Het is nu di nov 21, 2017 9:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2009 10:47 am 
Moderator

Beetje schommeling in het gewicht is best normaal hoor...
even voorbeeldje: als een ratje net 5ml water heeft gedronken is ze 5g zwaarder, plast ze daarna 3ml uit dan is ze dus totaal 2g aangekomen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2009 1:08 pm 

ja dat klopt ,maar ik weeg ze vanavond weer allebei. ik wil geen enkel risico lopen dat ik er straks naastzit. ik had benno nog niet gewogen vanaf het begin, maar dat ga ik nu ook dagelijks doen.

groeten diana en de ratsels meiden en castraat Amy/Amber en Benno http://www.jerodi-ratzz.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di maart 31, 2009 3:49 pm 
Moderator

We duimen dat ze niet zwanger is!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 4:07 pm 

Als er toch dames zwanger zijn, kan je wel iets regelen met een goede opvang hoor. Misschien bieden ze wel aan om het nestje op te voeden als je denkt het niet aan te kunnen en er kunnen altijd rattentaxi's geregeld worden ook.

Hopelijk is het vals alarm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 10:20 pm 

nou om iedereen weer even op de hoogte te houden.
ik heb ze net weer gewogen en enno is afgevallen dus ik denk dat het bij haar wel meevalt,of ik moet me sterk vergissen , maar bij amy ligt het anders ze heeft nu ook iets van tepeltjes en is nu 6 gram aangekomen. dus ik denk dat amy zo rond 12 april wel gaat bevallen. ik weeg haar elke dag even voor de zekerheid maar ik ben bang dat ik het antwoord wel weet.

groeten diana en de ratsels meiden en castraat Amy/Amber en Benno http://www.jerodi-ratzz.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 10:58 pm 

O jee! Gaat dat allemaal wel lukken? Ook even naar jouw gezondheid kijkend... Anders zijn er echt wel mensen hier op het forum die willen helpen om een nestje op te voeden en mee te helpen de rittens te herplaatsen als ze er zijn. Dan hoeven ze niet naar de kinderboerderij...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 8:57 pm 

van mij heb je een PM ;)
zo ver woon ik niet uit de buurt. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 11:25 pm 

ships ik zit nu even op de laptopp(mn zoontje heeft mn muis gemold van mn com) heb ik net een heel verhaal getypt pats boem verhaal weg. (verkeerde knopje) grrrrrr.
nou om maar even kort samen te vatten van wat ik net heb verteld, amy lijkt nu haar gewicht een beetje te bewaren maar heeft nog wel iets van tepels, alleen benno is daarintegen wel weer bijna 10 gram aangekomen. heel raar. ik hoop dat ze gewwon dikker worden van hun eten en geef ze nu ook niet meer iets extra"s ,anders weet ik het nog niet zeker. angela ik begrijp wel wat je bedoelt en kijk een nestje grootbrengen zal me nog wel lukken maar om het te plaatsen word weer een ander verhaal.
het vorgie nestje heb ik bijna zelf gehouden omdatik ze niet kon plaatsen dus het probleem is nu alleen de mensen die nog plekjes over hebben voor een paar leuke rittens. ( als Ze er komen ik heb nu zo mn bedenkingen)
ik zal ze morgen weer even wegen en laar het hier natuurlijk weer ven weten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 12:29 am 

Haarlem is niet al te ver van mij vandaan, je kunt me altijd bellen. En ik wil ook best helpen, ik vind het idee van een kinderboederij niet zo prettig. Ik woon in Zaandam.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 10:57 am 

diaantje33 schreef:
kijk een nestje grootbrengen zal me nog wel lukken maar om het te plaatsen word weer een ander verhaal.

Ik vind dit wat tegenstrijdig klinken omdat je wel net het grootste deel van je ratten hebt herplaatst omdat je er niet meer voor kunt zorgen. Als je een nestje met goed plaatsbare rittens wilt grootbrengen, dan gaat daar veel tijd en energie in zitten. Dus wellicht is hulp zoeken wel zo verstandig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:12 pm 

kijk wat ik niet zo goed begrijp toen ik mn eerste berichtje hier plaatste dat mn ugly zwanger was en ik b ijna al de rittens had gehouden,was er bijna niemand die me kon helpen ermee.
nu heb ik denk ik weer binnenkort een nestje (wat ik niet hoop) maar als ik dan vertel dat ze opgevangen kunnen worden door marina (blue moon) dan kan ik van iedereen hulp verwachten> mijn vraag nu WAT is er zo tegen blue moon.
ik hjeb gezien hoe haar ratten er op de opvang bijzitten en geloof me die zitten er echt goed bij ik zie ze regelmatig omdat mijn zoontje daar op schooltje zit.
maar ik hoor alleen maar vage verhalen ,wie kan me vertellen wat er dan zo slecht is aan haar opvang daar?
sorry als ik een beetje kribbig overkom maar ik zit ook met een rechtzaak hier van mn zoontje

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:22 pm 

Ik bied niet zo vaak iets aan als het om nestjes gaat, ik ben meer dan 4 jaar opvang en heb 6 nestjes gehad, dus dat is niet echt veel.
Echter als ik er dan aan denk dat ze op een boederij terecht komen dan heb ik daar geen goed gevoel bij, en eerder heb ik niet echt me hierin verdiept, je gaat zelf niet zo lekker dus vandaar ik mijn hulp aanbied, Haarlem is natuurlijk dichtbij.
tja ik zie ze gewoon liever lekker in huiselijke kring, daar horen ze voor mijn gevoel te zitten.
Ik ben sowieso geen boederij fan, en verder weet ik echt niet wat ik tegen Blue Moon heb, ik heb dit aangeboden zonder op de site te kijken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:42 pm 
Moderator

Psst, Annie, het gaat om een kinderboerderij. Waar Blue Moon ook haar ratten huisvest.
Het probleem met Blue Moon is dat ze fokt met alles wat ze leuk vindt, gewoon alles op alles gooit en daar dan een "stamboom" aan bedenkt. Verder verkoopt BM haar ratten via de kinderboerderij zonder zich er verder veel om te bekommeren hoe het in hun verdere leventje met ze gaat. Ze is verder best wel goed als het gaat om huisvesting en voer hoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:54 pm 

ow ik bedoelde ook kinderboerderij Rattepa, maar bedankt voor de uitleg :)
Ik heb niet zulke goede ervaringen met kinderboerderijen :nee:

Nou ja in dit geval moet je maar kijken wat je wilt, ik heb het aangeboden maar wat je doet is jou keus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 12:21 am 

Als er iets geboren wordt kun je contact opnemen met Jolanda M en dan kunnen de rittens op dit forum wss wel een topic krijgen bij "thuis gezocht". Zo zijn er dan in ieder geval een aantal die in huiselijke kring met genoeg aandacht terecht komen. BM zal zeker goede huisvesting hebben maar zoals Rattepa aangeeft gaat het hier op het forum meer om de "fokgedachte" achter de rattery en daar schiet zij nogal mis volgens heel veel mensen. Ik denk dat je diertjes er alleen maar baat bij hebben om er een aantal (of allemaal) lekker in huiselijke kring te plaatsen waar ze aandacht krijgen, goede huisvesting en waar er niet mee gefokt wordt. Zoals je op de site van BM kan zien staan jou (nog niet eens geboren rittens) daar al op als ik het allemaal goed begrijp dus zij zal ze ook verder plaatsen. Kun je dat beter in een keer doen denk ik. Komt vast allemaal helemaal goed!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]