Het is nu di nov 21, 2017 4:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 10 rittens
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 11:09 pm 

In principe is het een normale vraag natuurlijk, maar als je met alleen zo'n vraag reageert op een 'joepie'-post, zonder verdere reactie, dan klinkt het gelijk een stuk anders. Als een kruisverhoor ofzo. Als één iemand zo reageert gaat het nog wel. Maar het zijn er drie achter elkaar en nummer vier neemt pas de moeite om iets positiefs te zeggen...

Dat zou bij mij nogal rauw op mijn dak vallen, als ik net een nestje ratjes had, daar hartstikke blij mee was en me net had aangemeld op een rattenforum om daar over te kletsen...

Toen ik klein was hadden we regelmatig een nestje katjes, heb ik een nestje gehad van mijn cavia, en later een heleboel gerbilpups. Ik had geen flauw idee dat de manier waarop dat allemaal ging niet zo verantwoord was (okee, met de gerbils begon dat wel een beetje te komen).
Ik weet natuurlijk niet hoe oud de ts hier is, maar als je net je eerste nestje hebt is dat prachtig. Hoe die diertjes er ook gekomen zijn, pasgeboren dieren zijn een wonder. En het is niet meer dan normaal dat iemand daar enthousiast over is.
En als er dan van een aantal mensen die je niet eens kennen alleen maar kritische vragen vanaf kunnen dan is dat niet echt een lekkere binnenkomer. Ik kan me voorstellen dat iemand daar heel verdrietig van wordt...

Ik heb al zat van zulke topics gezien, maar om één of andere reden raakt deze mij. Misschien is het gewoon een troll ofzo en zet ik mezelf voor gek, maar ik had het idee dat het om iemand gaat die niet zo goed weet hoe een forum werkt, die nog niet zo lang ratjes heeft, een nieuweling.
Die post een positief bericht, in het juiste subforum. Niks wijst erop dat ze rittens wil slijten ofzo, het is gewoon 'er zijn babies, het gaat goed met ze en ik ben blij'. Dat ze zich niet heeft voorgesteld kan goed zijn omdat ze niet weet dat dat gewenst is.
En dan krijgt ze geen enkele vorm van welkom of medeleven, gelijk oordelen en kritiek.
Je kunt toch niet verwachten dat iemand zomaar weet hoe de gedachtegang hier werkt wat betreft fokken en nestjes? En hoe wil je dat aan iemand duidelijk maken als je die gelijk al tegen je keert door negatieve reacties?

f7g7f6 (dat vindt Adva ervan)

Tja hoe moet het dan. Je wil iemand niet gelijk wegjagen maar ook niet doen alsof je het allemaal goedkeurt...
Ik weet het ook niet hoor, ik vraag me natuurlijk ook af hoe het nestje tot stand gekomen is en hoe het allemaal zit, maar ik zou er dan toch op zijn minst iets bij zeggen van goh fijn dat het allemaal goed is met mams en kids, mooi he die kleintjes, foto's?, welkom op het forum, zou je je ook even willen voorstellen in het voorstelforum? Enzo. Ofzo. En als anderen al vragen stellen dan zou ik er dus zeker niet onder zetten 'ja dat vraag ik me ook af' (no offence fiedel) want dan krijgt ze gelijk zo'n gevoel van 'iedereen is tegen mij'

Snappen jullie een beetje wat ik wil zeggen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 11:26 pm 

Ik snap je heel goed en moet je ook een beetje gelijk geven ;) . Mijn reactie kwam misschien wat fel over maar dat is omdat er de laatste tijd dingen gebeuren qua gezondheid & gedrag en nestjes en dat mensen het nog steeds niet lijken te snappen en dan erg verontwaardigd zijn als ze erop worden aangesproken of als er een beetje discussie ontstaat. Natuurlijk moet ik dat niet afreageren op een ieder die iets over een nestje post maar sommige mensen zien, na herhaaldelijk advies en tips, gewoon niet in wat er slecht aan is en dat frustreert mij de laatste tijd een beetje.

