Het is nu za nov 25, 2017 2:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:16 pm 
hallo, kan iemand me helpen.Ik heb 4 vrouwtjes.en nu heb ik er 6 bij :confused:
wat moet ik nu doen om die beestjes in leven te houden?
ze zijn echt net geboren...
hoe kan ik de man in het geheel ontdekken?ik zie geen verschil hoor..
kan ik de moeder met de kids gewoon in de grote kooi houden?heb ze er net ff uitgehaald van de kleintjes zakten door de tralies heen..deze kan ik wel verwijderen....

helllluppp
xxx myrthe

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:25 pm 

Oef wat een pech :( .

Waar woon je? Misschien kan iemand even komen helpen.

En ondertussen:

1. Kan je zien wie de mama is? Heb je een aparte kooi, bijvoorbeeld een duna, zodat je de moeder en de rittens apart kan zetten? De andere ratten kunnen de rittens namelijk aanvallen en doden.

2. De mama's weten over het algemeen wat ze moet doen met de kinderen. Kan je zien of de rittens een soort van gelige plek op de buik hebben? Dat is namelijk het teken dat hun buik gevuld is met melk.

2. Hoe lang heb je de dames en waar komen ze vandaan? Als je ze korter hebt dan een week of 3, dan kan het zijn dat ze al zwanger was voordat ze bij je kwam wonen. Wonen ze al veel langer bij je? Zoek dan de man: een man heeft ballen en heeft geen tepels.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:33 pm 
Mijn god wat een drama,
nee, ik heb ze al een aantal maanden en heb vorige maand een vraag gesteld over het lastig vallen van brutus en zara,nu dus duidelijk waarom.Heb geen aparte kooi meer want ze hebben nu een hele grote.heb mama nu in een grote pan zitten met mama aggut wat een drama hier hahah.Ze laat niemand erbij en bijt ons zelfs(logisch)1 van de 3 laat ze erbij dus denk dat dat papa is ,maardat wil ik nu wel graag zeker weten en wat moet je ermee,dacht toch echt dat we alleen dames hadden.. :snik: :snik: :snik: :snik: :snik:
Hilde schreef:
Oef wat een pech :( .

Waar woon je? Misschien kan iemand even komen helpen.

En ondertussen:

1. Kan je zien wie de mama is? Heb je een aparte kooi, bijvoorbeeld een duna, zodat je de moeder en de rittens apart kan zetten? De andere ratten kunnen de rittens namelijk aanvallen en doden.

2. De mama's weten over het algemeen wat ze moet doen met de kinderen. Kan je zien of de rittens een soort van gelige plek op de buik hebben? Dat is namelijk het teken dat hun buik gevuld is met melk.

2. Hoe lang heb je de dames en waar komen ze vandaan? Als je ze korter hebt dan een week of 3, dan kan het zijn dat ze al zwanger was voordat ze bij je kwam wonen. Wonen ze al veel langer bij je? Zoek dan de man: een man heeft ballen en heeft geen tepels.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:41 pm 

Waar woon je misschien is hier iemand die je een duna kan lenen of kan helpen met de kleintjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:48 pm 
ik woon in deventer,
ik heb niets om die beestjes in te doen..
aggut..
als iemand me kan helpen heel erg graag...
ben evt te bereiken onder nummer
0570-855336

xxxx myrthe
Rattenopvang Noah schreef:
Waar woon je misschien is hier iemand die je een duna kan lenen of kan helpen met de kleintjes.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:52 pm 
We hebben even een hamsterkooi kunnen lenen, en doe ze daar wel even in....
heeft iemand verder nog tips hoe ze verder in leven te kunnen houden??
p.s iemand behoefte tzt aan een lief klein ratje??? hahha

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:55 pm 
Ere-lid

Een pan is niet bepaald ideaal, maar dat begrijp je zelf ook wel. ;)
Ik heb wel een duna te leen, op te halen in Duiven. Wat wil je trouwens met mams en het nestje? Zelf opvoeden met een beetje hulp van de forummers hier moet wel te doen zijn denk ik. Als je het 'eng' vindt zou je contact op kunnen nemen met een opvang.

