Het is nu di nov 21, 2017 4:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:19 pm 

Milamber schreef:
en ik weet ook dat ik mams en babies een betere start meegeef dan ze eigenlijk zouden hebben.

Er is niets goeds aan een moedertje uit haar omgeving wegtrekken vlak na de bevalling. :nee:

Daarnaast, je hebt toch weer fokplannen (als je niet wilde gaan fokken had je vast geen nieuwe site gemaakt..) dus waarom heb je daar niet gewoon op gewacht? Het lijkt wel alsof je nergens geduld voor hebt. Realiseer je wel dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met dit soort acties om ooit nog aan een leuk fokritten te komen, en ja, dan kom je weer uit bij de brood,- en prutfokkers, waar iedereen heen rent die niet gelijk een fokritten kan bemachtigen..

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:29 pm 

Ik ken je niet maar als je langer op fora actief bent weet je vast hoe het eraan toe gaat in broodfok. Dat jij dan eens graag een nestje wil opvoeden en dan de broodfok helpt vind ik op z'n zachts gezegd niet slim en misschien zelfs een beetje egoistisch...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:31 pm 

Dan laat je je nestplannen toch varen? Waarom is dat nestje zo belangrijk? Ik vind het behoorlijk egoïstisch dat je alles op alles zet om dan maar een nestje op te voeden en daar een vrouwtje met nest voor uit een dw trekt. Het is niet alsof je doodgaat als je geen nestje opvoedt, of wel?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:35 pm 

mandy schreef:
wat ga je er nou aan doen dan?

Ik ga de mams en haar kroost gewoon goed verwennen / verzorgen, en dan gaan ze naar de DW. Of ik moet zelf (zonder forum o.i.d.) al mensen weten die ze zouden willen hebben. En dan bedoel ik mensen die ik ken.

Shita schreef:
Er is niets goeds aan een moedertje uit haar omgeving wegtrekken vlak na de bevalling. :nee:

Daarnaast, je hebt toch weer fokplannen (als je niet wilde gaan fokken had je vast geen nieuwe site gemaakt..) dus waarom heb je daar niet gewoon op gewacht? Het lijkt wel alsof je nergens geduld voor hebt. Realiseer je wel dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met dit soort acties om ooit nog aan een leuk fokritten te komen, en ja, dan kom je weer uit bij de brood,- en prutfokkers, waar iedereen heen rent die niet gelijk een fokritten kan bemachtigen..

Nou, je hebt niet gezien hoe ze erbij zat, en hoe ze er nu bij zitten. Er zaten ook een paar uur tussen, maar goed, je hebt wel gelijk.

En nee, ik heb geen fokplannen :lol: Ik heb idd een nieuwe site gemaakt, toen was ik net met een aantal ratteries in gesprek die jij prutfokkers noemt. Door die gesprekken kreeg ik weer helemaal zin om toch te gaan fokken! Maar ik ben niet helemaal achterlijk, en heb eerst de kat uit de boom gekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een aantal van die ratteries (die inderdaad niet moeilijk doen over een fokritten of een dekman) ook niet aan mijn ideaalbeeld voldoen. Dus ik zal er niet snel een ritten of dekman vandaan halen ;) Ik ben inderdaad niet de meest geduldige persoon, dat zal ik niet ontkennen. Maar ik heb al kansen zat gehad op een nestje, of een fokritten op alle manieren die jij -en vele anderen- afkeuren. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. Die site is er nu eenmaal. en ik heb toevallig gisteren foto's van het nestje erop gezet. Meer om een beetje voor mezelf te oefenen, dan dat ik denk dat er mensen naar zullen kijken -behalve dan evt een verdwaald iemand van een forum- Als ik al fokplannen zou hebben, dan ga ik eerst eens langs een aantal ratteries, om een beetje gevoel bij de mensen erachter te krijgen. En zoals ik al aangaf, heb ik daar momenteel niet echt tijd en zin voor, dus dat duurt nog wel ff.

In mijn naïviteit dacht ik dit nestje een goede start te bieden, het nestje was er immers toch al. Maar blijkbaar wordt daar hier anders over gedacht.

Nogmaals: Als ik echt alles op alles zou zetten voor een nestje, dan had ik een jaar geleden wel een van mijn eigen dames laten dekken ;) Das toch nog leuker, rittens van je eigen lieverd :?:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 10:44 pm 

Milamber schreef:
Ik heb idd een nieuwe site gemaakt, toen was ik net met een aantal ratteries in gesprek die jij prutfokkers noemt. Door die gesprekken kreeg ik weer helemaal zin om toch te gaan fokken! Maar ik ben niet helemaal achterlijk, en heb eerst de kat uit de boom gekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een aantal van die ratteries (die inderdaad niet moeilijk doen over een fokritten of een dekman) ook niet aan mijn ideaalbeeld voldoen. Dus ik zal er niet snel een ritten of dekman vandaan halen ;)

Leuk om dat zo achter je rug te horen. Even iemand een oppeppertje geven, en dan krijg je stank voor dank. Ik weet trouwens niet waar je het over hebt, maar van mij krijg je iig niet snel fokrittens. Daar gaat een heel kruisverhoor aan vooraf, en ik ben niet de enige.

