Het is nu vr nov 24, 2017 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 13, 2008 9:08 am 
Ere-lid

Dit topic stond er al eerder maar werd door klungeligheid van mods (waaronder ikke) perongeluk verwijderd.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus. :-)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2009 12:58 pm 

Dierenkliniek 't Gooi:
Er zitten daar 2 DA's, namelijk Robert Snelder en Loen Hofkes.
Robert heeft de ballen verstand van ratten en andere knaagdieren/konijnen, maar Loen doet het goed, als ze iets niet zeker weet zoekt ze het voor je op.

Dus mocht je ooit met je ratje daarheen moeten, vraag naar Loen Hofkes!
Zij zit op dinsdag, donderdag en vrijdagochtend, maar op vrijdagochtend doet ze samen met Robert het spreekuur (dwz 1 doet de operaties en 1 het spreekuur, het is nog maar de vraag wie je dan krijgt).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 3:43 pm 

Jose van Dierenkliniek WHG Bron in Alkmaar heeft ook geen verstand van ratten. Om te controleren of ze een MOO hebben (terwijl daar absoluut geen sprake van was) tilt ze ratten aan de staart op! :duh: Niet bij de basis, nee midden staart, helemaal los van de tafel. Vervolgens geeft ze ook nog eens enro en dox samen mee, zonder te vertellen dat die twee elkaar samenwerken en een uitgebreid onderzoek is dus alleen luisteren naar de longen. :nee:
De andere DA daar zijn wel goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 9:48 am 

Ik ga a.s. woensdag met mn ratten naar WHG rotterdam om ze na te laten kijken voor t niezen. Heb er 2 die dat best veel doen en de andere 2 laat ik ook meteen checken. Ben erg benieuwd wie dat gaat doen, ik kom er met onze windhonden en dat gaat altijd goed maar met de ratten zou ik het niet weten. Heeft iemand ervaring met deze praktijk ?? Nog eventuele tips waar ik ook op kan letten ??

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 9:50 am 

Ervaring met deze praktijk met het oog op ratten welteverstaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 10:03 am 
Moderator

Welke dierenarts ik wil afraden voor ratten is dierenarts praktijk Veenendaal.

Ik kwam er omdat Jolly wat piepte...dus dacht ga even kijken wat ze hier in Veenendaal doen want dat is altijd handig een dierenarts in de buurt voor "kleine" dingetjes.
Ik zette het vervoerskooitje op de tafel en wou hem openmaken...maar ze zij "laat hem nog maar even dicht" :lol: volgens mij vond ze Jolly maar een beetje eng.
Na het verhaal gedaan te hebben luisterde ze naar Jolly op haar borst en rug, dat is natuurlijk allemaal prima en ze vond haar goed klinken (dat was ook zo, heb een second opinion in Renkum gehad omdat Spooky daar toch ook heen moest).
Maar na het luisteren hield ze Jolly met 2 handen vast met haar rug naar beneden en kneep haast haar keel dicht om naar binnen in haar bekkie te kijken :confused: Jolly poepte van de angst...waar dat voor nodig was :weetniet:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 12:09 pm 

:lol: Mijn ratten legen ook altijd hun darmen op de tafel bij de dierenarts, daarom is de dierenarts nog niet slecht. Ik vind het juist super dat ze in haar mondje keek, veel te weinig dierenartsen doen dat bij de algemene controle.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 12:13 pm 
Moderator

Ja maar ze kneep haar keel zowat fijn...Jolly poept ook wel eens bij de dierenarts maar dit was echt omdat ze hardhandig werd vastgepakt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 1:09 pm 

Ik wil even een drietal dierenartspraktijken aandragen die naar mijn mening niet geschikt zijn om ratten te laten behandelen.

Allereerst "Dierenkliniek Broekhoeven" in Tilburg op de broekhovenseweg 77.
Ik ben hier ondertussen alweer een tijd geleden geweest toen een van mijn meisjes reutelde en dit met Bisolvon niet minder werd. Eenmaal daar werd er even snel naar de longen geluisterd waarna besloten werd antibiotica mee te geven die gemend diende te worden met water. Toediening? Gewoon via de drinkfles.. Terwijl ze op de hoogte was van de aanwezigheid van kooigenootjes.
Ben de dag erna dus maar naar mijn eigen dierenarts gegaan.

