Het is nu di nov 21, 2017 3:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: wat nu?
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 3:33 pm 

Ik snap het echt niet.. Ballen zijn zo duidelijk bij ratten, al met een paar weken, daar kàn je gewoon niet omheen. Dit is geen kritiek naar jou toe hoor, maar het is diep triest dat dit soort dingen toch nog steeds gebeuren, en dan zeker bij een dierenarts die aanbevolen wordt... :nee:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 4:39 pm 

Klopt het wel dat je het verschil nu zelf ook ziet? (Even foto's gejat van thuis gezocht topic :mrgreen: )

Man:
Afbeelding
Zoals je ziet echt duidelijk. Deze ratjes zijn van rond 23 augustus dus ongeveer 7 weken.

Vrouw:
Afbeelding

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 5:04 pm 

Angela schreef:
Klopt het wel dat je het verschil nu zelf ook ziet? (Even foto's gejat van thuis gezocht topic :mrgreen: )

Man:
Afbeelding
Zoals je ziet echt duidelijk. Deze ratjes zijn van rond 23 augustus dus ongeveer 7 weken.

Vrouw:
Afbeelding

De mannetjes hebben nu duidelijk balletjes, dat was voorheen bij 2 van de 3 nog niet te zien. Bij 2 ratjes nu duidelijke balletjes ( bij 1 zelfs de penis gezien) Bij de andere is niets te zien, dus een vrouwtje,

groetjes bianca

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 10:43 pm 

Hoe zwaar zijn de ratjes trouwens?

Want als de balletjes nog maar net zijn ingedaald, dan schat ik ze niet ouder als een weekje of 4...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 10:56 pm 

vanavond ben ik naar de dierenarts terug gegaan waar ik de geslachtsbepaling had laten doen. Vanavond had ik Stijn en niet dezelfde dierenarts als ik de 1e x had.

Hij vertelde me dat Speedy idd een vrouwtje is. Hij heeft haar buikje nagevoeld en had niet de indruk dat ze zwanger zou zijn.
Maar aangezien ze gisteren dus flapperig was, is de kans dus groot dat ze voordat ik dat ontdekte alsnog is gedekt. Het is nu dus even afwachten of ze alsnog zwanger is.
Als ze gisteren toch is gedekt zullen haar rittens tussen 2 november en 5 november geboren worden.

Ik hoefde dit consult niet te betalen, heb een zak voer gekregen en info over ratten. Verder bood hij aan dat mocht ze zwanger zijn en een goed thuis voor de rittens te zoeken hij evt wil helpen bemiddelen.

Speedy zit in elk geval in een apart kooitje en dat vind ik best zielig zo alleen.
Ik heb besloten om voor de 2 mannetjes een nieuw thuis te vinden, eentje waar ze zeer welkom zijn en een goed leventje zullen hebben.
Mocht Speedy toch zwanger zijn dan wil ik 1 meisje houden en de anderen een goede thuis zoeken, waar ze niet voor de slangen als hapje zullen worden gebruikt.

Als Speedy niet zwanger is wil ik op zoek naar een vriendin voor haar.

groetjes bianca

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 11:03 pm 

amicitia schreef:
Hoe zwaar zijn de ratjes trouwens?

Want als de balletjes nog maar net zijn ingedaald, dan schat ik ze niet ouder als een weekje of 4...

de ratten zijn geboren tussen half juli en eind juli, dus ongeveer 2 maanden tot 3 maanden oud.

omdat ze een voor een en niet rond dezselfde tijd balletjes kregen heeft Speedy dus te lang bij de mannetjes gezeten, wij dahcten dat het bij speedy nog wel zou komen omdat zij wat kleiner dan die andere 2 was.

groetjes bianca

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:09 am 

Fijn dat je dit keer wel bij de juiste dierenarts terecht bent gekomen! Ik snapte het al niet zo omdat hij echt wel goed aangeschreven staat. Nou maar hopen dat het meisje niet zwanger is. Ik snap nog steeds niet dat de ballen niet eerder te zien waren :weetniet: , die zie je binnen een paar weken, jouw ratjes zijn al een paar maanden blijkbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 9:05 am 

Daarom vroeg ik dus om de gewichten...

Dit aangezien sommige particulieren aan nietswetende de leeftijd nogal eens mogen verdraaien omdat veel mensen wat oudere ratten niet willen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 9:06 am 

En ik heb trouwens 2 mannen hier die 8 juli geboren zijn, en die hebben zeker wel ballen... echt heel duidelijk te zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 12:34 pm 

Misschien hebben ze gewoon geen hangballen :mrgreen: . Kan me namelijk niet voorstellen dat ze pas zes weken zijn (dat had de da vast wel aangegeven, de tweede keer dan) en met 6 weken zie je ze toch ook al heel duidelijk. Anyway, ik hoop dat het met een sisser afloopt! Succes ermee!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]