Het is nu di nov 21, 2017 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 10:06 pm 

Nu wil ze ze misschien niet extra belasten maar mensen van een opvang weten dondersgoed hoe de broodfok eraan toegaat. Waarschijnlijk worden deze ratjes niet eens geaccepteerd door een opvang want dan kan iedereen wel zielige dw ratjes gaan weghalen en naar de opvang brengen waardoor de broodfok alleen gestimuleerd wordt. Ik snap echt niet dat dit kon gebeuren als je ook maar iets van het dw principe afweet. :duh:

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 10:21 pm 

Milamber schreef:
Waarom ik zo graag een nestje wil? (dat was jouw vraag toch, Justine?) Tja, dat kan ik niet echt uitleggen. Ik wil(de) het gewoon graag. Zoals ik al aangaf, zal ik het nu zeker niet meer doen. Al is het maar omdat de mensen die ze dan kopen in de DW denken dat je altijd hele tamme ratjes in de DW kunt kopen. Erg stom dat ik daar niet eerder over ne heb gedacht, dat ben ik helemaal met jullie eens. Ik was gewoon super blij dat dit nestje op mijn pad is gekomen.

Nee, dat was mijn vraag niet helemaal. Is het opvoeden van een nestje blijkbaar zo'n noodzaak dat je zelfs dit soort toeren uithaalt ipv het gewoon te laten zitten en verder gaan met je leven?
Ik denk niet dat je beseft hóe egoïstisch jouw daad is. Dat je maar gewoon een moedertje met nest uit een DW trekt alleen maar omdat JIJ het zo leuk vindt.
Ik snap dat gewoon niet, dat jouw drang iets mee te maken belangrijker is dan het welzijn van de beesten in kwestie. Laat die beesten toch fijn in hun waarde.

Denk ook zeker niet dat je er veel van geleerd hebt, zo blij als je klinkt met dit nestje. Jammer is dat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 10:41 pm 

Het klopt dat ik de opvangs niet extra wil belasten. Maar goed, ik heb verder nog helemaal niet met een opvang gesproken over de kwestie, misschien zal ik dat eens doen. Marktplaats lijkt me niet echt een goede optie ;) Hoewel ik van sommige ratteries heb begrepen dat ze via marktplaats wel serieuze en goede reserveerders gevonden hebben. Maar goed, dat heeft denk ik meer met de manier van selecteren te maken :knikt: En ik heb daar tot nu toe nog helemaal geen ervaring mee. Dus dat lijkt me dan niet zo slim.

De rittens moeten bij de DW inderdaad weer in de glazen bak, maar dat is hopelijk niet voor lang. Maar je hebt gelijk als je zegt dat ik daarna geen zicht meer heb op wat met ze gebeurd.. Maar goed, in mijn ogen zijn ze dan niet slechter af. Ze hebben nu in elk geval een goede start, en mams kan bij mij beter op krachten komen dan in de DW. Bij mij krijgt ze in elk geval gevarieerder voedsel, en ik laat haar -als ze toch al van het nest is- ook lekker stappen op de bank.. Het arme meisje is nog jong, dus ze heeft behoorlijk vaak zin om te rennen en op onderzoek uit te gaan. Voor wat 't waard is, ik twijfel nog steeds over wat te doen. Misschien dat ik morgen even een opvang mail, waar ik zelf een ratje van heb. Even informeren hoeveel ratten ze heeft zitten, en hoe zij de plaatskansen inschat!! En uiteraard hoe zij denkt over het "extra belasten"

Jullie kunnen nu wel heel negatief reageren -sommige reacties vind ik ook terecht hoor, begrijp me niet verkeerd-. Maar ik had echt geen slechte intenties toen ik ze meenam. Ik dacht juist iets goeds voor ze te doen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 11:17 pm 

In je eerste post schrijf je dat het je altijd zo leuk leek om eens een nestje op te voeden en dat je daarom dit nestje hebt 'geleend' van de DW. Gaandeweg dit topic lijk je ons te willen overtuigen dat je dit hebt gedaan om het ratje wilde helpen. Volgens mij noemen ze dat nu in de politiek 'draaikonterij' ;) .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 11:49 pm 

En ze snapt blijkbaar ook nog steeds niet wat ik schrijf, of ze wil het niet toegeven :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 1:48 am 

Kwam bij mij de vraag boven, hoe is dat moedertje eigenlijk in de DW beland zwanger en al??
Hebben ze daar nog meer ratten?

En je had dus wel de tijd om er over na te denken, want je zegt zelf [quote]Dit heeft een paar uur in totaal geduurd. Het was dus niet van te voren al geregeld, ik wist verder ook niet dat er een zwanger dametje zat!!!!

En wie is er hier nu de dupe van .....juist de ratseltjes :pruil:

[quote] Waarom ik zo graag een nestje wil? (dat was jouw vraag toch, Justine?) Tja, dat kan ik niet echt uitleggen. Ik wil(de) het gewoon graag.[quote]

Ik wil ook graag van alles, maar realiseer ook dat niet alles kan!! Dat leer ik mijn kinderen nu al, je kan niet alles hebben en ben tevreden met wat je hebt!
Zou er zelf niet aan moeten denken, zeker niet over me hart verkrijgen om de ratjes terug te brengen naar dw.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]