Het is nu ma nov 20, 2017 9:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nestje wilde rittens
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 7:50 pm 

Zucht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 8:26 pm 

zucht 2... rare reacties soms zeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 9:19 pm 

Monique & harem schreef:
Fijn dat je even reageert hier René! En nogmaals of we het nu eens zijn met jou bedrijfsvoering of niet, daarom ben je nog geen slechte vent. En ik vind het super dat je a. de twee mamsen beschikbaar hebt gesteld en b. dat ze nu toch bij de opvang mogen blijven en naar een goed slaafje gaan.

:stupid: :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 9:46 pm 
Ere-lid

Welpotverpummeltjes :evil:
Dit is het enige stuk dat ik schreef over René Bastiaans:
Citaat:
Ik heb 3 zogende mamsen aangeboden gekregen van René Bastiaans, waarvoor mijn dank!
Waar prijs ik hem in hemelsnaam de hemel in? Ik ben hem dankbaar, mag dat ajb?

Verdraait, kan jou het wat schelen wat hij van je vindt? Jij weet wie jij bent, hij weet wie hij is. KLAAR!

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 10:21 pm 

Jo laat je niet gek maken, er zijn altijd mensen die iets te zeuren moeten hebben....

Jij hebt gedaan wat je moest doen en je hebt juist gehandeld. ;) Die kleintjes krijgen een 2e kans dankzij jouw keuze. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:00 pm 

Jolanda, jij hebt, samen met Rene, het leven van 11 wilde rittens gered. Dat vind ik geweldig. Ik vind het ook super dat Rene iedere keer bereid is (want dit is volgens mij niet de eerste keer dat het leven van een hulpeloos nestje met hulp van Rene wordt gered) rattenliefhebbers te helpen, zelfs als hij zelf ook heus wel weet hoe de rattenliefhebbers op dit forum, en andere fora, denken over broodfok. Voor hetzelfde geldt zou Rene alleen al om die rede kunnen zeggen dat hij niet wil helpen. Voor mij getuigt dit er van dat Rene zeer zeker geen harteloze man is en mocht hij dit nog lezen wil ik hem hiermee ook duidelijk maken dat ik het geweldig vind dat hij helpt!

En Jolanda, trek het je niet te veel aan allemaal. Het is echt heel erg goed dat het nestje het overleefd heeft DANKZIJ JOU!!!! :hug:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:01 pm 

Jolanda M schreef:
Welpotverpummeltjes :evil:
Dit is het enige stuk dat ik schreef over René Bastiaans:
Citaat:
Ik heb 3 zogende mamsen aangeboden gekregen van René Bastiaans, waarvoor mijn dank!
Waar prijs ik hem in hemelsnaam de hemel in? Ik ben hem dankbaar, mag dat ajb?

Verdraait, kan jou het wat schelen wat hij van je vindt? Jij weet wie jij bent, hij weet wie hij is. KLAAR!

Punt uit! :thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:42 pm 

Ben nu niet veel actief of dit forum omdat ik andere ratten forums leuker vindt enzo.
Maar dit topic trok even mijn aandacht, heb het eens doorlezen en man toch wat kunnen sommige mensen absurd zijn!!!

Eerst en vooral SUPER dat de rittens het redelijk goed stellen en dat Rene 2 mamsjes heeft kunnen missen.
Tweedes, of die moeder nu uit broodfok komen of uit de albert hein maakt toch niets uit!! Komaan het is dat de rittens het goed stellen en dat is het belangrijkste toch.
Super dat ze natuurlijk moeten blijven en hun leven in labobakken mogen achter hun laten.

Persoonlijk vindt ik Rene geen broodfokker, hij fokt nog steeds doelbewust sommige nesten.
Enja hij leverd aan dierenwinkels en dergelijkse SO WHAT?
Beter iemand dat je een beetje kent en de manier van werken van kent dan dat ze worden overgescheept ofzo...

En ten 3de
ik hoop dat de rittens goede thuisjes vinden en dat het feit dat Rene constant wordt afgezeikt eindelijk eens stopt want daar heeft iedereen een vrije en eigen mening over die soms beter voor zichzelf wordt gehouden.
Hopelijk zitten jullie dieren dan in prachtige kooien en krijgen ze alles wat ze verdienen. Kijk eerst in je eigen kooi voor je in een ander zijn kooi gaat beginnen zagen.

grts
ps: hopelijk krijg ik hier geen nutteloze zagerige comments op want die zijn niet echt tot de orde.
LETS GO BACk ONTOPIC!
=> Nestje wilde rittens NIET zeik Rene bastiaans af ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:52 pm 

Aan de ene kant vind ik het niet helemaal ok dat mensen heel snel hun oordeel klaar hebben en soms hard en kortzichtig reageren, zonder rekening te houden met hoe het overkomt op iemand. En ja ik weet dat ik dat in het verleden ook wel heb gedaan maar das alweer lang geleden.

