Het is nu di nov 21, 2017 12:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 3:02 pm 

Janneke schreef:
Ja, die tumoren zijn echt naar ja... ook één van de redenen dat mochten wij ooit weer zo gek zijn om ratjes te nemen (leuk voor de kinderen ofzo), dat het ook mannen worden...

Is dit een aanwijzing dat het nog heeeel lang gaat duren voordat jullie weer aan ratjes beginnen of dat er iets anders bij komt in de nabije toekomst? :whaha:

Nadeel van mannen vind ik toch weer dat ze een stuk rustiger zijn. Kan ik ook wel heel erg van genieten maar als ik die dames dan door de kooi zie ADHD-en..... Geweldig!!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 5:25 pm 

Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt, mannen of vrouwen, bij mij slaat de statistiek zelfs door naar de mannen. Heb wel maar drie (ex)mannen gehad, maar twee kregen een gezwel. De één overleed op de dag van de operatie en de ander kreeg een half jaar na de verwijdering, weer een gezwel. Dus mannen zijn nou ook weer niet veilig voor gezwellen ;) .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 6:05 pm 

Ik denk ook dat je er geen conclusies aan kan verbinden. Ik heb meer dan 10 mannen gehad waarvan er maar 2 een gezwel kregen. Ongeveer 6 dames gehad waarvan 3. Maar goed, je kan toch niet in de toekomst kijken dus we hopen maar dat alles zo lang mogelijk gezond blijft!

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 6:27 pm 

Ik verbind er ook geen conclusies aan hoor, maar veel mensen claimen dat vrouwtjes veel tumoren krijgen en mannen niet, daar plaats ik wel een kanttekening bij ;) . En natuurlijk blijven mama en zusje heel lang gezond en gelukkig bij jou :knikt: !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 10:06 am 

@ Hilde; Nou, kweenie, ik ben toch wel heel veel mamatumoren tegengekomen bij vrouwtjesratten... zeker de helft van onze meisjes hebben meerdere tumoren gahad. Onze castraatjes geen van allen.
Maargoed, da's natuurlijk wel een erg kleine steekproef, dat snap ik ook wel.

En Angs, hopelijk gaat het nog heeeeeeel lang duren voor we weer ratjes nemen ;)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 11:02 am 

Zou wel interessant zijn. Een steekproef onder een heleboel ratten liefhebbers. Hoeveel ratten heb je gehad (man / vrouw) en hoe veel daarvan hebben tumoren gekregen. Maar dan moet je ook bij gaan houden hoeveel er bijvoorbeeld gecastreerd waren en welke overleden zijn aan andere ziektes enz. Wordt wel een heel uitgebreid onderzoek. En we gaan nu wel heel erg off-topic

Ik ga binnenkort weer knuffelen. Moet maar weer een afspraak maken met Angela. Over 1,5 week mogen we ze al weer ophalen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 1:59 pm 

Update mannen:
Ze groeien, ze hebben flinke balletjes gekregen en ze krijgen een eigen willetje! :mrgreen: . Ze wegen momenteel rond de 100 gram en zijn superleuk en erg mensgericht, hihi.

Ventje 1 (gereserveerd door Mima)
Afbeelding

Afbeelding

Ventje 2 (gereserveerd via Rian)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ventje 3 (gereserveerd via Rian)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ventje 4 (gereserveerd door Mima)
Afbeelding

Afbeelding

De dames volgen vandaag ook!

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:05 pm 

Yeah!!! Foto's. Super leuk Angela.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:37 pm 

Dames deel 1:
Het zijn een aantal foto's dus ik doe het even in 2 posts voor mijn eigen overzicht :mrgreen: . Eerst mama, zusje, dame 1 en dame 2. Niet alle foto's zijn even scherp maar het was verrekte moeilijk om van allemaal wat moois te maken. Ze zitten helaas niet vrijwillig stil, hihi.

