Het is nu za nov 25, 2017 1:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik wil graag een nestje.
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 3:01 pm 
Ik wil graag weer ratjes, en het leek me leuk om een nestje te hebben. :D :D :D :D
Ik heb er al veel info over maar nog geen mannetje. ;) ;) ;) ;)
Nou vroeg me af kan je bij sommige ratterie's zwangere vrouwtjes kopen? :eh: :eh: :eh:
Ik oop dat jullie een antwoord weten. :-) :-) :-) :-) :-)

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 3:07 pm 

Nee, ratteries verkopen geen zwangere ratjes.. Ratteries voeden zelf de nestjes op...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 3:12 pm 
Moderator

Om van een goede rattery een mannetje te kunnen krijgen moet je met ratteries mailen en vertrouwen winnen. Het kost vooral veel tijd omdat je niet zo 1,2,3 alles kan leren van het fokken en je moet weten wat je wilt gaan fokken en wat je met jouw lijnen wilt.
Daarnaast zou je ook een goed vrouwtje moeten hebben, een rattery geeft niet zomaar een dekman om op zomaar een vrouwtje te gooien....dus ze heeft een stamboom nodig.

Ik denk niet dat een rattery een zwanger vrouwtje verkoopt, wat soms wel gebeurd is dat je bij een rattery of opvang een nestje mag opvoeden...maar ook hier speelt vertrouwen een grote rol...want het is niet simpel en kost veel tijd en geduld...en mocht er iets mis gaan...heb je dan de kennis?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 4:16 pm 

weet je het 110% zeker? wat als de bevalling verkeerd gaat? heb je genoeg geld voor een goeie kundige da? ik loop al een poosje mee en een nestje lijkt me hartstikke leuk maar ik doe het niet. waarom niet? omdat ik niet weet of ik wel zo kundig ben. het is een grote verantwoording waar je echt goed over na moet denken

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 9:59 pm 

en wat doe je uiteindelijk met de jongen? stel een nest van 14?.. op marktplaats waar ze misschien uiteindelijk dienen als voer?..

ik denk als je graag een nestje wil.. doe dan een nestje muisjes ofzo.. heb ik zelf pas gehad.. zijn er uiteindelijk maar 2 naar een nieuw baasje gegaan de andere 14 heb ik zelf gehouden (was een enorm nest) waren dan wel muisjes met stamboom maar idee is hetzelfde..

Ik had er de ruimte voor want zoals een 2e kooi waar je uiteindelijk de mannetjes van de vrouwtjes moet scheiden stel dat je wel een nest krijgt van 15? die eten ook heel wat.. dat zijn allemaal punten waar je rekening mee moet houden..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 11:13 pm 

Sorry hoor maar waarom wel een nestje muisjes en geen nestje ratjes? :scratch:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 11:32 pm 

Zie het verschil ook niet zo :weetniet: .

@Snoes: op dit forum hebben de meeste leden het niet zo op bewust onbewust gefokte nestjes. Er worden al zoveel ratjes geboren en er zijn maar weinig fokkers die bijdragen aan een gezondere rattenpopulatie. Dus verwacht hier niet veel 'leuk moet je doen' reacties :-) .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 12:08 am 

Shita schreef:
Sorry hoor maar waarom wel een nestje muisjes en geen nestje ratjes? :scratch:

misschien inderdaad niet slim om te zeggen voor iemand die het toch niet echt uitmaakt wat we zeggen.. heb zoiets.. je kan beter met een nest van 15 muizen zitten dan met 15 ratten.. beide is verkeerd als je geen "doel" hebt. je kan wel zoals ik dan nu heb 14 muisjes hebben in 2 grote bakken probeer maar eens 14 ratten te huisvestigen.. je moet er toch niet aan denken maar gewoon Un nesje krijgen met een moeder die je helemaal niet kent.. gewoon doelbewust omdat het "leuk is voor een keer" hopelijk ziet ze er vanaf.. ze weet niet wat ze zich op de hals haalt.. ga dan in een dierenopvang werken op asiel denk ik dan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 12:39 am 

kan een modje die tekst helemaal weg halen.. nu ik het na lees is het behoorlijk dom van me dat te posten.. helemaal voor beginners die het lezen.. want die gaan dan misschien juist massaal muizen fokken :mad: :confused:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 11:32 pm 

je moet er niet zo maar aan gaan beginnen ik heb hey geluk gehad dat ik geen zwangere ratten had zitten maar je moet een behoorlijke da pot hebben als het misgaat

groeten diana en de ratsels meiden en castraat Amy/Amber en Benno http://www.jerodi-ratzz.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 29, 2009 11:51 pm 

Jep kijk maar naar mijn C-nestje. 400 euro aan kosten en mama en rittens zijn dood.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 8:30 pm 

Neem eerst gewoon ratjes, en later, als je de ervaring hebt om écht goed voor ratjes te zorgen; een goede DA en voldoende spaarcenten hebt; neem dan contact op met een opvang om van hen eens een nestje op te voeden. Jij hebt het "leuke" van een nestje, doet niet aan onverantwoord fokken en blijft niet met een boel ratten zitten die anders geen thuisje vinden. Want de opvangs aanvaarden geen bewust gefokte ratten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 4:18 pm 

Snoes schreef:
Ik wil graag weer ratjes, en het leek me leuk om een nestje te hebben. :D :D :D :D
Ik heb er al veel info over maar nog geen mannetje. ;) ;) ;) ;)
Nou vroeg me af kan je bij sommige ratterie's zwangere vrouwtjes kopen? :eh: :eh: :eh:
Ik oop dat jullie een antwoord weten. :-) :-) :-) :-) :-)

Je zal met deze vraagstelling, hier niets voor elkaar krijgen, temeer, omdat je de benodigde kennis, vertrouwen van een rattery voor een fokman en zeer zeker voldoende financiele middelen moet hebben, de meeste hier op het forum hebben het niet op "pretnestjes" zoals jij wilt.

Het lijkt mij ook erg leuk om een nestje op te voeden, maar dan wel via een rattery of opvang, maar ik besef ook dat dat een hele zorg is, dus moet beschikken over de benodigde kennis, al met al komt het er misschien ooit nog van, maar voorlopig geniet ik van mijn eigen ratten en hou het daarbij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]