Het is nu za nov 25, 2017 11:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik ben mama!
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 7:20 pm 

Ik heb stiekem al een beetje een zwak voor kapitein haak, als dat degene is met het litteken :P Ik houd wel van 'stumpertjes'

Maar ik heb nog geen antwoord van Jolanda dus geen idee of het definitief iets wordt (van mijn kant is het een volledige ja, nu ook helemaal vanuit het RIBW :roze cheer: ) maar ik wacht geduldig af wat Jolanda ervan gaat zeggen.

Fijn dat smurfje het geredt heeft, ik hoop dat zij het goed blijft doen maar aan de vechtlust zal het niet liggen.
Ik ben nog steeds helemaal :inlove: en wacht (on)geduldig op foto's :angel:

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2014 12:01 pm 

Super dat je weer ratjes mag hebben Bernadette, kun je weer gaan genieten na ze heel lang gemist te moeten hebben :aai:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2014 3:42 pm 

vicky schreef:
Super dat je weer ratjes mag hebben Bernadette, kun je weer gaan genieten na ze heel lang gemist te moeten hebben :aai:

Ja, ik heb ook echt even gehuild van geluk. Ik weet dat ik toen de juiste beslissing nam, voor de ratjes, maar ik merk dat ik een heel stuk verder ben dan toen. Toch had ik eigenlijk nooit verwacht dat het RIBW direct zou zeggen: Nou, schrijf een plan maar we staan er niet afwijzend tegenover.
Zij zagen ook hoe erg ik het miste en dat ik er weer klaar voor ben, en eigenlijk een groter compliment dan dat kan ik niet krijgen, want zij zijn echt heel streng in dit soort dingen.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 31, 2014 10:52 pm 

Bernadette schreef:
Ik heb stiekem al een beetje een zwak voor kapitein haak, als dat degene is met het litteken :P Ik houd wel van 'stumpertjes :

Toevallig zei ik gister nog PRECIES hetzelfde tegen Karin.
Maar ik vind 2 guppen erbij wel even zat en daar de kids mochten "kiezen"
werden het 2 poepies van Karins nestjes.
Oja. ....
We krijgen er dus binnenkort 2 kereltjes bij :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 3:00 pm 

Ze vallen wel op 'stumpertjes'....... :visopkop: Dames, als Kapitein Haak iets niet is dan is het wel een stumpertje. Je hebt het over de grootste, sterkste en bijdehandste rat in het hele nest. Als ik mijn hand de kooi in steek hoef ik me echt niet af te vragen wie ik er in heb zitten, dat kan er echt maar ééntje zijn. (ze kruipen er zelf in; dat krijg je met flessen, nooit meer bang voor handen :mrgreen: ) Dit is een alfa in de dop en een ontzettend leuk ventje. Hij is het levende bewijs dat moeders niet bezig was met het opruimen van zwakke rittens, maar gewoon iedereen random aan het doodmaken was. Ik weet nog steeds niet waarom, maar ik wou maar dat ik niet op de natuur had vertrouwd en eerder had ingegrepen. :(

De beloofde foto's, als eerste de Mannen (tadaaaa :cheer: ):
Kapitein Haak. Van het litteken is bijna niets meer te zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zwart ventje met een piepklein wit vlekje op zijn borst. Brutaal razendsnel kereltje.
Afbeelding

Afbeelding

Zwart ventje met een piepklein wit vlekje op zijn borst én op zijn buik. Grote rustige rat.
Afbeelding

Afbeelding

Blauw kereltje met een klein wit vlekje op zijn buik.
Afbeelding

Afbeelding

Beige robijnoog kereltje. Ik vind hem een beetje typisch. Hij is wat teruggetrokken, niet zo gretig als de anderen. Zijn kop is anders en zijn vacht ook, wat langer en zachter dan normaal. Ik heb een tijdje gedacht dat hij het niet zou halen maar hij doet het desondanks prima. :confused: Zou dit stiekem een langhaar kunnen zijn?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Dames;
Helemaal zwart meisje uit het oudste nest.
Afbeelding

Husje uit het jongste nest. Het piepkleine knalrode ritten dat het ondanks de verwachting toch heeft gehaald.
Afbeelding

Afbeelding

Smurf wou niet meewerken vanochtend, dus een oude foto met haar oogjes nog dicht. Maar ze staat er wel supermooi op. :inlove:
Afbeelding

En wat random schattigheid.
Als enige klimt Smurf al tot in de top van de kooi. Het jongste kind maar ondertussen. 8) Het grote verschil tussen tam en wild.
Afbeelding

Er wordt al vast voer gegeten, naast pap en flesmelk. De bananenchips in het voer zijn een dikke hit, er wordt om gevochten. Bijkomend voordeel, de kleintjes uit het jongste nest die door de melk wat dunne ontlasting hadden hebben nu ook allemaal keurige drolletjes. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

De kindjes uit het jongste nest van het husje.
Afbeelding

Ondertussen groeien ze gestaag, drinken allemaal nog aan de fles maar vooral de zwartjes zijn in hoog tempo aan het afbouwen. Een paar slokken voor de vorm en omdat ze het fijn vinden, maar echt honger hebben ze dan niet. Het jongere nestje en vooral Smurfje hebben echt nog flesmelk nodig. Smurf kijkt niet eens naar de pap, hoewel een bananenchipje of een brokje er al wel in gaat. Daar moet je je nog niet te veel van voorstellen, ze kluiven er meer op dan dat ze het echt aan knagen. Maar naar binnen gaat het al wel.
En ze is definitief een meisje. :clown:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 3:05 pm 

Jeeeej, foto's :roze cheer: haha, elke keer snel even checken en dan zie ik dat jij als laatste gepost hebt en wordt ik echt happy.

