Het is nu vr nov 24, 2017 6:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 12:46 pm 

Shadow schreef:
Nu geef ik enkel nog adviesen rond het houden van ratten en het fokken van ratten.
Een advies van mijn kant. Als jij daadwerkelijk anderen wilt adviseren over het fokken van ratten, dan raad ik je aan om te gaan werken aan je tone of voice. Op deze manier jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas en komen de adviezen zeker niet aan.

Verder vraag ik me af wat je op dit rattenforum hoopt te vinden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 3:11 pm 

@ Shadow

Ben jij dan Yati Scheerlinck, van rattery de rat attic farm? Ben jij dat meisje dat haar twee eerste ratjes al gelijk een nestje liet krijgen? Spijtig dat jij de persoon bent die mij zo aanvalt zonder mij te leren kennen. Zelfs als ik hier wil bijleren moet je ertussen komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:06 pm 

Ik doe helemaal niet geheimzinnig over mijn rattery, maar ik ben GESTOPT dus met andere woorden maakt het niet uit hoe ik eigelijk noemde...
Ja inderdaad ik ben Yati Scheerlinck mijn ratterey noemde The Rat Attic Farm.

En waar u het haalt dat ik met mijn 2 eerste ratjes gelijk een nestje had weet ik niet maar die info is duidelijk verkeerd.
Ik heb al sinds ik klein was met ratten gezeten, soms eens een jaartje niet dan weer wel maar heb altijd met ratten en andere knaagdieren win contact geweest...

Mijn eerste nestje was er één die iets minder gecontroleerd was ja, dat wel maar ouders hadden wel stamboom en geen verwantschap aan elkaar.

Dus voor je fabeltjes verzint wees zelf eerst eerlijk met je dierenwinkels ratten.

Mijn adviezen zijn voor mensen die er naam luisteren, niet voor mensen die liegen en dergelijke.

ps: google mijn naam nu maar allemaal goed hé, dan kunnen jullie veel tegen me inbrengen:pray: :joepie: :rolling:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:08 pm 

Hilde schreef:
Shadow schreef:
Nu geef ik enkel nog adviesen rond het houden van ratten en het fokken van ratten.
Een advies van mijn kant. Als jij daadwerkelijk anderen wilt adviseren over het fokken van ratten, dan raad ik je aan om te gaan werken aan je tone of voice. Op deze manier jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas en komen de adviezen zeker niet aan.

Verder vraag ik me af wat je op dit rattenforum hoopt te vinden.

Oja wat ik op DIT rattenforum hoop te vinden?
Niet veel eigelijk want blijkt dat het een rattenforum is waar gefokt wordt met alles dat je hebt ;)
En waar geen rekening wordt gehouden met stambomen, genetica en dergelijke.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:15 pm 
Moderator

Shadow schreef:
Niet veel eigelijk want blijkt dat het een rattenforum is waar gefokt wordt met alles dat je hebt ;) En waar geen rekening wordt gehouden met stambomen, genetica en dergelijke.

Wow, dat vind ik een behoorlijk kortzichtige conclusie. Je hebt je mss beperkt tot dit draadje want als je iets verder gekeken had had je kunnen opmerken dat de bewust gefokte nestjes zorgvuldig gepland zijn. Je had kunnen lezen dat er bepaalde verwachtingen zijn tav kleuren en tekeningen wat betekent dat de betreffende rattery's dus wel degelijk op de hoogte zijn van genetica en lijnen, ook in de voorouders.
Als je doelt op de oeps-nestjes en de zwanger binnengebrachte opvangers: ook dan heb je niet goed door waar het over gaat. Oeps nestjes worden hier niet gewaardeerd en opvangers die zwanger binnen gebracht worden, worden gewoon geholpen en niet buiten gezet. Ja, die rittens worden bemiddeld en geplaatst, maar er wordt absoluut niet gedaan of het rattery ratten zijn.

Dames, als jullie je kunnen inhouden met modder gooien kan de discussie doorgaan, anders verzoek ik met klem deze te staken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:17 pm 

Shadow schreef:
Niet veel eigelijk want blijkt dat het een rattenforum is waar gefokt wordt met alles dat je hebt ;)

O ja ? Wie zijn dat dan ?

