Het is nu ma nov 20, 2017 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: "zomaar" dood....
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 1:09 am 
Angela schreef:
Gast schreef:
Angela schreef:
Eerste wat bij mij opkomt na dit verhaal is verstikking. Mss hadden ze ook nog een bodembedekking die niet goed gaat met urine en niet genoeg ventilatie in het aquarium. Ik vind het heel vervelend voor je maar ik kan in eerste instantie al totaal niet begrijpen dat je akkoord bent gegaan met die plaatsing. Je geeft zelf aan dat ze goedkoop rattenvoer gebruiken (en meestal zit daar niet genoeg van voedingsstoffen in) dat er niet permanent iemand aanwezig is en wordt het dan uberhaupt warm gehouden als er niemand woont? Voor paarden misschien niet zo belangrijk maar voor ratjes wel, vooral met de temperaturen van de afgelopen dagen. Ik vind dit heel sneu want dit had echt voorkomen kunnen worden!

Hoe kún je zoiets zeggen! Ik geef niet aan dat ze goedkoop rattenvoer gebruiken, ik vraag of dit rattenvoer misschien niet juist is. Ik zeg ook niet dat ze in de kou hebben gezeten, ik vraag in hoeverre kou een oorzaak geweest kan zijn. Je moet echt op je woorden letten Angela. Hoeveel mensen hebben contact met de gezinnen waar ratjes geplaatst zijn? Iedereen doet zijn of haar best de ratjes op een goede plek te plaatsen en iedereen gaat ervan uit dat die plek inderdaad de juiste is. Blijkt dit niet zo te zijn, kun je de dood van twee schatjes niet aan degene wijten die haar rittens daar geplaatst heeft. Bovendien, had het mij niet kunnen schelen, had ik dit forum niet om raad gevraagd.

Nee, ik vind dat ik hier helemaal niet op mijn woorden hoef te letten. Je vraagt in hoeverre kou de oorzaak geweest kan zijn dus je weet niet of ze warm hebben gezeten. De vragen die je je stelt over voer en huisvesting en kou had je van tevoren moeten stellen aan de nieuwe eigenaar. En ja, een fatsoenlijke opvang en rattery houdt contact met reserveerders. Ik ken zat verhalen waar ratjes achteraf weer weg zijn gehaald omdat mensen zich niet aan afspraken hielden en de ratjes dus terug gingen naar de opvang of de rattery. En als ik mijn ratten morgen mee geef aan iemand kan ik er ook van uit gaan dat ze goed terecht komen maar vanuit gaan vind ik bij dieren niet goed genoeg. Daar moet je van tevoren goede afspraken over maken. Een rattery of opvang geeft geen twee rittens mee die in een klein aquarium komen te zitten. Let op he, ik zeg niet dat jij expres een slecht nieuw slaafje heb gezocht maar ik vind dat ik zeker mijn mening mag geven over deze situatie en mijn mening is dat dit voorkomen had kunnen worden.

Ik heb geen rattery, ik ben een moeder van drie kids die toevallig een ratje kocht waar rittens uit geboren zijn. Die rittens heb ik liefdevol verzorgt tot ze groot genoeg waren 'uit te vliegen'. Jou wens ik heel veel succes, wijsheid en juiste beslissingen toe in de toekomst.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 1:11 am 
rattepa schreef:
Ik kan me voorstellen dat je ontdaan bent: men heeft je verzekerd dat ze in huis zouden komen maar dat is niet gebeurd. Hun huisvesting blijkt achteraf niet te zijn wat het zou moeten zijn. En dan gaan ze ook nog eens dood! Waardeloos, maar ik denk dat als je dit had zien aankomen je ze daar niet naartoe had gedaan.
Ik denk in dit geval dat de ratjes zonder toezicht een prooi kunnen zijn geweest voor nóg foutere dingen. Dan denk ik aan lieden die ze totaal verkeerde dingen geven (je schreef dat het gebouwtje als een soort kantine gebruikt wordt). Heel leuk (maar heeel fout en erg gemeen) is het dronken voeren van beesten..... De genen die dat soort dingen uitvreten komen dat meestal niet braaf opbiechten.
Ik ben bang dat je er niet achter zult komen waarom ze overleden zijn. Een spontane en natuurlijke dood lijkt me hier niet van toepassing.
Sterkte

Dankjewel, ik ben er echt kapot van!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 1:13 am 
Jolanda M schreef:
Erg lullig wat er gebeurt is en ik denk ook niet dat je ooit achter de oorzaak kunt komen. Wel kun je gissingen doen en dat is wat Angela doet. Angela hoeft dus niet op haar woorden te letten, ze haalt aan wat jij neerzette en borduurt daarop verder.
Mijn gissing is te weinig ventilatie en mogelijk verkeerde bodembedekking in combi met een slechte voeding.

