Het is nu ma nov 20, 2017 8:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Prettig pret nestje
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 7:52 pm 

Zondag kreeg ik telefoontje van een vrouw die een pret nestje had gefokt. Ze vond het wel keer leuk om mee te maken. Hier gaat al denk het hele forum over heen vallen maar goed. Haar wel even duidelijk gemaakt dat ze het beter nooit weer kan doen. Maar of ze luistert geen idee.

Ze belde mij op om te vragen of ik nog een moeder ratje voor haar had omdat haar moeder ratje was weggegaan bij de rittens. Ze was door de kooi heen ontsnapt, dit was een voiliere wat volgens haar wel geschikt was. Maar moeders was door de tralies heen gegaan tralie afstand was volgens haar rond de 1,5 cm. En de rittens zouden er niet door heen passen. Tja jullie snappen hem vast.

De rittens waren 3,5 week oud. En de moeder was al 2 dagen weg, zat volgens de vrouw in een koude berging en was niet meer te vangen. Want ze had hem 1x gehad en toen had de rat zich als een wilde rat gedragen en toen was die weer uit haar handen gesprongen. Volgens haar waren de rittens erg klein en fragiel, door de telefoon is dat niet te beoordelen natuurlijk. Heb haar wel aangeraden om naar een dierenarts te gaan zo snel mogelijk. Maar ze had geen vervoer, maar kon wel om 3 uur snachts bij een nood geval bij de bevalling naar een dierenarts. Heb het haar maar gevraagd wat ze gedaan had als het echt fout gegaan was bij de bevalling al. Beetje vreemd dat het snachts wel kan en overdag niet maar goed.

Ze wist niet of de rittens wel aten, ze gaf ze voer uit een spuitje omdat ze volgens haar geen brokjes wouden eten. Was een vaste brok zodat ze niet uit konden zoeken. Ze zouden ook alleen maar slapen en niet eens spelen, rennen, klimmen e.d. maar alleen de hele dag op een bultje liggen te slapen.

Vond het al met al beetje raar verhaal. Waren trouwens 5 rittens, en ze ging ze allemaal zelf houden. Moeder was naakt ratje van 7 maand en mannetje was een harig ratje van 7 maand, kleurtje heb ik niet naar gevraagd. Rittens waren wel allemaal behaard.

Hoop dat het goed gaat komen met de rittens en dat ze het gaan halen maar ik weet het niet. Vind beetje vreemd verhaal. En nu hoop ik dat ze echt niet nog keer nestje gaat fokken of op z'n minst zorgt voor betere verblijven e.d.

Achteraf had ik nog wel 100 vragen maar goed dat was toen mijn woede beetje gezakt was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Prettig pret nestje
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 8:31 pm 
Opperfikkiestoker

Verhaal van de andere kant: http://ratten.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=28044

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 9:02 pm 
Site Admin

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, daar ga ik niet over oordelen. Wel zou ik jou willen adviseren om eerlijk te zijn over wat je weet of niet weet, als mensen om advies vragen. Ik heb je hier op het forum ook al eens 'adviezen' zien geven die helaas niet helemaal kloppen en daar kunnen ratjes de dupe van worden.
Als iemand je belt met een vraag en je weet het antwoord niet zeker, wees daar dan eerlijk over. Het is geen schande om niet alles te weten, niemand is alwetend en we kunnen allemaal nog leren. Zeker met dieren ben je nooit uitgeleerd. Ik heb de nodige ervaring en ook ik vraag nog regelmatig advies, zo heb ik Jolanda zaterdag nog gebeld toen het moederloze nestje in de opvang kwam. Twee weten bovendien meer dan eén, je ziet hier op het forum ook vaak genoeg dat mensen elkaar aanvullen of verbeteren en dat leidt alleen maar tot een mooie bundel van kennis en ervaringen.

Nou ja, het belangrijkst is dat met dit nestje nu uiteindelijk alles goed lijkt te komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 9:20 pm 
Ursula,

Nou moet je eerlijk zijn da jij hebt gezegd dat ik de rittens moest afmaken, omdat ze ziek waren/worden volgensjou
Je kan je wel als een schijnheil gedragen maar ik ben niks meer dan eerlijk geweest

Jij denk dat je alles door de telefoon kunt zien.
Je zei zelfs dat je niet geloofde dat ik de moederrat layla niet goed voerde

Je deed niets anders dan vooroordelen en heb spijt dat ik je heb gebeld.

Tuurlijk heb ik de rittens niet afgemaakt ik ben wel goed bij me hoofd, poeh wat een slechte adviezen geef jij

En daarbij, jou vader gaf mij een ratje dat te vroeg weg is gegaan bij de moeder, dat doodzieke ratje is in mijn handen overleden
Hoe wil je dat goed praten als je toch zo raar bezig bent???

Eerlijkheid kom je het verst mee

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 9:24 pm 
En jaaa de rittens kunnen er doorheen zodra ze de omhulsel opkunnen dat heb ik je 100x verteld, je verzon gewoon dingen aan de telefoon wat ik niet eens gezegd heb.

Ze kunnen daar nog niet omheen dus ze kunnen er niet uit, je snapt hem vast wel ;) ;)

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 9:34 pm 
Met de rittens gaat het uitstekend.
Mama rat is inmiddels gevangen, en weer bij de rittens.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2014 10:39 pm 

wat fijn dat je mams toch hebt kunnen vangen, en de rittens het goed doen. Ik heb het verhaal ook even op ratten.nl gelezen en ik krijg het idee dat je er wel van geleerd hebt, twijfel je nog, laat dit dan een harde les zijn ;) iedereen maakt fouten en de meesten leren daar gelukkig van. Misschien kun je je hier ook aanmelden en even voorstellen, dat praat wel net zo leuk :D

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 5:19 am 
ff update

ratten doen het echt goed.
Mijn mooie schatjes :)

1tje heeft wss last van wimpers in zijn en die blijft onder controle bij de da.

Groet!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 5:20 am 
in zijn ogen*

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]