U roept, wij draaien.
Het grut maakt het uitstekend. Zondag hield ook het laatste mannetje het voor gezien met die fles, en konden de mannen dus door naar Mandy voor het laatste deel van hun opvoeding. Dat stoppen met flessen doen ze heel subtiel, je ziet het aan de manier waarop ze happen naar de speen. Zodra daar wat twijfel in komt en ze er niet meer gretig op aanvallen weet je dat het met een paar voedingen gebeurd is. Het blauwe mannetje heeft het langste gedronken, hij had ook de meeste behoefte aan in mijn hand liggen en gepoetst en geaaid worden. Ik denk dat hij een heel lief ventje wordt. Het beige mannetje is uitgegroeid tot een volkomen normaal kereltje, geen spoor meer van rare warrige vacht of lang haar. Wel is hij nog steeds een beetje typisch. Een bijzonder kind.
De meisjes zitten nog bij mij, als gezelschap voor het wildje dat anders alleen zou komen te zitten. Een van de tamme meidjes blijft samen met het wildje bij mij wonen, het andere tamme meidje mag geplaatst (keuze aan de nieuwe eigenaar) bij of samen met een ander leeftijdsgenootje, onder de voorwaarden van Parzival.
Groepsfoto aan het ontbijt
Voor het gemak hebben de dames allemaal namen gekregen:
Het zwarte meidje heet Nova

Het husje heet Klara2 (omdat Henk haar op een koetje vindt lijken

) Het is ook wel een heel erg makkelijk meidje.

En de ster van de show, Smurfje. Naar goed gebruik in huize Bikkeltje heeft ze een Scandinavische naam, ze heet Silje. En ze is vooral heeeel erg goed in foto's verpesten. Dus dan krijg je dit:

en dit:

offe:

Maar als ze een beetje haar best doet is ze echt een ontzettend mooi meisje

Ze mist het uiterste puntje van haar staartje. Ze had er zo'n heel mooi nageltje aan zitten en ik vermoed dat één van de anderen er aan is gaan knagen, of misschien heeft ze het zelf wel gedaan. In elk geval zit er nu een prachtig roze stomp puntje aan haar staart. Het ziet er een beetje typisch uit maar ze heeft er geen last van. Silje is graag in handen of in mijn vest, ze gedraagt zich als een tam ritten, behalve dat ze in haar ontwikkeling duidelijk een stuk voorloopt op de andere twee. Zelfs al is ze de jongste van het stel. Ze is echt mijn lieve kleine meisje.