Ik bedoel, je kan de beestjes niet terugduwen, dat snap ik ook wel. En advies, tja, daar is het forum ook voor he. Wat mij echter opvalt (maar dat kan ook aan mij liggen of dat ik er juist gefocust op ben) is dat er veel oepsnestjes zijn de laatste tijd, dat er erg mild op gereageerd wordt en er vervolgens foto's en :luvu: en :inlove: en :applaus: volgen. Doe dat dan liever in het juiste topic want soms denk ik dat het mensen juist aanmoedigt om "eens een keer" een nestje te hebben want bij "die anderen" loopt het ook wel allemaal los. En... als het dan toch niet lukt om ze kwijt te raken dan kan de opvang altijd nog ingeschakeld worden.

Ik eg het nu wss iets krommer dan het is hoor maar het is zeker iets wat mij opvalt. En raar maar waar... veel meer sinds we het nieuwe forum hebben...

Maar... das idd geen reden om gelijk negatief te reageren zonder dat er een verhaal aan vast zit. (vind wel dat er een verhaal bij het "joepie" moet dan, :angel: )

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 02, 2008 11:28 pm 

Ik vind het ook alstig bij zulk soort topics ja. Heel positief en blij reageren zie ik niet zo zitten, omdat het toch belangrijk is dat de TS te weten komt wat wel en niet onder verantwoord fokken valt. Maar alleen negatief reageren ben ik ook geen fan van, dan krijg ik idd ook meteen een ratten.nl gevoel. Dus reageer ik meestal maar helemaal niet, tot er al wat andere reacties zijn. Maar uiteindelijk schiet je daar ook niks mee op, als iedereen dat zou doen zouden er dus helemaal geen reacties komen.
Nouja, ik laat het altijd maar over aan mods, t is hun forum, dus mogen zij beslissen hoe zulke topics benaderd worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 8:12 am 

Mijn reactie was persoonlijk hè zoals ik vermeldde, geen modstandpunt ;) . Dit is ons forum en daarmee bedoel ik van alle forummers, de mods zorgen ervoor dat alles een beetje oké verloopt. Wel heeft het forum een uitgangspunt (en regels) zoals omschreven in 'mededelingen': viewtopic.php?f=9&t=3" target="_blank

Jolanda M schreef:
Dit is een forum voor rattenliefhebbers waarbij het belang van de rat centraal staat. Je zult hier dus een kritische houding aantreffen over het houden en fokken van ratten als huisdier.

De bedoeling van het Ratjes Online forum is om op een serieuze manier rattenzaken te bespreken. Beginnersvragen zijn welkom, vragen over gezondheidsproblemen, vragen over gedrag , maar ook gewoon iets vertellen over je ratten is natuurlijk leuk. Ook is er een apart forum voor dingen die je kwijt wilt die niet met ratten te maken hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 8:16 am 

En mijn persoonlijke reactie: ik ben het eens met Rian dat reacties wel ingekleed kunnen worden zoals Rian schreef 'begin eerst met gaat het goed met de mama en kinderen enzovoort en vervolgens kan je dan (kritische) vragen stellen. Maar het gehalte oehs en ahs vind ik de laatste tijd dus ook erg groot in verhouding tot kritische reacties.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 11:27 am 

Citaat:
Maar het gehalte oehs en ahs vind ik de laatste tijd dus ook erg groot in verhouding tot kritische reacties.

Ik vind dat de kritische reacties hier in het begin genoeg gegeven worden en ik merk toch dat mensen er van leren. Ik vind wel als alles goed gaat met de rittens we dit best wel mogen laten blijken, want ongeacht hoe, wat, waar ze geboren worden ze blijven gewoon superschattig.
Als ik bij foto's een :inlove: smily plaats, slaat dat op de rittens en niet op de manier hoe ze ter wereld zijn gekomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 12:49 pm 

Ik heb altijd het idee dat de oehs en ahs komen van mensen die maar zoveel mogelijk berichten willen hebben en vaak niet eens fatsoenlijk lezen wat er staat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 1:04 pm 

Rattenopvang Noah schreef:
Ik heb altijd het idee dat de oehs en ahs komen van mensen die maar zoveel mogelijk berichten willen hebben en vaak niet eens fatsoenlijk lezen wat er staat.

