Het is nu zo nov 19, 2017 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 9:36 pm 

Dit is Mama Mimi met haar kroost. Ze komen uit de inbeslagname uit St. Anthonis, via Jolanda bij mij terecht. De rittentjes zijn ongeveer 10 dagen maar dat weten we pas zeker als de oogjes open gaan met 14 dagen. Het zijn 4 dames en 1 ventje. De foto's van het ventje zijn even niet gelukt en van de dames niet super maar dat komt uiteraard later helemaal goed!

viewtopic.php?f=15&t=7866

Mama; Ik heb geen idee hoe oud ze is maar ik heb haar ook nog niet in handen gehad. Zowel mama als rittens zitten namelijk volledig onder de luizen dus ik wacht heel even met actief te knuffelen :clown: . Mama is nieuwsgierig, laat me makkelijk bij haar kinders kijken, eet als een bouwvakker en is echt veel te dun. Op de foto valt het mee maar als je van bovenaf kijkt dan zie je het oh zo duidelijk.
Afbeelding

Haar dames: Allemaal japjes. Het ventje is effen grijs/blauw en foto volgt uiteraard.
Afbeelding

Afbeelding

Een dame waarbij je overduidelijk ziet hoeveel luizen op haar zitten (neusje). Ik heb de foto even aangepast qua kleur zodat het goed te zien is. Normaal gesproken is het niet handig om zulke jonge rittens met iets te behandelen maar zoveel luizen is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de gezondheid... :weetniet: . Morgen ga ik spray halen met een hele lage concentratie ivomec die ik in een rubberen handschoen kan verdelen waar ik de kleintjes en mama voorzichtig mee kan aaien om te kijken of het al iets uithaalt.
Afbeelding

Zowel mama, als dames als het ventje zijn te reserveren en worden geplaatst onder voorwaarde van Parzival! Bij interesse kun je even een PB sturen en zodra ik duidelijke foto's heb komen ze ook bij "opvangrittens" te staan!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 10:42 pm 

Is dat wel aan te raden met een lage dosis ivermectine, luizen zijn al zo lastig om goed te behandelen? Lijkt me dat je ze gewoon resistent maakt. Stronghold is veel veiliger voor rittens en zogende moeders, en werkt beter tegen luis. Zo hebben wij de groep uit Opglabbeek behandeld.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 10:47 pm 

joanna schreef:
Is dat wel aan te raden met een lage dosis ivermectine, luizen zijn al zo lastig om goed te behandelen? Lijkt me dat je ze gewoon resistent maakt. Stronghold is veel veiliger voor rittens en zogende moeders, en werkt beter tegen luis. Zo hebben wij de groep uit Opglabbeek behandeld.

Wat heb je precies gebruikt dan? welk doosje/verpakking? Ik heb vandaag voor het rek gestaan in diverse winkels maar vind niets "verantwoords". Heeft het goed geholpen bij de groep uit Opglabbeek? (PB is ook welkom over hoe je het hebt aangepakt...). Ze zitten echt helemaal onder....

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 6:59 am 

Ik heb hier denk ik nog stronghold rose staan.
Als dat zo is, kan ik het evt. opsturen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 8:01 am 

PB ontvangen :D . Ik ga het inderdaad proberen met stronghold rose of blauw. Heel lief dat je het op wil sturen Annet maar ik wil graag (zo snel mogelijk dus) vanavond gaan behandelen. Ik zal straks even kijken bij de dierenwinkel hier op het terrein en anders bij de dierenarts straks!

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:49 am 
Site Admin

Wat zielig. :( Top dat jij ze opvangt!
Strondhold werkt goed, ik heb dat destijds ook voor 4 weken oude rittens gebruikt. Succes ermee! :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 9:52 am 

Ik heb zelf in de opvang ooit een nestjes gehad van ongeveer die leeftijd vol met luizen en die heb ik gewoon behandeld met beaphar anti schurft, dat werkte ook perfect.
De luizen zijn zo goed als direct dood en de kleintjes hebben er nooit iets aan over gehouden, dat zijn allemaal sterke, grote, gezonde ratten geworden. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 10:14 am 

naomi schreef:
Ik heb zelf in de opvang ooit een nestjes gehad van ongeveer die leeftijd vol met luizen en die heb ik gewoon behandeld met beaphar anti schurft, dat werkte ook perfect.
De luizen zijn zo goed als direct dood en de kleintjes hebben er nooit iets aan over gehouden, dat zijn allemaal sterke, grote, gezonde ratten geworden. :)

Nou, die wilde ik gaan halen. De verstuiver van Beaphar antischurft met de cavia voorop. Maar daarvan is de werkzame stof wel ivectermine. Ik ga straks eens kijken wat ze allemaal in de aanbieding bij de speciaalzaak of de dierenarts... :D .

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 10:22 am 
Ere-lid

Het vervelende voor Angs is echter dat de anti-schurft spray bij haar in de buurt niet te verkrijgen is.
De jongste rittens (en hun mam) hier heb ik ook behandeld met die spray. Luizen gaan dood en door de behandeling te herhalen doorbreek je de cyclus.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 10:30 am 

Jolanda M schreef:
Het vervelende voor Angs is echter dat de anti-schurft spray bij haar in de buurt niet te verkrijgen is.
De jongste rittens (en hun mam) hier heb ik ook behandeld met die spray. Luizen gaan dood en door de behandeling te herhalen doorbreek je de cyclus.

Ik heb nog twee zaken die ik af ga straks voor 18.00 uur en anders moet ik inderdaad voor een alternatief kijken. Komt helemaal goed!

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 10:38 am 

Ik kan hem morgen ophalen bij de dierenwinkel om de hoek. Die ging toevallig vanavond inkopen doen en kan de spray meenemen! :mrgreen:

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 1:46 pm 

:thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 2:09 pm 

Ik heb die beaphar spray standaard bij mijn "medicijnen" voorraad. Of ik het ooit moet gebruiken is vraag twee. Maar aangezien de kinders luizen kunnen hebben (nooit gehad nog gelukkig) heb ik het voor de zekerheid ook maar in huis gehaald.

Ik heb ook Frontline staan van de dierenarts. Meer voor de katten en hun ligplekjes. maar ik heb het ook gebruikt op twee dagen oude kittens toen ik nestjes had van mijn zeven kattenkinderen (12 jaar geleden). Kon gemakkelijk zei de dierenarts. :weetniet:

Maar ik weet niet of je pasgeboren kittens kan vergelijken met 2 weken oude rittens b.v. :huh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 2:17 pm 

@ Lilian: Ik heb zo ongeveer alles standaard in huis wat je kan bedenken :clown: . Bij zo'n jonge diertjes is het echter altijd risico's nemen. Normaal ben ik geen voorstander van spray omdat je dat niet goed kan doseren bij volwassen dieren, daarom heb ik die dus niet :clown: . Nu kan het dan echter toch eens handig zijn.

(Zo zie je dat hoe groot je voorraad ook is, je toch nooit echt alles in huis kan hebben, haha).

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 2:33 pm 

Ik begrijp het :thumbsup: En velen met ons, Daar twijfel ik ook niet over.

En natuurlijk heb je altijd nog onvoorziene omstandigheden hoe goed voorbereid je ook bent :zon:
Wet van Murphy heet dat geloof ik. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]