Dierenkliniek van der Wolf in Vlissingen op de Alexander Gogelweg 14.
Twee van mijn eerste ratjes kregen mammatumoren. Hen heb ik toen meegenomen naar van der Wolf. Daar heeft de da even gekeken of het geen abces was door een punctie te nemen. Toen het geen abces bleek te zijn gaf ze de diagnose tumor. Daar viel volgens haar helemaal niets aan te doen.. Haar advies was ze weer mee naar huis te nemen en ze thuis te verwennen totdat de tumor zo groot was dat ze er last van zouden krijgen. Dan kon ik terugkomen om ze te laten inslapen..

Tot slot, Dierenartsenpraktijk Diender in Vlissingen op de Dokter Stavermanstraat 57.
Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als de eerste dierenkliniek: Gaf bij een reutelend ratje ab mee die gemend diende te worden met water en gegeven moest worden via de drinkfles.

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 1:19 pm 
Moderator

Misschien heb je tysoline meegekregen, dat kan wel door het drinkwater volgens mij? Weet alleen niet hoe dat zit met de andere kooigenoten?

Van die tumor vind ik wel vreemd, ze zullen wel denken...het is maar een ratje

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 1:23 pm 

Weet niet meer hoe de ab heette (is alweer lang geleden). Weet nog wel dat toen ik het bij Diender in Vlissingen meekreeg ik het gewoon aan de meisjes gegeven heb (wist ook nog niet echt beter) en dat het gereutel niet minder werd.

Toen ik het in Tilburg kreeg, bij Dierenkliniek Broekhoven, heb ik het ze niet eens meer gegeven. Mijn eigen da vond het een onlogische keuze en gaf me toen doxoral mee.

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 22, 2009 11:57 pm 

Dierenkliniek animal care afdeling drielanden raad ik af ( vooral dokter Snoek en een vrouw die er werkt) . Ze zijn zelfs bang voor ratten. :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2009 3:50 pm 

Yasmin schreef:
Dierenkliniek animal care afdeling drielanden raad ik af ( vooral dokter Snoek en een vrouw die er werkt) . Ze zijn zelfs bang voor ratten. :roll:

Hey woon jij ook in Harderwijk?
Ik ook en hier zit naar mijn weten geen enkele echt kundige dierenarts.
Ik ben een tijdje naar van Creij geweest in Zeewolde die werd aangeraden op het tammerattenforum maar daar ben ik ook niet echt tevreden over.
Ik Amersfoort zit dierenkliniek van de Berg met mevr Kaasenbrood, die is door Frida van rat medisch (volgens mij zit ze hier ook op het forum) aangeraden.
Maja moet je wel vervoer hebben en tijd. Als het heel dringend is kan dat half uurtje rijden al weer fataal zijn.

Maar mocht je nog iemand in Harderwijk vinden waar je tevreden over bent PB me dan asjeblieft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 10:32 am 
Als eerste: Hallo allemaal :)
Ik was in eerste instantie alleen van plan om dit forum te lezen en niks te posten, maar ik wil toch even reageren op onderstaande.
ruub&mlein schreef:
Welke dierenarts ik wil afraden voor ratten is dierenarts praktijk Veenendaal.

Ik werd zelf bij deze praktijk heel erg goed behandeld door een dierenarts die duidelijk zelf ook ratten heeft gehad. Zij was toch best lang nog aan het spelen met de rat, na afloop :P
De praktijk heeft echter een lange periode gehad waarin er zowat elke 2 weken een andere tijdelijke dierenarts werkte. Ze hebben sinds een maandje of 2 weer twee vaste dierenartsen in dienst. De namen kwamen mij bekend voor maar ik weet het niet zeker.
Het is dus misschien handig als je nog een keertje langsgaat als je ratje niet ziek is en even vraagt naar de dierenarts die knaagdieren behandeld. Dan kan je haar ondervragen en beoordelen of ze weet wat ze doet.

BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 11:09 am 
Moderator

Ik ben bij de praktijk in west gegaan...ze zijn nu ook gesplits oid?
Weet niet meer welke ik gehad heb, een vrouw iig die er wat onwennig mee omging...wil er best nog eens langs gaan hoor nu er wel vaste dierenartsen zijn.
En welke namen kwamen je bekend voor? :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]