Het is nu vr nov 24, 2017 5:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 1:23 pm 

Yvette222 schreef:
ohhh wat zijn ze schattiggggg!!!! :angel: wat voor kleur is speedy? ben zo benieuwd wat voor kleurtjes eruit gaan komen ook omdat het er zoveel zijn! :P

Speedy en een japanner wit met donker bruin zoals je op de foto's van net kunt zien

groetjes bianca

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 1:24 pm 

omg ze zijn te schattig :P wou dak op kraambezoek kon komen :P haha mooi vrouwtje is het :) en dat nog wel met 14 jongen! poe.

weetje al wat je met de rittens gaat doen als ze groot genoeg zijn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 1:58 pm 

Yvette222 schreef:
omg ze zijn te schattig :P wou dak op kraambezoek kon komen :P haha mooi vrouwtje is het :) en dat nog wel met 14 jongen! poe.

weetje al wat je met de rittens gaat doen als ze groot genoeg zijn?

Als het goed is zal er 1 meisje bij moeder blijven,

verder ga ik samen met rattery pors de rittens proberen te plaatsen bij leuke en goede baasjes,

groetjes bianca

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 3:48 pm 

Gefeliciteerd met je ukjes. Ook al zijn ze niet gepland, ik kan me voorstellen dat ze best wel gewenst zijn ;)

Ik zie rittens met rode oogjes ertussen, dus er zullen sowieso al wat verschilletjes zijn. Verder is er niet zoveel over te zeggen, het hangt er helemaal van af wat de moeder allemaal draagt. Sowieso zullen er rittens met dezelfde kleur als mams in zitten, en met witte tekeningen (of dat japanners of berkjes of misschien nog andere tekeningen zijn, zul je binnen een paar dagen wel zien)

Op dit moment kun je helaas niks doen voor die allerkleinste. Die moet het echt zelf redden nu. Bijvoeren is zinloos, omdat wat je bijvoert nooit zo voedzaam is als de melk van mama. En dan heeft hij/zij een vol gevoel en zal hij nóg minder moedermelk drinken, omdat hij niet de nood voelt om er voor te vechten.
Als ze ongeveer een weekje zijn, en hij/zij is er nog en is nog steeds kleiner, dan kun je gaan proberen de grootste rittens wat langer bij mama weg te houden, en kijken of ze dan wil zogen, zodat het kleintje (en evt wat kleinere broertjes en zusjes ook) wat meer kans krijgt om te drinken. Maar dat moet je nu nog niet doen want zelfs de grootsten zijn nu nog kwetsbaar en mogen niet te lang uit het nest.

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:11 pm 

Wauw speedy ziet er uit als een hele goede moeder!!

Katara :loveeyes:
RIP Ulysses, Sari en Tousha :fllyingangel:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:41 pm 

Gefeliciteerd met de geboorte van dit mooie nestje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:48 pm 

Rapalje schreef:
Ik zie rittens met rode oogjes ertussen, dus er zullen sowieso al wat verschilletjes zijn.

Ik dacht, wat is dat nou voor flauwe grap, die beestjes hebben hun oogjes nog 2 weken dicht. Maar ik zie het nu ook...ahum. :mrgreen:

Gefeliciteerd met de gezonde kiddo's. Mams is ook een mooierd!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:53 pm 

De oogleden zijn doorzichtig :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 11:00 pm 

bij mijn oepsnestje was er ook een die veel kleiner was. ik heb hem toen af en toe bij mij neergezet en lekkere dingen gegeven. en van de dierenarts sondevoeding gegeven. heeft goed gewerkt. soms ook de andere rittens bij ons gezet dat hij wat extra kon drinken. maar toen waren ze 2,5 week.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 4:01 pm 

het lijkt me echt zo leuk om een nestje op te voeden. jammer genoeg heb ik mannen .. :P heb dan wel mijn jenny leeg staan.. maar ben verliefd op mannentjes dus zal er denk ik nooit van komen. En lijkt me vreselijk ze dan weer af te moeten staan.. en als je er inderdaad dan nog eens 14 hebt.. damn.. nope ik hou het wel bij 3 .. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 07, 2008 5:42 pm 

Yvette222 schreef:
het lijkt me echt zo leuk om een nestje op te voeden. jammer genoeg heb ik mannen .. :P heb dan wel mijn jenny leeg staan.. maar ben verliefd op mannentjes dus zal er denk ik nooit van komen. En lijkt me vreselijk ze dan weer af te moeten staan.. en als je er inderdaad dan nog eens 14 hebt.. damn.. nope ik hou het wel bij 3 .. ;)

btw niet dat je denkt dat ik een pretnest wil ofzo! :P eerder als opvang ofzo. worden al genoeg ratjes bij knopje "opvangers" aangeboden. Voordat ik hele forum over me heen krijg :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2008 1:14 pm 

worden de kleurtjes al duidelijker? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2008 3:21 pm 

Heey,
Leuk, gefeliciteerd! Had in de nacht van 3 tot 4 oktober (dierendag) ook zoiets mee gemaakt:D Mijn ratje had 11 rittens gekregen. :D allemaal dumbo'tjes en allemaal jappaners.
veel succes er mee.
Groetjes,
Denise

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2008 11:28 am 

Helaas is in op zondag 9 november het allerkleinste ratje overleden. Hij/zij was niet sterk genoeg om broertjes en zusjes aan de kant te duwen om te kunnen drinken. We hebben hem/haar diverse keren geprobeert aan te leggen bij Speedy maar het heeft niet mogen baten.

:fllyingangel: dag lieve ukkie :fllyingangel: :snik: :snik:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2008 11:43 am 

he vervelend. :( maar zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk helemaal met zo'n groot nest.
Je hebt gedaan wat je kon.

succes :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]