Aan de andere kant vind ik het eigenlijk ook heel irritant dat mensen zich zo snel aangevallen worden. Korte harde communicatie hoort wel een beetje bij internet-contact. Ik vind het nogal zielig als iemand gaat zitten mekkeren over het hele forum of 'het rattenwereldje' naar aanleiding van kritische reacties van een paar individuen. Mensen mogen hun mening geven toch?
Wie Annie's reacties niet kan waarderen, je kunt hier volgens mij mensen instellen als 'vijand' dan zie je hun berichten niet meer :P maarja dan kun je er ook niet zielig meer over doen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 12:54 am 
Jolanda M schreef:
Wat voegt jouw bijdrage nu toe aan dit topic, Frida?

Schijnbaar niets. Of net zoveel als de reakties van mensen die blij zijn dat de moedertjes niet terug hoeven, daar ben ik namelijk wel blij om!

Gr.
Frida

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 8:59 am 
Toch maar weer even reageren! Ik vind dat Rian gelijk heeft dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij vind. En daarbij liefst zijn eigen mening geeft. Ik ben een paar jaar geleden gestopt met het posten op rattenforums omdat ik het gevoel kreeg dat het vaak niet ging om de inhoud maar het gelijk willen hebben ten opzichte van andere. En daar werden vaak ongenuanceerde uitspraken gedaan waarop ik me afvroeg daar nog op te moeten antwoorden. Ik kon het goed waarderen van Annie haar kritiek ( heb een behoorlijk inleving vermogen) maar vond de manier die ze hanteerde het doel miste. Ik vergelijk het met extreem gedrag bij enge groeperingen, agressief gedrag zeg maar. Daarbij vond ik toen ook dat de opvanggroep terecht een andere mening opperde. Maar ik ga het ook niet over een kam scheren er zijn best veel mensen die in gesprek willen zijn met mij en daarbij helemaal niet eens zijn met de manier van fokken bij mij. Dat waardeer ik en blijf ook altijd open staan voor gesprekken, dialogen of dergelijke. Zelf vind ik dat ik wel met een zuiver geweten bezig ben en iets toevoeg aan mens en dier. Maar alle vergelijkingen tussen de opvang en mijn manier van ratten naar een baasje toe brengen slaan mank. Terug komen op opvang rittens, bij grote problemen blijf ik normaal gewoon moedertjes afgeven voor het goede doel en daarbij wil ik niet het middelpunt zijn maar laat dat over aan de moeder met kleintjes. We bespreken per keer af wat de vergoeding er tegenover sta. De deal die deze keer gemaakt is was voor mij waardevol. En zo hoeft Annie ook niet bang te zijn dat Reneetje zich met zijn kont bij de opvangers in het goede daglicht wil brengen!
Rene

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 9:36 am 

Ik ben ook zo iemand die jou manier van fokken niet kan waarderen. Wat ik wél heel erg kan waarderen is dat je rittens waarvan de mama (tijdelijk) niet voor ze kan/wil zorgen, of nog erger, helpt door nestjes (en hun mama natuurlijk) af te staan. Dat heb je in het verleden al gedaan, dat doe je nu, en je geeft aan dat in de toekomst te willen blijven doen. Namens alle rittens die daardoor hebben kunnen overleven (en in de toekomst wellicht nog zullen doen) wil ik je daarvoor bedanken :D

