Het is nu di nov 21, 2017 4:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 12:06 pm 

De website is via google te vinden. Zo te zien is de vader van dit nestje eentje van Rattery Mazzel en komt de moeder uit een a nest wat weer familie is van Rattery Pintor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 12:48 pm 

Ik hoop dat Pintor van het fokken afweet...
Of zoals zei het zegt kweken.

Ben ook vn België maar verkies wel fokken, kweken is doelloos dieren op elkaar zetten (broodfok) in mijn ogen srr.
Of pretnesten kan je het ook noemen, past hier mss beter :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 6:10 pm 

Shadow schreef:

Ben ook vn België maar verkies wel fokken, kweken is doelloos dieren op elkaar zetten (broodfok) in mijn ogen srr.

Nogmaals: met het woord "kweken" bedoelde ik niets en het stond maar éénmaal op mijn site. En broodfok: dat is zo vaak mogelijk met hetzelfde dier fokken en er zo veel mogelijk geld uit proberen te zuigen. Ik doe dit niet voor het geld en ik doe 1 à 2 nestjes per jaar, dus geen pretnesten of broodfok. Ik wil gewoon in contact komen met andere rattery's en voornamelijk opvangen via dit forum, dat is alles. Ik snap niet wat ik er verkeerd mee doe, maar ik begrijp ondertussen wel dat je me er duidelijk niet bij wil hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 6:55 pm 

Rattastisch schreef:
Shadow schreef:

Nogmaals: met het woord "kweken" bedoelde ik niets en het stond maar éénmaal op mijn site. En broodfok: dat is zo vaak mogelijk met hetzelfde dier fokken en er zo veel mogelijk geld uit proberen te zuigen. Ik doe dit niet voor het geld en ik doe 1 à 2 nestjes per jaar, dus geen pretnesten of broodfok. Ik wil gewoon in contact komen met andere rattery's en voornamelijk opvangen via dit forum, dat is alles. Ik snap niet wat ik er verkeerd mee doe, maar ik begrijp ondertussen wel dat je me er duidelijk niet bij wil hebben.

Het is niet van dat ik je er niet bij wil hebben, zeker niet.
Maar je fokt met ratten uit een tuincentrum, verwacht je nu echt dat ik daar sta om te springen??
Komaan seg, iemand die verantwoord fokt krijgt van mij al zijn pluimen.
En geloof me ik ben echt niet zo 'kieskeurig' daarop.
Maar met een tuincentrum rat fokken en zeggen dat ze stamboom hebben sorry nee dat gaat er niet echt in bij me.
Ik ben ook niet als de beste begonnen hoor met mijn rattery, maar ik heb wel mijn fouten toegegeven en eraan gewerkt.

Met welke rattery's werk je trouwens samen als ik vragen mag?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 9:22 pm 

@shadow
Ik ken de achtergrond van mijn ratjes, de eigenaars van de rittens hebben allemaal een stamboom meegekregen en het moedertje van mijn a-nestje kwam van een liefhebber, ik heb daar geïnformeerd zoals ik je al eerder heb verteld. De moeder van Karlyn is nog steeds kerngezond. De vader is 2 jaar en 10 maanden geworden. Mijn b-nestje heeft een goede stamboom, rattery Mazzel heeft me geholpen met het uitzoeken van een geschikte dekman en hun stambomen matchen heel mooi. Ik mag dan jong zijn, ik ben niet onverantwoordelijk. Ik heb trouwens gesproken met iemand die in een labo werkt, de vader van een vriendin van me, en hij zei me dat een stamboom van een rat uit een labo nooit 15 generaties terug kan gaan zoals jij beweerde. Meer wil ik er niet over kwijt, want ik heb de reglementen gelezen en daarin stond dat persoonlijke vetes ergens anders besproken moeten worden, dus daar hou ik me liever aan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr feb 18, 2011 11:01 pm 