Ik neem trouwens aan dat als 1 van je ratten toch een ventje is je dat echt wel moet kunnen zien, het 'klokkespel' is echt niet te missen.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:59 pm 

Helaas woon ik niet in de buurt (Amsterdam), je kan voor hulp ook contact opnemen met opvang Parzival in Duiven, die zit denk ik het dichtst bij jou in de buurt. Hier vind je oa een telefoonnummer van haar: viewtopic.php?f=32&t=35" target="_blank . Heb je de vermoedelijke man nu bij de andere ratten weggehaald?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 3:39 pm 
Even een kleine update.
Het zijn er nu in ieder geval 15 :confused: .geweldig om te zien.
we hebben brutus een hamsterkooi gegeven en ze is nu een nestje aan het creeren.water, voer en haar kindjes, meer heeft ze niet nodig.Ze is erg beschermend naar haar kleintjes toe, zo hoort het ook.
Nu op zoek naar papa,mijn dochter is erg verdrietig want papa (zeerwaarschijnlijk) is haar favoriet,maar zal toch zeer waarschijnlijk wel weg moeten,want om nou nog zo`n joekel van een kooi te halen.....

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 4:27 pm 

Succes met de jongen. :D

Ratten hebben wel de ruimte nodig.
Je kan ze niet in een te kleine kooi doen.

Sweety ( ...?? - 07-03-08), rust zacht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 4:27 pm 
Ere-lid

Uhm, als 1 van je 4 ratten een ventje is dan heb je dik kans dat de andere dames ook zwanger zijn, of heb je 3 mannen en 1 vrouw?

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:21 pm 

Je hebt ze al een paar maanden en nu pas rittens... ongelofelijk.
En Deventer, woont daar niemand in de buurt?
Heb je een digitaal fototoestel waarmee je de onderkant van alle ratten op de foto kan zetten, met uitzondering van mamarat?
Tot die tijd, laat moeders niet samen met een van de andere ratten, ze is namelijk direct na de bevalling alweer vruchtbaar!!!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:27 pm 

Ja, al een paar maanden.Er is ons verteld dat de laatste 2 vrouwtjes waren en voor zover ik dat kon zien was dat ook zo,maar ja zo zie je maar weer hoe je je daar in kan vergissen als toch wel leek zijnde.de 1e 2(waaronder mamarat)hadden we 2 weken voor de andere 2 kwamen, deze zijn aanzienlijk groter en we hadden vorige week nog onze twijfeles of ze wel vrouwtjes zijn,ze hebben inderdaad een flinke bol onder de staart zitten ,maar ik dacht dat dat normaal was.niet dus.Het andere vrouwtje (zara) zit nog gewoon in de kooi bij de andere 2, ik denk dat het leed al wel geschiet zou zijn..snif snif.Ik zoek eigenlijk een goede oplossing voor bikkel en Ziggy( de 2 vermoedelijke mannetjes)Ze zijn verschrikkelijk lief en wil ze niet zomaar ergens dumpen, ik zal idd even een foto maken van de onderkant en misschien kan iemand van jullie me mee duidelijkheid geven over het geslacht... en dan voor een oplossing zoeken..
dikke kuzz myrthe

Janneke schreef:
Je hebt ze al een paar maanden en nu pas rittens... ongelofelijk.
En Deventer, woont daar niemand in de buurt?
Heb je een digitaal fototoestel waarmee je de onderkant van alle ratten op de foto kan zetten, met uitzondering van mamarat?
Tot die tijd, laat moeders niet samen met een van de andere ratten, ze is namelijk direct na de bevalling alweer vruchtbaar!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:33 pm 

Die dikke bobbels zijn dus de ballen.
Direct scheiden die ratten! Het kan me niet schelen hoe! Heb je niet even een curverbox ofzo die je vakkundig kunt verbouwen, totdat er een kooi geregeld is? Want je moet ze echt NU scheiden, nu je dit leest! Nu dus, op staan, vrouwtje eruit, hoppa! Klaar. Mocht zij zwanger zijn en ze bevalt dan mag ze ook absoluut niet bij de mannen zitten, want die dekken haar weer en dan heb je over 3 weken weer een nest erbij.

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:51 pm 

Hoi , kan ik het andere vrouwtje bij mama en de rittens stoppen???

en kan iemand me helpen met een goed tehuis vinden voor de geweldige mannen?(3 maand oud)

Janneke schreef:
Die dikke bobbels zijn dus de ballen.
Direct scheiden die ratten! Het kan me niet schelen hoe! Heb je niet even een curverbox ofzo die je vakkundig kunt verbouwen, totdat er een kooi geregeld is? Want je moet ze echt NU scheiden, nu je dit leest! Nu dus, op staan, vrouwtje eruit, hoppa! Klaar. Mocht zij zwanger zijn en ze bevalt dan mag ze ook absoluut niet bij de mannen zitten, want die dekken haar weer en dan heb je over 3 weken weer een nest erbij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]