hetzelfde (negative) commentaar kregen. Dat willen we graag voorkomen omdat we het beste willen voor alle ratjes.

nu graag weer ontopic! Kaylee, fijn dat het goed gaat. Ik heb in een paar vorige nestjes topics heel veel advies over de voeding gegeven. Misschien kun je even kijken en heb je daar wat aan? Zodat je moeder en kleintjes de best mogelijke start kunt geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 06, 2014 6:25 pm 

Kan een moderator de laatste zin uit mijn post van 5.48 uur verwijderen ?
Die zin heb ik n.l. niet geschreven, die is er door iemand anders bij gezet.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]