Bij foto's kan ik dat zeker snappen maar bij sommige topics is het mss wel een beetje zoals jij zegt.

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 5:52 pm 

Inderdaad, een beetje inkleden hadden we kunnen doen, daar heb je helemaal gelijk in Rian. Normaalgesproken probeer ik dat ook wel een beetje te doen volgens mij, maar ik denk dat ik in dit topic heb gereageerd toen ik al gefrustreerd was over andere nestjes-topics waar dus wel heel veel ohh-ahh reacties waren waardoor ik graag een punt wilde maken... Helaas is de topicstarter hier daar de dupe van geworden, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 6:29 pm 

Hilde schreef:
:knikt: en Claudia, je stelde diezelfde vraag een maand eerder ook al ;) .

Weet ik wel maar toch, ik snap het gewoon niet dat het steeds gevraagd moet worden.

Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Maar dat mag de pret niet drukken dat er nieuw leven is!!!! :luvu:

Mijn hart huilt om Boelie......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 7:10 pm 

Claudia schreef:
Weet ik wel maar toch, ik snap het gewoon niet dat het steeds gevraagd moet worden.

Ook niet na deze quote te hebben gelezen?

Hilde schreef:
Wel heeft het forum een uitgangspunt (en regels) zoals omschreven in 'mededelingen': viewtopic.php?f=9&t=3

Jolanda M schreef:
Dit is een forum voor rattenliefhebbers waarbij het belang van de rat centraal staat. Je zult hier dus een kritische houding aantreffen over het houden en fokken van ratten als huisdier.

De bedoeling van het Ratjes Online forum is om op een serieuze manier rattenzaken te bespreken. Beginnersvragen zijn welkom, vragen over gezondheidsproblemen, vragen over gedrag , maar ook gewoon iets vertellen over je ratten is natuurlijk leuk. Ook is er een apart forum voor dingen die je kwijt wilt die niet met ratten te maken hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 7:42 pm 

Rapalje schreef:
voorstelforum? Enzo. Ofzo. En als anderen al vragen stellen dan zou ik er dus zeker niet onder zetten 'ja dat vraag ik me ook af' (no offence fiedel) want dan krijgt ze gelijk zo'n gevoel van 'iedereen is tegen mij'

Ik bedoelde het niet zo.
Het was niet kwaad bedoeld.

Sweety ( ...?? - 07-03-08), rust zacht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 8:34 pm 

Ik denk dat niets kwaad bedoeld is maar wat sommige mensen willen aangeven is, dat als je informatie op een forum zet, je er rekening mee moet houden dat er leuke maar ook kritische reacties op komen.

@Claudia, als je niet snapt waarom het steeds gevraagd moet worden vraag ik me af of je dit topic en de rest over "oepsnestjes" en "pretnestjes" gelezen hebt....

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 03, 2008 10:14 pm 

Fiedel schreef:
Rapalje schreef:
voorstelforum? Enzo. Ofzo. En als anderen al vragen stellen dan zou ik er dus zeker niet onder zetten 'ja dat vraag ik me ook af' (no offence fiedel) want dan krijgt ze gelijk zo'n gevoel van 'iedereen is tegen mij'

Ik bedoelde het niet zo.

Weet ik wel hoor, ik snap ook wel dat je het even kwijt wou. Maar ik dacht ik zeg het even want misschien heb je niet door hoe het over kan komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2008 2:14 pm 

Rapalje schreef:
Fiedel schreef:
Rapalje schreef:

Ik bedoelde het niet zo.

Weet ik wel hoor, ik snap ook wel dat je het even kwijt wou. Maar ik dacht ik zeg het even want misschien heb je niet door hoe het over kan komen.

Oke, is goed hoor :D :-)

Sweety ( ...?? - 07-03-08), rust zacht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]