Rattastisch schreef:
@shadow
Ik ken de achtergrond van mijn ratjes, de eigenaars van de rittens hebben allemaal een stamboom meegekregen en het moedertje van mijn a-nestje kwam van een liefhebber, ik heb daar geïnformeerd zoals ik je al eerder heb verteld. De moeder van Karlyn is nog steeds kerngezond. De vader is 2 jaar en 10 maanden geworden. Mijn b-nestje heeft een goede stamboom, rattery Mazzel heeft me geholpen met het uitzoeken van een geschikte dekman en hun stambomen matchen heel mooi. Ik mag dan jong zijn, ik ben niet onverantwoordelijk. Ik heb trouwens gesproken met iemand die in een labo werkt, de vader van een vriendin van me, en hij zei me dat een stamboom van een rat uit een labo nooit 15 generaties terug kan gaan zoals jij beweerde. Meer wil ik er niet over kwijt, want ik heb de reglementen gelezen en daarin stond dat persoonlijke vetes ergens anders besproken moeten worden, dus daar hou ik me liever aan.

Dit is niet dat ik iets persoonlijk tegen jou heb, het gaat om het feit dat je fokt met ratten die uit een tuincentrum komen, je moet niet afkomen met de bulshit van ze komen van een liefhebber komen want dat is dikke zever, er stond voor ik jou mailde op je site dat ze uit een tuincentra kwamen en nu is dat op vreemde wijze opeens niet meer zo??

Kijk als jij zegt dat je goed bezig bent bravo, ik heb er gewoon een andere mening over blijkbaar.
Weet je ook iets over genetica en dergelijke??
Dat is dan weer een andere vraag zeker...
Dat je met iemand uit een labo hebt gesproken is nu niet echt een referentiepunt aangezien deze mensen dieren fokken voor medishe doeleinden.
Een rat kan gerust 15 generaties terug gaan heb er hier 2 zitten waar ik zo'n 17 generaties terug ga.

Maar goed, ik hou het er hier bij, nogmaals ik hoop dat je weet wat je doet anders is het zonde voor de beestjes, en breng je niets bij aan het fokken van ratten, maar heb je gewoon pretnesten in mijn ogen.
Veel succes nog verder met je fokken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 2:21 am 

@ Rattastisch... ik oordeel niet of wel of niet verantwoord fokken, wil je alleen vragen om hier inderdaad geen rittens aan te bieden (doe je ook niet in dit topic ;) ) en als je over fokken/rattery's mee wil praten zul je open moeten staan voor vragen/discussie over stambomen etc. Doe je tot nu toe ook dus ik vind het vooralsnog geen vervelend discussie. ;)

@ Shadow.. Ik vind je reacties vrij "aanvallend". Ken je Rattastisch of ken je haar via via en heb je slechte ervaringen?

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 12:59 pm 

Shadow schreef:

Ach alsof Pintor dat ook maar iets kan schelen.....

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 9:59 pm 

Shita schreef:
Shadow schreef:

Of het haar nu wel of niet kan schelen, ik als fokker (rattery) weet graag of er met mijn dieren wordt gefokt of niet.
Dus het is een kleintje dit aan de fokker te melden vind ik persoonlijk.
Beetje uit beleefdheid vind ik dan.
Als fokker ben je zelf zo hard bezig met een mooie lijn uit te bouwen en dan zie je dat niet graag helemaal de mist ingaan door onverantwoord fokken...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 10:51 pm 

Een wedervraag aan Shadow. Je bent hier nog maar kort actief en met name in het subforum Een nestje. Het valt me op dat je in dit topic TS behoorlijk hard aanvalt op haar manier van fokken omdat je voor verantwoord fokken bent, terwijl je vorige week nog René Bastiaanse verdedigt in het topic 'Nestje wilde rittens' (viewtopic.php?f=25&t=7008&p=178733#p178733 ):

Shadow schreef:
Ben nu niet veel actief of dit forum omdat ik andere ratten forums leuker vindt enzo.
Maar dit topic trok even mijn aandacht, heb het eens doorlezen en man toch wat kunnen sommige mensen absurd zijn!!!