1. Jijzelf
2. ......

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:20 pm 

Shadow schreef:
Ik doe helemaal niet geheimzinnig over mijn rattery, maar ik ben GESTOPT dus met andere woorden maakt het niet uit hoe ik eigelijk noemde...
Ja inderdaad ik ben Yati Scheerlinck mijn ratterey noemde The Rat Attic Farm.

En waar u het haalt dat ik met mijn 2 eerste ratjes gelijk een nestje had weet ik niet maar die info is duidelijk verkeerd.
Ik heb al sinds ik klein was met ratten gezeten, soms eens een jaartje niet dan weer wel maar heb altijd met ratten en andere knaagdieren win contact geweest...

Mijn eerste nestje was er één die iets minder gecontroleerd was ja, dat wel maar ouders hadden wel stamboom en geen verwantschap aan elkaar.

Dus voor je fabeltjes verzint wees zelf eerst eerlijk met je dierenwinkels ratten.

Mijn adviezen zijn voor mensen die er naam luisteren, niet voor mensen die liegen en dergelijke.

ps: google mijn naam nu maar allemaal goed hé, dan kunnen jullie veel tegen me inbrengen:pray: :joepie: :rolling:

Ik vond het op je site. Maar laat maar, je hebt duidelijk een vast beeld in je hoofd zitten dat er niet uit wilt, hoe ik je ook de waarheid vertel. Je kent me niet, maar toch heb je zo'n beeld. Je zegt steeds maar dierenwinkelratten, maar jij FOKT met ratten die naar dierenwinkels gebracht worden en met ratten uit labo's. Ik stop er echt mee, met jou valt niet te praten. En stop er alsjeblieft mee met me achter mijn rug zwart te maken, want dat deed je al zodra je de naam "rattastisch" gehoord had. Je kende me niet, maar je had je oordeel al klaar. Jammer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:33 pm 

Shadow schreef:
@ Hilde: Mijn mening hierover? Ik heb toch duidelijk gezegt dat ik niet vindt dat Rene onverantwoord fokt.
Rene fokt op grote schaal, niet als hobby zoals Ratta...
Als je op grote schaal fokt kan je je bewijs (bij wijzen) van speken nog een foutje veroorloven, maar als je maar met pakt 13 ratten zit kan je toch zeker wel zorgen dat deze fokgeschikt zijn en ze iets wat doelbewuster op elkaar zetten zeker.
Of is dat teveel moeite??

Als je logisch nadenkt begrijp je wel dat Rene op lange termijn veel meer schade teweeg brengt met zijn 'foutjes'? Ik ben het zeker niet eens met de dame van Rattastisch, maar ik krijg al helemaal niet de indruk dat jíj weet waar je het over hebt.. Bovenstaande opmerking van jouw kant is wel erg hypocriet, niet? Dat een volwassen vent op grote schaal doelbewust ratjes op elkaar zet zonder enige stamboom/oog voor gezondheid & gedrag, puur uit winstoogmerk, is meer verantwoord dan een jong naïef meisje dat op kleine schaal een nestje fokt zonder voldoende erg te hebben in waar zij mee bezig is? Ik denk dat dit meisje eerder te helpen is dan Rene, en het vervuilen van haar topic draagt daar niet veel aan bij! Je krijgt zo eerder de kans dat ze afschrikt en ongestoord door gaat met haar huidige praktijken (welke zeker niet verantwoord zijn!). Dus wat is nou uiteindelijk je doel? Een gedragsverandering teweeg brengen of gewoon je gal spuien?

Shadow schreef:
@Shita: Ik ben sinds dit jaar 2011 gestopt met fokken dus mijn rattery bestaat enkel nog als naam. Ik weet dat ik met mijn rattery niet 100% toespreek aan sommige mensen hun normen, maar heb voldoende rattery's die achter mij stonden en zo weet ik dan ok dat ik goed bezig was :):)

Noem er een paar? Ben eens concreet ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:45 pm 

Shadow schreef:

De rattery's die te vinden zijn op dit forum zijn juist de betere. De topics in het forum een nestje, gaan vaak over oepsnestjes, pretnestje of opvangnestjes, zoals het nestje van Amalia. Rattery Topolino's A nest is daaren tegen heel goed heel bewust gefokt door een goede rattery.
Zover ik weet is iedereen op dit forum is tegen het hebben van pretnestjes.
Oepsnestjes worden geprobeerd te voorkomen en als er sprake van is dan word er zo goed mogelijk advies gegeven.
Opvangnestjes worden ook zo goed mogelijk groot gebracht, soms mogen ze zoals bij Amalia bij iemand anders opgroeien (zoals bij mij), om de opvang te ontlasten en de rittens meer aandacht te kunnen geven.

