Het is nu ma nov 20, 2017 1:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 7:50 pm 

Ola,

Het leek me altijd al leuk om een nestje rittens op te voeden, maar een van mijn dames zomaar laten dekken heb ik een tijd geleden al uit mijn hoofd laten praten :lol: Nu was ik afgelopen vrijdag bij de DW voor voer, en daar zat een mams, net klaar met haar bevalling............ Dus ik gevraagd of ik mams met nest mocht "lenen" om ze op te voeden. Op zich achteraf wellicht niet zo'n hele slimme actie, want nu heb ik een dilemma.. Ik heb ze dus meegekregen, zonder gegevens of wat dan ook achter te laten.. Op een ander forum werd ik er al op geattendeerd dat ratjes in een DW ook regelmatig weggaan als slangenvoer :x (naieve ik dacht dat men voor slangenvoer rechtstreeks naar een broodfokker ozfo ging, omdat dat een stuk goedkoper is..) Dus nu heb ik een dilemma... Terug brengen? Of zelf een nieuw thuis vinden? (of evt. naar een opvang, hoewel die natuurlijk al genoeg hebben zitten *zucht*

Ik weet niet wat ik ermee moet :weetniet: Hoewel ik zelf neig naar terug brengen, gewoon omdat ik dat beloofd heb, en mijn belofte niet wil verbreken.

Maar ik heb nu dus wel een nestje thuis zitten :jippie: :joepie:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 7:54 pm 

ik vind het een beetje een domme actie eigenlijk... nu ga jij het nestje opvoeden, krijg JIJ een band met de ratjes, en je weet dat in een dw broodfok is ongeacht hoe oud oid en dus als slangenvoer verkocht kunnen worden

:weetniet:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 7:58 pm 

Wat een vreemde winkel die zomaar een dier uitleent aan iemand zonder gegevens te noteren. Pleit niet voor de DW (niets pleit in feite voor een DW die dieren verkoopt). En ik snap jou al helemaal niet eerlijk gezegd.

Maar waarover vraag je nu een beetje advies?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:00 pm 

Ik wilde dus al heel lang een nestje, dus die beetje domme/vreemde actie is in een roze (ritten)waas begaan :knikt: Ik zag mijn kans om een nestje te zien opgroeien, dat er toch al was..

Maar daarom twijfel ik dus zo om gewoon nooit meer naar die DW te gaan, en de rittens zoveel mogelijk zelf te plaatsen.. Daar gaat t advies ook over ;) En als er mensen zijn met nuttige tips zijn die ook welkom!! Heb het stukje op de site ook al gelezen :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:01 pm 

Ja ik vind het geen slimme actie. En al helemaal niet dat je er aan denkt om de opvang er mee op te zadelen.. Want ja mama en de ukken hadden ook gewoon in de dierenwinkel kunnen blijven. Als jij ze nu niet terug brengt en ze via andere wijze plaatst, dan gaat de winkel toch echt wel weer nieuwe rittens halen bij meneer de broodfokker. Die ook weer een ellendig leventje krijgen... Het wordt je continue afgeraden om ratten in de dierenwinkel te halen, waarom zou het met een nestje anders zijn? Ok je hebt er niets voor betaald maar nu worden deze rittens straks weer aangeprezen op allerlei fora, ten koste van de ratten in de opvang die extra lang blijven zitten.. Ik vind het nog veel dommer dat je een vrouwtje gelijk na haar bevalling wegtrekt uit haar omgeving omdat jij zo graag een nestje wil opvoeden. Ik denk niet dat ze het beter had gehad in de winkel maar je haalt jezelf zoveel problemen op de hals. Zie je eigenlijk wel in waarom je geen ratten bij broodfokkers en dierenwinkels moet halen? Aangezien je laatst ook een blauw dumbo meisje bij een broodfokker hebt gehaald alleen omdat ze zo'n leuk kleurtje heeft en keer op keer weer in de dierenwinkel of bij een broodfokkers beland..

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:09 pm 
Moderator

Tja, ik denk dat je in dit geval de opvang er niet mee mag opzadelen. Je wil het nestje opvoeden, is best leuk. Maar je zult ze toch wel weer terug moeten brengen. Maar als het een troost is: deze rittens zullen wss de tamste en leukste zijn die ooit in een DW verkocht zullen zijn. Oh ja, als je morgen gaat kijken zul je zien dat er al weer "verse voorraad" zit.............

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:14 pm 

Dat wat je schrijft over de opvang (ze ermee opzadelen of kansen ontnemen om ratten te plaatsen) daar had ik ook al aan gedacht, speelt ook zeker mee in mijn dilemma..

Ik wil het wel uitleggen, maar het zal niet veel schelen denk ik. Overal wordt het afgeschilderd dat ik zwaar op zoek was naar een blauwe dumbo, en ook bij de fokker ben gaan "zoeken". Fout. Ik heb destijds bij een rattery geinformeerd, waar ze nog rittens beschikbaar hadden (o.a. blauw dumbo) maar ik kreeg geen ritten van hen, omdat ik aangegeven heb ooit te willen gaan fokken. Zij doen blijkbaar geen huisdierrittens weg aan iemand die wilt gaan fokken. Een tijdje daarna was ik bij die fokker voor (ratten)snoepjes, en daar zat Frummel. Het spijt me dat ik niet medogenloos zo'n snoetje kan laten zitten. Ik zie de fout daarvan heus wel in, en ga er dan ook helemaal niet meer heen ;)

