Het is nu zo nov 19, 2017 12:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: raadsel......
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 2:38 pm 
Ere-lid

zelda schreef:
overigens denk ik dat een dubbelen dracht ook mogelijk moet zijn. Alhoewel ik het niet kan verklaren.
Fijn dat er iig mensen mee denken hier, en dat niet iedereen er vanuit gaat dat ik zo stom ben om niet te weten dat ik even een man in dat hok heb gestopt.

Volgens mij werd er niet vanuit gegaan dat je er weet van zou hebben, zeker als er jonge kinderen rondlopen kunnen dit soort ongelukjes voorkomen. Maar als dat allemaal niet mogelijk is moet er een andere verklaring zijn.

Ratten hebben 2 baarmoederhoorns, ik kan mij voorstellen dat in 1 hoorn vruchtbare eitjes waren en in de andere niet. Dan zou het mogelijk zijn dat ze nogmaals flapperig werd en bevrucht is. Ik heb 1x een zwanger vrouwtje flapperig gezien. Dit alles is dus wel te voorkomen door na de dekking het vrouwtje bij de man weg te halen.

Ratten zouden volgens zeggen, geen idee of het klopt, hun zwangerschap uit kunnen stellen. Dat ratten hun zwangerschap af kunnen breken is een feit.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 2:55 pm 

Dat zou natuurlijk wel kunnen ja. Ik weet wel dat konijnen in 1 baarmoeder ook 2 drachten kunnen hebben, en dat alle jongen van 1 dracht in 1 "zak" zitten. Op die manier kunnen ze het enen nest geboren laten worden terwijl het andere blijft zitten. Heel byzonder stukje natuur, dat moet ik wel zeggen. Voor zo ver ik weet heeft elk levendbarand dier 2 hoornen in de baarmoeder. Maar het zou idd zo kunnen zijn dat ze die wel elk apart kunnen benutten.
Goh wel heel interresant zo iets. Dan rest enkel de vraag nog, hoe kan OF het zaad zo lang levensvatbaar blijven OF hoe kan de vrouw de 2e dracht (bevruchte eicellen) even stil leggen.

Het is vrij frustrerend als je met zo'n vraag zit en je weet dat er gewoon echt 0,0 % kans is dat er een man bij is geweest, dat er dan mensen zeggen er MOET een man bij geweest zijn. Mocht er ook maar ergens een beetje twijffel kunnen zijn aan dat gegeven, dan was ik er direct van uit gegaan dat dat gebeurd was. Ik ben iemand van eerst zien dan geloven, en dit verhaal had ik al eens eerder gehoord, maar altijd gedacht jaja zal wel. Nu gebeurd het bij mij, en zit ik echt met een mega vraagteken boven mijn hoofd. Dat zou niet het geval geweest zijn als er reden tot twijffel kon zijn omtrend een man in het spel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2008 3:02 pm 

Ik ken ook een vrouwtje wat flapperig werd na de dekking, waarbij er vanuit werd gegaan dat ze niet zwanger was en terug in de groep werd gezet. Een aantal dagen later beviel ze van 1 (dood) ritten..

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 6:53 pm 

Ik heb net de bevestiging gekregen dat een rat 2 drachten tegelijk kan hebben. Het is zeer byzonder en gebeurd bijna nooit. Ik heb dus toevallig nu 2 van die speciale ratten zitten.
Maar zoals ik al schreef de dame begint nu al weer dik te worden, en vandaag is het echt 100% duidelijk geworden, ze is WEER drachtig. Niet zo best gezien haar kids nog niet eens de oogjes open hebben :|
Ik hoop dan ook zeer dat ze deze dracht uit kan stellen tot ik de jongen weg kan halen. Anders zal ik ze bij andere moeders onder moeten brengen. Wat ook wel kan, maar ik wil nog steeds haar jongen niet verwarren met mijn eigen nakweek, en als ik de boel ga mizen raak ik de kluts straks kwijt.

Ze krijgt al het beste voer, en zoals alls ratten hier elke dag vers water. Maar ik ben toch bang dat dit te veel van haar gaat vergen, en dat ze straks het loodje gaat leggen na heer 3e nest. Iemand tips wat ik nog voor haar kan doen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 7:00 pm 

3e nest?

