Het is nu za nov 25, 2017 12:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik ben mama!
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 5:33 pm 

Oeps, dit had ik even gemist. :oops:

Het gaat uitstekend met de meisjes. Ze zijn uitgegroeid tot lieve mooie dames, met allemaal een heel eigen karakter. Wat niet zo gek is als je bedenkt dat ze geen familie van elkaar zijn. :mrgreen:

Nova is de grootste van de drie, en altijd haantje de voorste als er iets te eten valt. Zij is het echte zusje van Jamie en Oliver. Zij heeft bij vlagen ook problemen met oppakken, dan is ze pieperig als je haar aanraakt en vlucht ze snel weg in een huisje. Maar als Henk haar dan wil pakken kruipt ze met het grootste gemak zijn handen in en kijkt me dan aan met zo'n blik van Kijk, zo doe je dat! Muts dat het is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klara2 is het echte zusje van het blauwe en beige ventje van Mandy. Zij was als ritten piepklein en knalrood, ik dacht dat ze het niet zou gaan redden, maar ze is uitgegroeid tot een klein en ontzettend lief meiske. Zo'n ratje dat je met een gerust hart in de handen van kleine kinderen kan geven, ze zal rustig blijven zitten en nooit bijten. Ze heeft helaas al wel staar, waar ze echt veel te jong voor is. Ze heeft er gelukkig nog niet erg veel last van, soms springt ze mis bij een grote sprong, of klimt ze aan de buitenkant van de kooi ipv aan de binnenkant, zonder het in de gaten te hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Silje is het wilde meiske dat via Heidy binnen is gekomen. Heidy noemt haar nog steeds smurfje. Silje is uitgegroeid tot een bloedmooie slanke dame met een geweldig karakter. Ze is graag bij je en ik kan haar zo in handen geven van vreemden. Dat vindt ze wel eng, als rasecht wildje is alles wat vreemd is eng, maar ze zal niet bijten. Alles wat nieuw is wordt heel voorzichtig verkend, waarbij ze dan constant contact houdt met mij als veilige basis, en van daaruit gaat ze steeds een stapje verder om elke keer wer snel terug te rennen naar mij. Vreemd eten wordt alleen geaccepteerd als ik het eet, voor zij het wil proeven. Ze rent dan snel naar mijn mond, steekt bijna die hele neus naar binnen, rent vervolgens naar het hapje, ruikt daar aan, weer terug naar mijn mond ter bevestiging, en dan pas wil ze proeven. Maar zo wil ze 's avonds op de bank dus ook een slokje koffie, omdat ik er naar ruik. :duh: Echt lekker vindt ze het niet, ze trekt ook telkens zo'n rimpelsnoetje en begint haar neus te poetsen als ze een druppel van de rand van de mok gestolen heeft, maar ja, ik neem het ook dus dan wil zij ook. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste Mams, oftewel Mikmak. Omdat ze met die bolle oogjes spekend lijkt op madam Mikmak uit de Donald Duck. Zij is de moeder van Jamie en Oliver, van Nova en van het zwarte ventje bij Mandy. Als pleegmama die haar kinders dood begon te bijten mocht ze direct met pensioen. Ze heeft in haar korte leven al een MOO en een forse BMO achter de rug, en ze loopt ook regelmatig te snuffen en te niezen. Ik verwacht dat ze met het leven dat zij achter de rug heeft niet erg oud zal worden. Maar haar karakter heeft er niet onder geleden, het is een lief en bescheiden meisje dat graag in handen is en bij je zit. Dan geeft ze kusjes aan elk stukje huid dat voor haar neus komt. Haar kinderen hebben allemaal een stuk meer pit dan dit meiske, ik vind het nog steeds bijzonder dat uitgerekend de liefste en meest bescheiden ratjes in dit samengestelde nest niet haar eigen kinderen zijn.
Afbeelding

Zo, is iedereen weer een beetje bij. Mandy, jouw beurt. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 6:58 pm 
Site Admin

Ze zijn allemaal leuk hoor, maar Silje :loveeyes:
Mooi gespierd slank lijf! En ze klinkt ook als een heerlijk kind. :luvu:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 8:06 pm 

Oei, deze heb ik ook gemist :oops:

De heren zijn gewoon geweldig! :loveeyes: Ze hebben de laatste tijd geen "aanvallen" meer gehad en staan vrijwel altijd bij het deurtje te kijken of er een knuffel te halen valt. Hoe jullie de brusjes van Shadow omschrijven , zie ik totaal niet. Hij is echt super lief. (op de foto met Mik en Mak)

Afbeelding

Afbeelding

Stuart Is een beetje een dametje, moet altijd lopen slepen met de doekjes om een lekker bedje te maken :lol:

Afbeelding

En Snowball, tja die wou niet op de foto :shifty:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 18, 2015 2:46 pm 

Jamie en Oliver zijn ook echt super super lief hoor. Laatst waren kinderen van een vriendin hier en hebben ze heerlijk in hun handen gezeten, werden geknuffeld en geborsteld en ze bleven heerlijk zitten en alles. Het enige is uit de kooi halen wat ze niet zo leuk vinden, en opgepakt worden af en toe. maar qua liefheid, wauw, ze zijn geweldig.

Het was wel grappig, ik wist dat Jamie klein was en Oliver groot, ik heb ze laatst even gewogen:

Jamie is 520 gram
Oliver is 650 gram.

Haha. Jamie was dus de grootste uit het nest! Hij is nu echt een fijn en klein ratje. Oliver is echt een reus, lompe dikzak. Ook duidelijk de alfa. Ze blijven je verbazen ja. Maar het zijn schatjes.
Ik ben net op vakantie geweest (ga ze straks ophalen bij de oppas) maar ze konden niet naar hun vaste oppas. Uiteindelijk zijn ze naar een vriendin gegaan die wel verstand heeft van konijnen maar niet van ratten. Maar aangezien ze zo makkelijk zijn, en nog jong, wist ik dat het wel goed zou komen. Wel alle websites gegeven en de signalen waar ze op moest letten, maar daar hoefde ik me echt geen zorgen om te maken. In mijn vorige groepje zaten nog wel 2 wat moeilijkere ratjes (in verhouding, heb altijd makkelijke ratten gehad dus op zich valt het nog mee) maar deze durf ik echt aan iedereen toe te vertrouwen bij wijze van spreke. (als ik diegene vertrouw :P dan vertrouw ik het de ratten toe) Kinderen, wildvreemde mensen enzo.
Nouja, ik ga ze zo ophalen, Lela is er ook nog niet dus het is stil in huis. Raar hoor :P Ze hebben nu een royal suite en dat vonden ze helemaal niet leuk trouwens XD dat was nieuw en eng :P

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 19, 2015 3:00 pm 

Wat is mijn smurfje een mooie meis geworden! :inlove:
Ben zo blij dat ze het gered heeft en zo geweldig terecht gekomen is!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]