Edit, ik denk niet dar er zo snel weer andere ratten zitten. Ik haal er regelmatig voer en aubiose, en dit was een van de eerste keren dat ik ratten zag. Heb ze wel eens gezien, maar toen zaten er maar 2 (van hetzelfde geslacht). En hij weet natuurlijk dat er een berg zijn kant op komt, en dat moet hij ook eerst zien te verkopen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:20 pm 

Ik vind het gewoon erg teleurstellend dat je ondanks dat je beter weet, toch een beetje je 'zin' wil krijgen ofzo. En dat je dus toch maar een blauw dumbo ratje bij een broodfokker haalt, of toch maar een nestje uit de dw haalt.. Heel verstandig dat diegene geen huisdierrittens weg doet aan ratteries, je hebt immers ook overwogen om met je eigen (stamboomloze!) vrouwtjes een nestje te doen en ik zou eerlijk gezegd dat risico ook niet willen lopen. Nou jippie nu heb je eigenlijk een nestje, en wat voor een. :nee:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:23 pm 

je had beter eerst na kunnen vragen voordat je ging handelen.
in principe ben je nu dus gratis het werk voor de dierenwinkel
aan het opknappen en zie je er straks waarschijnlijk niks van terug.

Gelukt zit hem in de piep kleine dingen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:24 pm 

Wow, wat een domme actie. Je bent ook niet echt nieuw op de rattenfora, dus ik vraag me *echt* af wat je bezielde. Als je een nestje wilt opvoeden, kun je toch ook gewoon contact opnemen met een opvang en vragen of ze daar aan je willen denken als ze een zwanger vrouwtje binnen krijgen?
Ik vind dit bovendien wel een dubbeldomme actie, want als de dierenwinkel deze handtamme rittens verkoopt, zijn de nieuwe eigenaren ervan ook overtuigd dat het kopen van de beestjes in de dw helemaal zo'n slechte actie niet is.

Mja, tips... Ik weet het niet. Aan de ene kant zou ik het nestje nooit meer terugbrengen, maar dan kun je je ook nooit meer vertonen in die DW. Aan de andere kant zit je dan ratten die wél uit een opvang komen in de weg (als je je nestje gaat slijten via de fora), want die hadden ook het plekje van jouw rittens kunnen hebben.

Ik weet het niet, maar hoop iig wel dat je ervan geleerd hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:30 pm 

ik denk ook niet dat de rittens via de opvang op dit forum
snel hier aan een plekje zullen komen omdat iedereen tegen
ratten kopen in dierenwinkels is en die rittens toch uit
een dierenwinkel komen en de voorouders toch broodfok zijn :nee:

Gelukt zit hem in de piep kleine dingen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 8:44 pm 

Ik vind het een hele domme actie en ook teleurstellend, ten opzichte van de rittens en ook het moedertje, want waar blijft zij in dit hele verhaal. :nee:
Tuurlijk lijkt mij een nestje ook leuk, maar ik gebruik mijn gezonde verstand en dus zal ik nooit zo'n nestje opvoeden, en zeker als ik niet weet wat er mee gaat gebeuren.
Terwijl je het wist heb je jezelf problemen op de hals gehaald, dus wat gaat er nu gebeuren??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 9:59 pm 

jeetje wat een domme actie.
mijn dochter was zo dom om 2 ratten bij elkaar te zetten, resultaat 11 rittens.
ik ben er heel veel mee bezig om alles te leren om het maar zo goed mogelijk te doen.
ik wilde in de toekomst een rattery beginnen,maar kreeg nu onverwachts 11 rittens en ik weet helemaal niets van de voorouders dus ook niet wat er in de toekomst met de rittens zou kunnen gebeuren.
en dat heb jij nu ook met de rittens. je zult ze net als ik of allemaal moeten houden of jij in ieder geval dan weer terug brengen naar de winkel.

groeten diana en de ratsels meiden en castraat Amy/Amber en Benno http://www.jerodi-ratzz.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:06 pm 

Shita schreef:
Heel verstandig dat diegene geen huisdierrittens weg doet aan ratteries, je hebt immers ook overwogen om met je eigen (stamboomloze!) vrouwtjes een nestje te doen en ik zou eerlijk gezegd dat risico ook niet willen lopen. Nou jippie nu heb je eigenlijk een nestje, en wat voor een. :nee:

Klopt, ik heb het overwogen.. Me is duidelijk gemaakt waarom dat een slecht idee is, en daarom heb ik (toen al) ook besloten om het NIET te doen. Ik heb dat echt een hele tijd geleden overwogen, en daarna ook nooit meer. Ik heb ook een stamboomdame zitten, met huisdierstatus. Het is verder ook nooit in me opgekomen om haar te laten dekken!!! Sterker nog, ik ben juist extra alert op het gescheiden houden van mijn mannen en vrouwen, omdat ik wel kan raden wat voor reacties er komen als ik een oepsnest zou krijgen...

Maar goed. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om een nestje te zien opgroeien, en ik weet ook dat ik mams en babies een betere start meegeef dan ze eigenlijk zouden hebben.

Ik heb overigens een paar keer bij opvangs gevraagd om een nestje op te voeden, maar de reacties die ik kreeg waren ongeveer gelijk: Er zijn veel mensen die dat willen, sluit maar achteraan. En degene die de opvang het beste kent, daar gaan ze het eerst heen. Heel terecht, maar ik heb gewoon geen tijd om iedereen in rattenland maar te gaan leren kennen! Ik heb namelijk een drukke baan en naast mijn ratten ook nog een sociaal leven.. Dus zin en tijd om stad en land af te reizen om mezelf te promoten heb ik niet echt :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:18 pm 

wat ga je er nou aan doen dan?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]