Sorry, dacht dat het om een 2e nest ging, ik snap er eigelijk weinig meer van.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 7:05 pm 

Ze heeft haar eerste nest gekregen op een normale manier, maar ze is nog VOOR de bevalling alleen gezet. En paar dagen na het weghalen van haar jongen kreeg ze een 2e nest, en dit was dus zonder dat er een man bij was geweest. dat waren de 19 jongen waar ze nu op licht te zogen. Ondertussen is voor de 3e keer haar buik weer flink aan het groeien, en wederom ZONDER man erbij te hebben gehad.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 8:39 pm 

en je weet nu ook zeker dat ze weer drachtig is?

groeten diana en de ratsels meiden en castraat Amy/Amber en Benno http://www.jerodi-ratzz.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 8:43 pm 

er vanuit gaande dat het zogen van zo veel jongen erg veel enrgie kost, neem ik aan dat als ze dan een kogel buik heeft, er jongen in zitten. Ik kan me niet voorstellen dat ze naast het zogen van zo veel jongen nog genoeg reserves uit het voer kan halen om zelf nog zo snel zo veel aan te komen.
Ik pakte haar op vandaag en ze had echt weer zo'n dikke bolle buik...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 9:49 pm 

Ik heb wel eens gehoord van dit soort vreemde gevallen. Heel naar voor het vrouwtje. En een derde keer zwanger... ja waarom niet... ik vrees echter wel het ergste voor haar dan. Denk dat je niet veel meer kunt doen dan haar alle mogelijkheden te geven om rijke voeding binnen te krijgen. Maar 19 rittens op 12 tepels gaat al amper. Vrees dat als er uberhaupt weer rittens komen, deze het niet zullen redden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 26, 2008 11:30 pm 
Ere-lid

Probeer haar op krachten te houden door haar, naast het gewone voer, extra's te geven zoals groente en fruit en geef kattenblikvoer voor de dierlijke eiwitten.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2008 12:03 am 

hey dat is een goede tip, kattenblikvoer! Dat kan ik zo kopen :D
Groente en fruit durf ik slecht te geven, ben altijd bang voor dunne ontlasting en vieze fruitvliegjes. Maar ik geef wel eens een maiskolf, die groeien hier toch om mij heen in hectares :mrgreen:
Ik heb haar nu al een grotere bak gegeven, zodat ze wat meer ruimte heeft voor al haar jongen. Trouwens ik vind het een vreemde kleur. Ik heb veel verschillende kleuren haar types en tekeningen, maar deze zit niet tussen mijn eigen ratten. Ze heeft het grootste deel van het nest japanner en huskey in de kleur oranje. :weetniet:

Ik ben overigens erg fan van amerikaans blauw en amerikaans blauw agouti :D
Daar heb ik nu zelfs een mooie rex dame van zitten. Oranje (weet even de officiele naam niet) heb ik wel, maar daar heeft ze niet bij in gezeten, en voor zover ik in de winkel zag, zat ie er daar ook niet bij. Zelf is ze een albino, of een extreem lichte hymalaya. Ze lijkt een kleurtje op haar neus te hebben, maar dat kan gezichts bedrog zijn. Haar vorige nest was dus compleet wit, op 1 na, dat was een zwart japanner. Dus deze hebben duidelijk wel een andere vader...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2008 12:08 am 

Misschien was de vader van het oranje (champagne???) nest al verkocht? Bij dierenwinkels kan dat heel snel gaan. Zéker met een aparte kleur!

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2008 12:11 am 

Bij oranje denk ik eerder aan argente.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2008 12:18 am 

ja volgens mij argente!
Kan idd zijn dat die al verkocht was. Ik vind ze ook erg mooi. Maar ga er toch niet mee verder fokken, is en blijft een dierenwinkel rat. van mijn eigen ratten weet ik zeker dat ze geen tumoren hebben, geen rare ziektes, geen raar gedrag, en dat ze zijn zoals ze horen te zijn. Van haar weet ik niks dan dat ze niet op kan houden met nesten geven :|
En dan probeer je het nog zo goed te doen, door ze apart te zetten zodat ze niet direct weer gedekt worden. Zorgen ze zelf wel even er voor dat ze achter elkaar nesten krijgen....
Ik heb er nu ruim 150 zitten, en dat is een aardige waslijst om bij te houden wat bij wat heeft gezeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 27, 2008 12:38 am 
Ere-lid

Citaat:
van mijn eigen ratten weet ik zeker dat ze geen tumoren hebben, geen rare ziektes, geen raar gedrag,
Voor zover je weet dan, aangezien je een goed deel van de nakomelingen opvoert.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]