:kwijl: :inlove: :loveeyes: :luvu: zo zit ik hier echt.

Het beige ventje zou een Harley kunnen zijn? Mijn Sammie was dat zeer waarschijnlijk, had ook zo'n bijzondere vacht (was ook een heel bijzonder ratje trouwens)

En neem je niets kwalijk, dit had je niet kunnen weten/voorzien. Je volgde je verstand. Gevoel klopt ook niet altijd, dus het is logisch dat je je verstand hebt gevolgd.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 3:06 pm 

Bernadette schreef:
Jeeeej, foto's :roze cheer: haha, elke keer snel even checken en dan zie ik dat jij als laatste gepost hebt en wordt ik echt happy.

:kwijl: :inlove: :loveeyes: :luvu: zo zit ik hier echt.

Het beige ventje zou een Harley kunnen zijn? Mijn Sammie was dat zeer waarschijnlijk, had ook zo'n bijzondere vacht (was ook een heel bijzonder ratje trouwens)

En neem jezelf niets kwalijk, dit had je niet kunnen weten/voorzien. Je volgde je verstand. Gevoel klopt ook niet altijd, dus het is logisch dat je je verstand hebt gevolgd.

Editje :)

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 3:22 pm 

Hahaha, jij bent snel met reageren! :lol:
Ze zijn ook echt ontzettend leuk, alsof het rattery rittens met stamboom zijn, zo makkelijk zijn ze. En superbeweeglijk dus foto's maken is lastig en met een telefoon dus ik vrees dat de kwaliteit ernstig te wensen over laat. Maar je hebt in elk geval een beeld. Ik denk dat je ze gewoon eens in het echt moet zien voor je definitief je keuze maakt, al is Kapitein Haak wel echt een ontzettend leuke rat. De zwartjes zijn allemaal erg leuk. Ze zijn maar een dagje of twee ouder dan het andere nest, maar in alles zo veel vooruit dat het een verschil van dagen lijkt. En Smurf hobbelt vrolijk mee met die grote lummels, want dat hogere tempo ligt haar wel.
Het beige ritten doet me enorm aan Alfred van Karin denken. Dezelfde kleur, uitstraling en datzelfde wipneusje. Ik dacht echt dat er iets enorm mis met hem was tot ik ineens aan Alfred dacht en het me begon te dagen. In dat geval is het idd een langhaar, maar of het mogelijk is om een Harley te hebben in een verder normaal nest weet ik niet. Hij is een zoon van het jonge husje dat haar kinders niet meer wilde voeden. Er zat nog een blauw ritten ook in dat nest, naast het blauwe husje en het andere blauwe ventje, maar die heeft het andere moedertje opgevreten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2014 3:41 pm 

Bikkeltje schreef:
Hahaha, jij bent snel met reageren! :lol:

Haha, nou, ik kijk wel veel maar dit was toeval :P ik zit niet de hele dag te wachten ofzo hoor ^^

Als ze bij Mandy zitten en het gaat definitief door vanaf Jolanda ga ik ze zeker in het echt bekijken, vanaf een foto een rat uitzoeken is niets voor mij. Ik kan wel voorkeuren hebben hoor, maar of dat uiteindelijk iets wordt, hangt echt van het karakter af. Maar kwijlen bij ratjes mag altijd :P

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 6:34 pm 

Jaaaa ik mag twee van deze mannen een huisje geven van Jolanda :roze cheer: :roze cheer:

Hoe oud zijn ze nu Bikkeltje?

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 8:03 pm 

Ha, mooi zo, dat is goed nieuws. Gefeliciteerd! :)
Het zwarte nest is gisteren 3 weken geworden en de rittens van het husje (husje, beige ventje en blauw ventje) zijn vandaag precies 3 weken oud. En het wildje wordt vrijdag 3 weken. :mrgreen: Het verschil in grootte en ontwikkeling is wel duidelijk meer dan dat ene dagje. De zwartjes zijn echt een stuk verder in hun ontwikkeling. Ze zijn vaker wakker, rennen en klimmen de kooi door, eten al meer hardvoer en ik denk dat het niet lang meer duurt voor ze de fles gaan weigeren. En dan krijg ik weer nachtrust. :clown:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 8:13 pm 

Zal wel fijn zijn, straks lekker weer kunnen slapen. Hoewel je ze dan wel zal missen gok ik, of niet?

Trouwens, de rat hier helemaal links (een beetje minder 'hoog' dan de rest) lijkt of hij meer (chocolade)bruin is dan zwart. Maar dat is niet het wildje, of wel?

Afbeelding

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 04, 2014 8:14 pm 

Oh grapje, dat is ntuurlijk meneer Russisch blauw :visopkop:

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2014 6:10 pm 

Hoe is het nu met de boefjes? :) en met het wildje?

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2014 8:20 pm 

Jaah!
Ben ook wel weer toe aan een update van mn smurfje.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]