Ik zit op meerdere rattenfora maar hier is volgens mij gewoon de beste sfeer en de leukste mensen met de meeste kennis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 6:47 pm 

Shadow schreef:
:

Grappig dat je dit als fokker als belangrijk punt eruit haalt want er is namelijk niks mis met verwante ratten fokken, dit word intelen genoemd en als dit op de juiste manier gebeurd kan dit voor juist een hele sterke lijn zorgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 7:34 pm 

Shadow schreef:
Jammer dat je zo reageert op een open vraag van mijn kant. Je geeft zelf aan dat je andere rattenfora leuker vind, dat is prima, zo is er voor elk wat wils. Ik snap alleen niet waarom je op dit forum dan zoveel lawaai komt maken, wij hebben je niets misdaan of wel?

rattepa schreef:
Dames, als jullie je kunnen inhouden met modder gooien kan de discussie doorgaan, anders verzoek ik met klem deze te staken.
Ik herhaal nog even dit verzoek.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 11:52 pm 

Toch nog even reageren hé, dan laat ik dit rusten...
Is men tijd niet echt waard (sorry).

Inderdaad is verwantschap geen grote erg, dat weet ik zelf ook wel maar ik wil hier alleen zeggen dat het niet broer en zus is bewijs van spreken en dat het niet zoals jullie insinueren een pret of oepsnestje was.

@ Ratta... Haha ik fokken emt ratten die naar dieren winkels gaan of wat zeg je daar??
heb je het dan over het feit dat ik met één van Rene's ratjes heb gefokt??
Haha, kapotlachen ik weet wel waar Rene mee bezig is hé, en daarmee ik ook. :whaha: :whaha:
Oke, er zijn geen fokgeschikte rittens uit dit nest voortgekomen omdat het een virus heeft gekregen maar dat wil niets zeggen.
Mijn moedertje kwam uit een zeer goede lijn en het ratje van Rene ook. Oke daar was geen achtergrond van gekent maar er was wel geweten dat het een gezonde lijn was.

@ m&m: :rofl: :whaha:

Ieder zijn mening over forums hé, maar een forum dat dit hier aanmoedigt sorry dat ligt me niet echt.
Voor de rest vindt ik het hier nog best gezellig. Enja ik kwam mijn mond hier is opentrekken omdat jullie op 1 lijn denken en blijkbaar niet echt verder. Beetje kortzinnig als je het mij vraagt. Maar dat denken jullie dan ook weer van mij dus is het een straatje zonder eind :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 12:15 am 

oja nog even
@ Nadya: waarom zou ik concreet moeten zijn als de persoon die dit topic opende niet eerlijk is??
Ik ga hier echt geen namen van andere rattery's gaan rondbazuinen zodat jullie daar nog een beetje kak kunnen naar gooien hoor.

En als ik hierdoor niet goed overkom bij jullie jammer dan, ik betrek hier niemand bij.

Trouwens eens contact op nemen met Mazzel over Ratta... haar verhaaltje :ploppen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 12:37 am 

Misschien een goed idee als jullie dit via pb ofzo verder afhandelen ik vind het niet zo netjes dat hier open en bloot maar lukraak wat geroepen word terwijl je elkaar nog nooit gezien hebt. :thumbsup:

Misschien ook een optie het topic op te schonen. :tralala:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 21, 2011 9:16 am 

Shadow schreef:

@ m&m: :rofl: :whaha:

Ik snap niet wat er zo grappig is aan mijn vraag :weetniet: Jij stelt dat dit een forum is waar gefokt wordt met alles wat men heeft. Ik vraag om voorbeelden daarvan en het enige wat jij doet is op bovenstaande manier reageren. Voor mij een teken dat je dus geen antwoord kan geven omdat je met loze woorden gooit.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]