Mama Noortje (Die lekker bij mij blijft wonen)
Afbeelding

Met Moesha op de achtergrond die het allemaal wel interessant vindt.
Afbeelding

Op mijn hoofd is een van de favo plekjes....
Afbeelding

Zusje Saartje (inmiddels naam weer veranderd, blijft ook bij ons)
Afbeelding

Ze begint steeds meer op mama te lijken dus dat gaat nog moeilijk worden in de toekomst.... :D
Afbeelding

Afbeelding

Dame 1 (gereserveerd door Summer) Heerlijk aanhankelijk knuffelmeisje :loveeyes: .
Afbeelding

Afbeelding

Dame 2 (gereserveerd door Baue) Ook deze dame is erg mensgericht en zij had wel zin in een leuke foto shoot!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:46 pm 

Dames 3 t/m 6:

Dame 3 (gereserveerd door Maos) Ze vond de fotoshoot nog wat eng. Ze was dan ook bruut wakker gemaakt omdat ze aan de beurt was. Wellicht een dame die even de tijd moet krijgen om wakker te worden... :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dame 4 (Geschenkje aan Maos) Heerlijke nieuwsgierige dame!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dame 5 (gereserveerd door Maos) Ook een lieve, aanhankelijke en nieuwsgierige dame! :loveeyes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dame 6 (gereserveerd door Summer) Deze dame is wel de meest aandachtsgekke muts. Ze wil constant opgepakt worden en staat vooran bij het deurtje als er een mens langs de kooi loopt :mrgreen: .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:47 pm 

Dank voor de foto's wat een snoepies zijn het :inlove:
Kan echt bijna niet meer wachten hoor! Ik wil knuffelen!!!
Maar goed nog maar een paar weekjes geduld hebben er zit niets anders op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 12:05 am 

Jippie, live TV. De eerste 3 dametjes (dame 3, 4 en 5) zijn verhuist en zitten nu bij mij in een Furret XL. Dame 4, Batteroaf, is al uitgebreid de kooi aan het verkenne. De andere 2 loen ook al rond op de hangmat en de buizen dis erin hangen. Ze zijn heerlijk nieuwsgierig, dus ik ga lekker live tv kijken. Dame 5, Birdey, is nu aan het dringen en ook rond aan het rennen. En dame 3, Bogey, heeft net een half uur in de buis in de kooi gezeten, maar begint nu ook te lopen. Ik ga nu lekker even naar ze kijken.

Angela en Joes, bedankt voor deze heerlijke tamme beestjes.

Asha en Manchi zitten tijdelijk in een andere kooi en zijn het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Maar ja, ze moeten een weekje (of 2) wachten tot we ze echt aan elkaar voor gaan stellen.

Ik zal binnenkort een nieuw topic openen in het Hoe gaat het met... forum. Daar zal ik ook foto's neer proberen te zetten en een verhaal over de eerste ontdekkingstochten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 12:31 am 

Fijn dat ze al lekker ondernemend zijn. Ik zou wachten tot ze ongeveer 150 gram zijn en dan kun je ze zeker gaan voorstellen!

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 4:28 pm 

Heerlijke ratjes. Ik stak net mijn hand in de kooi. Batteraof en Birdie (Angela, ik heb het volgens Miel toch verkeerd geschreven, het moet niet Birdey, maar Birdie zijn) klommen zelf alweer op mijn trui. Bogey heb ik uit de voering van de kubushangmat moeten halen, maar toen die eenmaal bij me zat ging ze zich in mijn nek zitten wassen.

Ik heb ze net gewogen. Birdie weegt 115 gram, Batteraof 113 en Bogey weeg 106 gram. Ik ga inderdaad wachten tot ze wat meer wegen, zoals je al zei. Ben bang dat Asha en Manchi die "brutale aapjes" anders aardig op hun nummer zetten. :visopkop:

Ik kan wel al doekjes uit kooien gaan wisselen lijkt me. Alleen moet ik dan Asha en Moes ook druppelen?

Weet je trouwens zeker dat het ratten zijn en geen hamsters? Boven op de kubus beginnen ze een aardige verzameling eten aan te leggen. Ze hebben Ze drinken trouwens behoorlijk veel. Zie ze achter elkaar aan de drinkfles hangen. :lol:

Nu nog foto's zien te maken, dan is het feest compleet...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 5:01 pm 

Je kan je eigen ratjes preventief druppelen. Ik denk echter niet dat het nodig is omdat ik bij de kleintjes eigenlijk ook niets vervelends heb gezien. ;)

En ja, het zijn ratten en geen hamsters maar met zovelen in een kooi zijn ze allemaal gaan verzamelen zodra er eten kwam! :mrgreen:

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]