Maar om even onn topic te gaan.

Milamber schreef:
Ook ben ik inmiddels van mening dat ratten bij een broodfokker halen niet de juiste manier is. Hoewel ik meerdere malen de "fout" heb gemaakt om daar ratten te halen (tot 3 keer toe..) zie ik inmiddels heel goed in dat ik de broodfok niet wil steunen.

Hoezo heb je dit nestje eingelijk genomen? Op je site zeg je dat je al een paar keer de fout in gegaan bent door wel ratjes uit de broodfok te nemen, nu ga je de 4e keer de fout in door een heel nest van de broodfok te nemen. Doe je deze rittens uiteindelijk terug naar de dierenwinkel zullen ze lekker tam zijn, lekker spelen, en vooral naar de ramen rennen wanner er mensen komen. Dat is gewoon te schattig, en mensen zullen ze daarom vast snel meenemen, met als gevolg dat deze meneer de dierenwinkel dit wel een leuke optie vind. Mensen zijn nestjes op laten voeden en dan kan hij ze mooi lekker snel verkopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:01 pm 

amicitia schreef:
Leuk om dat zo achter je rug te horen. Even iemand een oppeppertje geven, en dan krijg je stank voor dank. Ik weet trouwens niet waar je het over hebt, maar van mij krijg je iig niet snel fokrittens. Daar gaat een heel kruisverhoor aan vooraf, en ik ben niet de enige.

Ik neem aan uit je reactie dat je denkt dat ik het (onder andere) over jou had? Dat is dus niet zo. Ik ga geen namen noemen, maar de ratteries in kwestie hebben van mij zelf gehoord waarom ik geen fokrittens van ze zou willen.. Fijn dat je mij inschat als iemand die zo laag gaat zitten roddelen op een forum :confused:

amicitia schreef:
Hoezo heb je dit nestje eingelijk genomen? Op je site zeg je dat je al een paar keer de fout in gegaan bent door wel ratjes uit de broodfok te nemen, nu ga je de 4e keer de fout in door een heel nest van de broodfok te nemen. Doe je deze rittens uiteindelijk terug naar de dierenwinkel zullen ze lekker tam zijn, lekker spelen, en vooral naar de ramen rennen wanner er mensen komen. Dat is gewoon te schattig, en mensen zullen ze daarom vast snel meenemen, met als gevolg dat deze meneer de dierenwinkel dit wel een leuke optie vind. Mensen zijn nestjes op laten voeden en dan kan hij ze mooi lekker snel verkopen.

Het was de bedoeling om ze op te voeden, en terug te brengen naar de DW. Dat was / is de reden.

Maar jullie hebben wel gelijk als jullie zeggen dat het niet handig is als de rittens heel tam naar de DW gaan, omdat mensen dan een lieve tamme rat bij de DW halen, en "wij" eigenlijk willen voorkomen dat mensen een rat bij de DW halen. Daar had ik dus niet over nagedacht vantevoren. Mocht de DW me vragen om in de toekomst weer een nestje op te voeden (wat ik niet verwacht, want hij wilt ze eigenlijk heel vroeg terug brengen, maar ik ga ze in elk geval later terug brengen, dus daar zal hij niet blij mee zijn lijkt me zo), dan zal ik dat dan ook niet meer doen. Maar dan ook enkel alleen om die reden :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:03 pm 

+ dat ze nu lekker in een "goeie" (?) kooi zitten en daar weer in een glazen bak terecht komen

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:07 pm 

Milamber schreef:
Ik neem aan uit je reactie dat je denkt dat ik het (onder andere) over jou had? Dat is dus niet zo. Ik ga geen namen noemen, maar de ratteries in kwestie hebben van mij zelf gehoord waarom ik geen fokrittens van ze zou willen.. Fijn dat je mij inschat als iemand die zo laag gaat zitten roddelen op een forum :confused:

Nou ik dacht dus wel dat je het onder andere over mij had, aangezien ik eigenlijk degene ben geweest die contact met je heeft gezocht. Maar zeg jij dat het niet zo is, neem ik mijn woorden bij deze terug.

Over het nestje, ik denk dat je beter de optie kan doen om ze niet terug te brengen naar de dierenwinkel en ze via een andere weg als fora onder te brengen bij nieuwe baasjes. Want het lijkt mij een nog slechtere optie om ze weer naar de dierenwinkel terug te brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:16 pm 

amicitia schreef:
Nou ik dacht dus wel dat je het onder andere over mij had, aangezien ik eigenlijk degene ben geweest die contact met je heeft gezocht. Maar zeg jij dat het niet zo is, neem ik mijn woorden bij deze terug.

Over het nestje, ik denk dat je beter de optie kan doen om ze niet terug te brengen naar de dierenwinkel en ze via een andere weg als fora onder te brengen bij nieuwe baasjes. Want het lijkt mij een nog slechtere optie om ze weer naar de dierenwinkel terug te brengen.

