Het is nu wo nov 22, 2017 5:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:53 pm 

Je kan je mannetjes ook laten castreren, dan mogen ze na een week of 5 terug bij de dames. Voorlopig kan je dan wel even een kooi lenen van iemand (of 2 als de andere dame ook zwanger is).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 6:57 pm 

ik vindt een castratie alleen zodat hij bij vrouwtjes kan een best nutteloze ingreep,je hebt tenslotte wel het risico van de narcose.
dan zou ik of de ratten in 2 kooien houden of een geschikt plekje voor de heren zoeken.
mn ratten staan bij mijn ouders in Markelo, als ik zelf nog in Markelo woonde wilde ik ze best tijdelijk opvangen, maar ik kan mn ouders niet met nog meer dieren opzadelen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:33 pm 

kan ik mijn andere vrouwtje bij mama zetten en haar rittens???

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:56 pm 

In die pan? Doe maar niet.
Is er niemand in de buurt die een kooitje heeft? Vrienden, familie, kennissen?
Zot het andere vrouwtje nu al apart? Want ze moet echt NU apart he

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 8:01 pm 

Jeetje, wat een verrassing. Ik zou het vrouwtje niet bij de moeder en het nestje zetten. Waar ligt Deventer ergens?

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 8:27 pm 

hahah, nee moeder en kids zijn allang uit de pan(staat in een eerder bericht).Ik heb ergens een hamsterkooi op de kop kunnen tikken waar ma en kids nu in zitten.mama vermaakt zich prima met de kids alleen t andere vrouwtje zit nog steeds tussen de mannen haha.Ik zoek nu een goed tehuis voor de mannen en hou de vrouwtjes.Wat ik tzt met de rittens doe,dat zien we nog wel, heb de kinderen belooft dat we iig 2 vrouwtjes van de rittens houden!Mijn 1e prioriteit is in ieder geval een goed tehuis voor de mannetjes vinden...
En deventer ligt bij apeldoorn/zutphen zeg maar...
groetjes myrthe

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:07 pm 

Dan het andere vrouwtje direct weg halen bij de mannen. Grote kans dat zij ook zwanger is. Is het geen optie op de mannen te houden en de vrouwen met rittens in overleg naar een opvang te brengen waar een goed nieuw huisje wordt gezocht? Ik weet niet hoe je zelf zit met vervoer enzo maar waarschijnlijk kun je bij Jolanda in Arnhem wel een kooi halen voor mams en nest en voor het andere vrouwtje. Zaak is dat ze zo snel mogelijk gescheiden worden. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:09 pm 

myrthe schreef:
alleen t andere vrouwtje zit nog steeds tussen de mannen haha.

Haha?
Wil je soms nog meer rittens? Ga je ze allemaal houden dan?
Kijk, we willen je met liefde en plezier helpen met het zoeken van een huisje voor je mannen, maar als wij je meerdere keren zeggen dat je je vrouwtje nú bij die mannen weg moet halen en je doet het niet en vindt dat zelfs grappig, dan denk ik niet dat mensen je heel graag gaan helpen met de mannen... laat staan met de rittens straks....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:10 pm 

Mee eens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:13 pm 

*Bericht samengevoegd door Mod*

Dag lieve mensen,even een kleine update.
Brutus is vandaag(geheel onverwacht) mama geworden van minimaal 16 rittens.
Na een paar uur crisis is de rust enigzins teruggekeerd.
Brutus gauw in een hamsterkooi gedaan met de rittens en boven op de rattenflat gezet.
Zara(het andere vrouwtje) zit bij gebrek aan ruimte helaas nog bij de mannen(waar we niet van wisten dat het mannen waren).Hoop uiterlijk morgen een oplossing voor bikkel en ziggy (de mannen) te hebben gevonden.ben hier en daar al aan het rondvragen of iemand deze 2 schatten wil hebben.
Maar goed heb brutus de rest van de dag lekker met rust gelaten en ze zorgt goed voor de kleintjes.heb nog niet gekeken naar melkbuikjes,maar zal dat morgenochtend gelijk gaan doen.Er word in ieder geval lekker op los gepiept.
zijn er mensen die tips voor de mama hebben en tips over hoe nu verder te handelen?
Begreep dat ze wel snel uit de kooi moeten en dat ze na 4,5 week al gescheiden moeten worden.wat is precies een duna?
ik hoop van jullie te horen..
dikke kuzz myrthe

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:17 pm 

ja leuk allemaal .ik kan het andere vrouwtjes niet bij mama zetten.ik kan haar toch niet in een pan zetten? het is zondag waar haal ik dan in hemelsnaam 3 kooien vandaan???
en we hebben heel bewust voor vrouwtjes gekozen(dachten we) maar nu er 2 mannen blijken te zijn hebben we idd een groot probleem...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:24 pm 

Heb je niet ergens een plastic doos waar je gaten in het deksel kunt maken? Vrienden, familie, kennissen die een kooitje of plastic doos hebben waar je gaten in t deksel in kan maken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:26 pm 

Zoals ik al zei, ik denk dat Zara ook al zwanger is , ik heb geen kooien meer over en die haha moet je niet al te serieus opvatten hoor, het spijt me dat ik je beledigd heb...Ik doe mijn best hier en meer kan ik niet doen.Zoals je misschien al gemerkt hebt doe ik alle mogelijke moeite hier een oplosing voor te vinden..
Janneke schreef:
myrthe schreef:
alleen t andere vrouwtje zit nog steeds tussen de mannen haha.

Haha?
Wil je soms nog meer rittens? Ga je ze allemaal houden dan?
Kijk, we willen je met liefde en plezier helpen met het zoeken van een huisje voor je mannen, maar als wij je meerdere keren zeggen dat je je vrouwtje nú bij die mannen weg moet halen en je doet het niet en vindt dat zelfs grappig, dan denk ik niet dat mensen je heel graag gaan helpen met de mannen... laat staan met de rittens straks....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:28 pm 

Nee , de hele buurt al afgeweest.Zijn nu bezig met een grote IKEA opberg door, maar die is van hout,maar ze kan er niet uit zo 1,2,3.daar doen we Zara in en morgen zsm een oplossing zoeken voor de mannen..
Janneke schreef:
Heb je niet ergens een plastic doos waar je gaten in het deksel kunt maken? Vrienden, familie, kennissen die een kooitje of plastic doos hebben waar je gaten in t deksel in kan maken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 9:31 pm 

Je hebt me niet beledigd Myrthe, en ook al had je dat gedaan, dat maakt niet zo veel uit, het gaat hier om het welzijn van de ratten.

Die ikea opbergdoos klinkt goed. Zorg wel voor voldoende luchtgaten he?
Geef dr maar een kartonnen doosje daarin (als soort van huisje) met wat papiersnippers ofzo, dan vermaakt ze zich vast wel :) Ook handig als ze echt al zwanger is en ineens zou moeten bevallen ofzo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]