Het is nu ma nov 20, 2017 4:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 5:27 pm 

Erg jammer, en ik maak me ook wat zorgen over wat je man gaat zeggen als een van je eigen ratjes ziek wordt en naar de dierenarts moet...
Ze hadden hier zo terecht gekund tot ze naar Jolanda kunnen en ik had misschien ook al een gegadigde geweten voor 1 of 2 van de ventjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 5:47 pm 

Voordat dit in een discussie uitloopt die ik niet prettig vind, wil ik nog wel even rechtzetten dat het mijn keuze niet is geweest 7 rittens te hebben. Met de middelen die we hebben, zorgen we buitengewoon goed voor hen en voor mama en komen ze niets te kort.

Ik voel me absoluut verantwoordelijk voor alle 8 en zal daarom proberen mijn zorg zo goed mogelijk af te ronden. Nóg staat het niet vast dat ze teruggaan naar de winkel! Pas op met uitspraken als er voorgaand gemaakt zijn; ik dump mijn jongens niet zomaar. Als het zo was dat ik ze per definitie naar de winkel terug zou brengen zonder enige scrupules, puur uit geldgewin,
had ik geen stukje op het forum gezet. Niemand kan over beoordelen over een ander zonder diens situatie te kennen. Bovendien blijft het niet bij die € 15,--. de jongens zullen ook naar de dierenarts moeten.

Nogmaals: ik doe mijn uiterste best de ventjes goed te plaatsen en ben er niet van gedient te worden afgeschilderd als iemand die niet voor ze wil betalen. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Yvonne, Diesel en de rest.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 5:51 pm 

Rapalje schreef:
Erg jammer, en ik maak me ook wat zorgen over wat je man gaat zeggen als een van je eigen ratjes ziek wordt en naar de dierenarts moet...
Ze hadden hier zo terecht gekund tot ze naar Jolanda kunnen en ik had misschien ook al een gegadigde geweten voor 1 of 2 van de ventjes.

Voorlopig blijven de ventjes bij mij, zeker tot ze vijf weken en goed op gewicht zijn, en als jij iemand weet die ze wil hebben, hoef je me dat alleen maar te laten weten. Ik wil er geen geld voor, ik wil alleen dat mijn scheetjes goed terecht komen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 6:25 pm 
Ere-lid

Citaat:
Bovendien blijft het niet bij die € 15,--. de jongens zullen ook naar de dierenarts moeten.

Ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt?

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 6:34 pm 

Ik ook niet... met die 15,- is het voor jou genoeg hoor. Hoef jij verder niks te betalen.
Wat ik bedoelde te zeggen met mijn stukje, is dat die 15 euro helemaal niet veel zijn, omdat de opvang vaak veel meer geld kwijt is voor een rat. Maar dat hoef jij niet meer te betalen dus...

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 6:36 pm 

Maar, even wat anders, ik lees dus dat je wel de mogelijkheid hebt om ze nog eventjes zelf te houden? Dan kan je ze ook zelf plaatsen natuurlijk. Als je dan een berichtje naar Jolanda M stuurt, kan zij ze op het opvangforum zetten, en als je dan wat leuke foto's mee stuurt, zijn er vast mensen die ze van je willen overnemen! Ik dacht alleen dat jij zelf niet de mogelijkheid had om ze apart te houden...

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 6:47 pm 

ykath schreef:
raybos schreef:
ykath schreef:
Ik weet het en ik gun het de jongens en de rattenopvang echt wel hoor maar mijn echtgenoot gaat niet nog meer geld aan de dieren uitgeven. Zo simpel ligt het gewoon!

Ik heb de jongens vanmiddag wel van de meisjes (incl. mama) gescheiden omdat ze volgens mijn dochter telkens lagen te rollebollen. Ik hou de jongens gewoon nog even (ze zijn vandaag 4 weken en drie dagen)zelf, totdat ze goed op gewicht zijn. In ieder geval ga ik op zoek naar een goed thuis! In het ergste geval moet ik ze dus naar de winkel terug brengen..

Mijn naam is trouwens Yvonne :)

En dat vind ik persoonlijk nu wel erg bot, als je ze niet kunt plaatsen, gaan ze terug naar de DW, die dat hoopt, want dan hebben hun gratis verkoopwaar. Wat ik me afvraag in deze, als je man nu al niet akkoord gaat met deze kosten, wat gebeurt er dan als er een DA bezoek nodig is, dat kost meestal beduidend meer dan € 15,00. Moeten je ratten dan maar blijven lopen met hun kwaal? Want zo komt het nu bij mij over, de ratten zijn er, maar er mogen buiten de voer en bedekkingskosten, geen kosten extra komen.

Ik vind echt dat je te zwart/wit kijkt, zeker omdat je onze thuis situatie niet kent. Natuurlijk wil ik het beste voor de jochies maar ik kan nu eenmaal geen ijzer met handen breken. En als er een dierenarts nodig is, is die nodig.

Ik had het nu niet zozeer over de 3 mannelijke rittens, maar eerder over de ratten die jullie nu hebben en mogen blijven, als je man al erg moeilijk doet over de kosten voor de opvang van de mannen, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk in de toekomst nog kosten voor de DA van de ratten die je houdt, mag dat wel van je man? Daar maak ik mij zorgen over, de medische zoreg voor de ratten die je houdt.

Natuurlijk had je niet gevraagd om een zwangere rat, maar het is nu eenmaal gebeurd, ik weet niet in hoeverre je je ingelezen hebt voor je over ging tot aankoop van je dame in de DW, maar je had dan kunnen weten dat je nooit een dier in de DW moet kopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 7:28 pm 

De discussie raakt een beetje uit het verband en ik wil het hierbij laten. Ik heb al heel vroeg kenbaar gemaakt de jongens tot een bepaalde tijd zelf te kunnen houden maar niet voorgoed.

Ik kan op veel dingen die nog gezegd zijn reageren maar doe dit niet meer. Ik ga mijn best doen de ventjes goed onder te brengen!

Groetjes,
Yvonne, Diesel en de rest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 25, 2008 7:33 pm 

Janneke schreef:
Maar, even wat anders, ik lees dus dat je wel de mogelijkheid hebt om ze nog eventjes zelf te houden? Dan kan je ze ook zelf plaatsen natuurlijk. Als je dan een berichtje naar Jolanda M stuurt, kan zij ze op het opvangforum zetten, en als je dan wat leuke foto's mee stuurt, zijn er vast mensen die ze van je willen overnemen! Ik dacht alleen dat jij zelf niet de mogelijkheid had om ze apart te houden...

Zal ik doen, dankjewel..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 3:10 pm 
Hebben de jongens al een nieuw thuis? Of ben je nog op zoek naar opvangers?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 3:12 pm 

Dit topic is bijna 3 jaar oud!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 3:14 pm 

:mrgreen:

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 3:35 pm 

Whuhuh :mrgreen: ik dacht al, waar gaaaat dit ineens over, snapte het eerste bericht al niet .

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 4:22 pm 

De betreffende rittens zullen inmiddels waarschijnlijk al dood zijn :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]