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 1:21 pm 

Vind het opzich ook nog wel een soort van knap, hoe je hier mee om gaat steeds.
Bedoel elke keer als je je goede wil toont, krijg je toch weer een lading aan shit over je heen en dit terwijl je denkt goed te doen.
Broodfokker of niet, denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat er geen betere broodfokkers zijn?
Goed dat je dit wilt blijven doen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 3:24 pm 
@ Denis: Bij de keuze die je maakt als je wilde rittens gaat grootbrengen staat dat bijna gelijk aan een verzorging voor hun hele leven. Ook al probeer je ze zo onafhankelijk mogelijk groot te brengen. Het instinkt waar Denis over spreekt word elke dag gecombineerd met het tamme gedrag van het moedertje. Wilde rittens ontwikkelen zich razend snel en pikken in elk stadium het gedrag van moeders en omgeving op. Moeders is op de kleine afgestemd en anders om de jonge dieren copieren haar gedrag. Als de ogen open gaan dan volgt er een belangrijke gebeurtenis namelijk ze gaan echt waarnemen waar ze en in welke omgeving ze zijn en gaan daar ook na leven en handelen. Vanaf dat moment krijg je een wilde rat niet meer tam. Buiten het gedrag wat ze aanleren zijn er nog de omstandigheden waar wilden ratten in leven. De vochtigheidsgraat is aanzienlijk hoger en de voeding zal enigszins eenzijdig zijn.
In het geval van Jolanda zijn de jongen in de meest gunstige omstandigheid bij tamme moedertjes gekomen. De rittens krijgen direct melk van de adoptie mama. Er zijn verhalen dat moedermelk van een tamme rat direct invloed heeft op het gedrag van de wilde rittens. Of dit werkelijk zo is of dat deze testen dan wel zuiver zijn of de invloeden van mama’s gedrag niet meer van invloed zijn weet ik niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Maar het is zeker dat de wilde jongen een zelfde copeer gedrag vertonen en de eigenschappen van deze tamme mama aannemen ook al worden ze minimaal met mensenhanden grootgebracht. Als de tijd komt dat ze het nest mogen verlaten en vrij gelaten zouden worden in het wild dan komen ze in een gebied waar ze geen ervaringen mee hebben gedaan en minimaal zich zelf kunnen beschermen of voeden. Deze dieren hebben geen overleving kans en zullen dood gaan. Er is dan ook geen genieten van de vrije natuur! Een volwassen tamme rat heeft daarin tegen wel betere mogelijkheden om te overleven maar dat is een ander verhaal.
Onderzoekers gaan er vanuit dat er net zoveel wilde ratten onderons leven dan mensen. Dit zou betekenen dat er ruim 15 miljoen ratten leven! Dit aantal zal fluctueren maar blijft over het algemeen gelijk. Een reken sommetje geeft bij een gelijk aantal vrouwtjes als mannetjes het getal van 7,5 miljoen. Als we ervan uitgaan dat deze dames 2 x werpen in hun leven van een gemiddeld aantal van 7 kom je uit op een geboorte golf van 105 miljoen kleine ratjes per jaar. 105 – 15 = 90 miljoen ratjes overleven het niet in het wild terwijl ze in hun eigen habitat zijn geboren. Ik denk dus dat de jongen dieren van Jolanda geen kans zouden maken als ze vrij gelaten zouden worden.

Rene

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 03, 2011 5:32 pm 
Hilde schreef:
Zucht.

Aan mijn kant ook een flinke zucht.

Helaas is er een trend ontstaan dat er in ieder geval 1 broodfokker minder erg is dan de andere broodfokkers. En ja, ook weer helaas, denk ik dat die ene broodfokker net zo erg is als de andere.
Hij komt zeker socialer over door moedertjes af te staan maar daardoor zijn de omstandigheden in zijn eigen fokkerij niet automatisch beter. Ik heb het idee dat hij iemand is die zich graag populair c.q. aanvaardbaar wil presenteren in de rattenwereld. Daar tel ik dan bij op dat hij ook de "deskundige" is voor pets place (dus iedereen naar pets place voor ratten?).
In mijn ogen blijft een broodfokker echt een broodfokker. En ja, een broodfokker kan een heel aardig persoon zijn, dat geloof ik direkt. Maar de daden (broodfokken dus) veranderen daar niet door.

Ik kan er nog best in meegaan dat iemand die met een nestje zit en waarbij het moedertje de rittens niet kan zogen dat je dan na alle andere mogelijkheden bij een broodfokker uit komt. Ik kan er alleen niet in meegaan dat door zo'n aktie een broodfokker als "beter", "niet zo erg", etc. wordt bestempeld. Werkelijk, ik dacht dat zo ongeveer iedere rattenliefhebber(ster) de broodfok wel in de ban had gedaan. Maar blijkbaar is dat niet zo :confused:

En ja, vandaar mijn opmerking dat ik deze broodfokker niet de hemel in ga prijzen. Een broodfokker is nu eenmaal een broodfokker en dan kan die broodfokker zo aardig doen als wat, feit is en blijft dat de ratten die bij hem zitten een miserabel leven leiden (of eigenlijk meer LIJDEN).

Gr.
Frida

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]