Eerst en vooral SUPER dat de rittens het redelijk goed stellen en dat Rene 2 mamsjes heeft kunnen missen.
Tweedes, of die moeder nu uit broodfok komen of uit de albert hein maakt toch niets uit!! Komaan het is dat de rittens het goed stellen en dat is het belangrijkste toch.
Super dat ze natuurlijk moeten blijven en hun leven in labobakken mogen achter hun laten.

Persoonlijk vindt ik Rene geen broodfokker, hij fokt nog steeds doelbewust sommige nesten.
Enja hij leverd aan dierenwinkels en dergelijkse SO WHAT?
Beter iemand dat je een beetje kent en de manier van werken van kent dan dat ze worden overgescheept ofzo...

En ten 3de
ik hoop dat de rittens goede thuisjes vinden en dat het feit dat Rene constant wordt afgezeikt eindelijk eens stopt want daar heeft iedereen een vrije en eigen mening over die soms beter voor zichzelf wordt gehouden.
Hopelijk zitten jullie dieren dan in prachtige kooien en krijgen ze alles wat ze verdienen. Kijk eerst in je eigen kooi voor je in een ander zijn kooi gaat beginnen zagen.

grts
ps: hopelijk krijg ik hier geen nutteloze zagerige comments op want die zijn niet echt tot de orde.
LETS GO BACk ONTOPIC!
=> Nestje wilde rittens NIET zeik Rene bastiaans af ;)

Ik ben benieuwd naar jouw gedachte hierover.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 11:50 pm 

Shadow schreef:
Shita schreef:
Shadow schreef:

Of het haar nu wel of niet kan schelen, ik als fokker (rattery) weet graag of er met mijn dieren wordt gefokt of niet.
Dus het is een kleintje dit aan de fokker te melden vind ik persoonlijk.
Beetje uit beleefdheid vind ik dan.
Als fokker ben je zelf zo hard bezig met een mooie lijn uit te bouwen en dan zie je dat niet graag helemaal de mist ingaan door onverantwoord fokken...

Hoe heet jouw rattery dan als ik vragen mag?

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 5:10 am 

@ Hilde: Mijn mening hierover? Ik heb toch duidelijk gezegt dat ik niet vindt dat Rene onverantwoord fokt.
Rene fokt op grote schaal, niet als hobby zoals Ratta...
Als je op grote schaal fokt kan je je bewijs van speken nog een foutje veroorloven, maar als je maar met pakt 13 ratten zit kan je toch zeker wel zorgen dat deze fokgeschikt zijn en ze iets wat doelbewuster op elkaar zetten zeker.
Of is dat teveel moeite??

@Shita: Ik ben sinds dit jaar 2011 gestopt met fokken dus mijn rattery bestaat enkel nog als naam. Ik weet dat ik met mijn rattery niet 100% toespreek aan sommige mensen hun normen, maar heb voldoende rattery's die achter mij stonden en zo weet ik dan ok dat ik goed bezig was :):)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 5:14 am 

Oja, nog even de reden meegeven waarom ik ben gestopt.
Anders komen daar ook weer rare gedachten bij van sommigen.

Ik ben gestopt omdat ik het te druk begin te hebben met mijn werk en mijn andere dieren (met name mijn 7 fretten en mijn frettenopvang)
Ik vond dat ik niet meer 100% mijn aandacht kon geven aan mijn rattery dus heb ik daarom besloten te gaan stoppen.
De ratten die ik nog had, zijn nog steeds bij me en worden hier dan ook op hun gemakje oud.

Ik stopte liever nu wanneer ik mijn diertjesen nestjes nog alles kon geven dat ze nodig hadden.
Nu geef ik enkel nog adviesen rond het houden van ratten en het fokken van ratten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 9:45 am 

je geeft wel je mening over ratta maar je zegt niet onder welke naam jezelf fokte? sorry maar dat vind ik een beetje zwak

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 10:28 am 

Ik ben ook wel benieuwd onder welke naam je fokte.. Als ik dit zo lees, vind ik je erg wisselvallig in je meningen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]