Jij bent inderdaad wel degene die me heeft opgepept om wel weer te willen fokken (samen met Mariska volgens mij), maar zoals ik al aangaf, als ik iets te zeuren heb over iemand, dan doe ik dat wel via pb / mail of msn ofzo! Niet op een openbaar forum :confused:

Niet terugbrengen daar heb ik dus over nagedacht, maar zoals je wellicht al meegelezen heb zijn de mensen het hier in elk geval erover eens dat ik dat niet kan maken t.o.v. de opvangers..

Heb wel nog een opmerking.. Iemand schreef dat men hier de rittens waars niet zou willen, omdat het broodfok is. Maar als ik nu een oepsnest had gehad, van mijn DW / broodfok ratjes???? Ik zie regelmatig oepsnesten (zonder achtergrond, dus broodfok) in de (particuliere) opvangtopics, en die vinden allemaal wel redelijk snel een huisje (voor zover ik het volg). Maar goed, ik heb zelf geen kenissen / vrienden bij wie ik ze zou kunnen plaatsen, en op de fora gaat t denk ik ook niet lukken, daar zoveel mensen het al volledig afkeuren wat ik doe/gedaan heb. Dus dan heb ik weinig keuze! Want voor zoveel ratten extra heb ik ook geen plek :nee:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 11:27 pm 

hoe kan je het over je hart verkrijgen om ze daar weer in zo`n glazen bak te stoppen? dat snap ik echt niet. JIJ hebt die ratjes meegenomen en vind dan ook dat je daar de gevolgen van moet nemen. en niet zomaar terug brengen. dat kan toch niet, hoelang heb je dan voor ze gezorgd? :nee:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 3:35 am 

Milamber schreef:
Heb wel nog een opmerking.. Iemand schreef dat men hier de rittens waars niet zou willen, omdat het broodfok is. Maar als ik nu een oepsnest had gehad, van mijn DW / broodfok ratjes????
Dat gaat dan om mensen die onbewust een zwanger vrouwtje hebben gekocht in een dw, ook heel dom, maar een heel andere situatie dan in jouw geval: bewust een heel nest in huis halen.

Milamber schreef:
In mijn naïviteit dacht ik dit nestje een goede start te bieden, het nestje was er immers toch al. Maar blijkbaar wordt daar hier anders over gedacht.
en
Milamber schreef:
Het was de bedoeling om ze op te voeden, en terug te brengen naar de DW. Dat was / is de reden.
en
Milamber schreef:
Mocht de DW me vragen om in de toekomst weer een nestje op te voeden
roept toch bij mij de vraag op in hoeverre je dit bewust gepland hebt.

Milamber schreef:
want hij wilt ze eigenlijk heel vroeg terug brengen, maar ik ga ze in elk geval later terug brengen, dus daar zal hij niet blij mee zijn lijkt me zo), dan zal ik dat dan ook niet meer doen.
Heb je nu net contact met hem opgenomen of heb je toch wel bepaalde afspraken met hem gemaakt toen je het vrouwtje meenam? Vind het een beetje verwarrend allemaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 8:27 am 

amicitia schreef:

Waarom probeer je in vredesnaam mensen te stimuleren om te gaan fokken? :weetniet:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 9:32 am 

Beetje wazig allemaal maar van mensen die al langer op fora zitten en een en ander weten had ik meer verwacht. :x

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 10:48 am 

Milamber schreef:
Heb wel nog een opmerking.. Iemand schreef dat men hier de rittens waars niet zou willen, omdat het broodfok is. Maar als ik nu een oepsnest had gehad, van mijn DW / broodfok ratjes???? Ik zie regelmatig oepsnesten (zonder achtergrond, dus broodfok) in de (particuliere) opvangtopics, en die vinden allemaal wel redelijk snel een huisje (voor zover ik het volg).

Het gaat hier veelal over niet-geplande nesten die desondanks toch een goed huisje nodig hebben - dit is toch niet te vergelijken met broodfok :confused:
Een broodfokker zorgt dat zijn/haar ratjes zoveel mogelijk nestjes krijgen, een heel andere situatie als bij een oepsnestje dus, als er per ongeluk ergens een nestje wordt geboren, heeft dit niks met geld te maken en ondanks de onvoorzichtigheid van de gene die niet heeft opgelet bij de ongeplande zwangerschap, proberen de forummers inderdaad een helpende hand te bieden. Dit is heeeeeel anders als je bewust de keuze hebt gemaakt om een broodfok nestje op te voeden.
Ik snap dat je het erg leuk lijkt om een nestje groot te brengen, het lijkt mij dat de meeste mensen hier wel plezier in vinden; maar met het oogpunt op het stoppen van de broodfok is dit gewoon geen goede zet; je werkt de dw hier alleen maar verder mee, en dat is denk ik niet je bedoeling?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2008 1:54 pm 

Shita schreef:
amicitia schreef:

Waarom probeer je in vredesnaam mensen te stimuleren om te gaan fokken? :weetniet:

Misschien heel offtopic, maar als je de reden waarom contact gezochtis niet weet, kan je je er misschien beter buiten houden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]