Wat Angela doet vind ik geen gissingen. Ik heb er dan ook helemaal niets aan.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 1:19 am 

Ik lees in je posts dat je je aangevallen voelt, Yvonne, maar je vroeg in de je eerst post zelf of wij misschien antwoorden hebben. Zoals Jolanda en Gerrit (rattepa) al opmerkten, zullen we de oorzaak wss nooit zeker weten, het is dus gissen naar een mogelijke oorzaak: slecht eten, ventilatie, vergiftiging, kou, enzovoort.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 2:22 am 

Wens je veel sterkte.... want je dacht dat je je rittens een goed en veilig huisje bood en krijg dit dan ineens te horen, erg triest. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 10:46 am 

Ik merk dat je je heel erg aangevallen voelt. We zitten hier op een openbaar forum (ik zou je ook de tip willen geven je te registeren ipv als gast te reageren) en iedereen mag alles posten maar moet dan ook tegen meningen van andere kunnen. Je beschrijft een onduidelijke situatie dus ik geef gelijk aan wat er in me opkomt. Ik snap dat je geen rattery bent en ik snap dat je de ratjes in vertrouwen hebt meegegeven en ik gun niemand deze situatie, maar wat verwacht je van dit forum? Enkel medelijden of een kritische blik op wat gebeurd zou kunnen zijn? Daar vraag je namelijk naar. Ik geef aan wat ik denk dat gebeurd is en daarbij geef ik mijn mening dat ik denk dat het voorkomen had kunnen worden en dan ben je boos op mij. Dat vind ik niet terecht. Moet ik enkel zeggen dat ik het erg voor je vindt? Ik vind het namelijk heel erg voor je maar ben daarbij ook eerlijk dat ik vind dat het niet goed gelopen is zoals je de ratjes geplaatst hebt.

En ik leer ook nog elke dag hier op het forum en heb in de afgelopen drie jaar ook zeker al kritisch commentaar gekregen waar ik me niet helemaal top bij voelde maar dat is een forum!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 8:43 pm 

jeetje, we zitten hier toch niet met het mes op tafel he.

de situatie is al erg genoeg.
zo blijkt maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is ook al ken je ze.

of dit voorkomen had kunnen worden doet er nu niet veel meer toe en gissingen naar de doodsoorzaak ook niet.

ervan leren lijkt me het beste en bij een volgende keer een rattery of opvang inschakelen, die weten het het beste.

blijkt ook maar weer dat je ratten niet moet kopen bij een dierenwinkel. die hebben als eerste fijn de mond dichtgehouden over de zwangerschap.

sterkte en toch veel plezier met de ratjes die je nog hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 10:39 pm 

Ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt bij mijn eerste nest..
2 daarvan zijn naar mijn nichtje gegaan en na een paar weken lagen die ook dood in de kooi, nooit gesnapt hoe dat heeft kunnen gebeuren. Ze zorgde echt wel goed voor ze, hadden misschien een beetje te kleine kooi maar dat is nou ook weer niet meteen dodelijk(terenziani 1 laags). Ze stonden gewoon op haar kamer en kregen reggie rat.
Onze conclusie was uiteindelijk dat 1 van de 2 overleden is door iets en de ander van verdriet ofzo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 11:06 pm 

marian schreef:
jeetje, we zitten hier toch niet met het mes op tafel he.

de situatie is al erg genoeg.
zo blijkt maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is ook al ken je ze.

of dit voorkomen had kunnen worden doet er nu niet veel meer toe en gissingen naar de doodsoorzaak ook niet.

ervan leren lijkt me het beste en bij een volgende keer een rattery of opvang inschakelen, die weten het het beste.

blijkt ook maar weer dat je ratten niet moet kopen bij een dierenwinkel. die hebben als eerste fijn de mond dichtgehouden over de zwangerschap.

sterkte en toch veel plezier met de ratjes die je nog hebt.

Nee, we zitten zeker niet met het mes op de tafel en ik vind het ook heel erg dat het gebeurd is. En ja, hier leren we allemaal van, maar ik vind wel dat er met een kritische blik naar gekeken mag worden. ;) En het is voor mij ook echt geen persoonlijke aanval maar meer wat ik denk dat er gebeurd kan zijn en wat daar aan gedaan had kunnen worden. En daar leren we ook weer van toch?

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 12:11 am 

dat is waar, Angela. En op bepaalde punten heb je ook gelijk, het is alleen dat zoals ik het terug lees het allemaal met goed vertrouwen is gegaan.
beginnende met de dierenwinkel en dan vriendinnetje van dochter enz.

en het is jammer dat er bij dit soort dingen dan eigenlijk niemand tot weinig personen te vertrouwen zijn.

en dat de dieren daar dan eigenlijk altijd de dupe van zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 29, 2008 4:27 pm 

Jeetje Yvonne wat naar :( Ik wens je heel veel sterkte :kus:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]