Het is nu vr nov 24, 2017 1:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 9:28 am 
Ik kreeg een brief thuisgestuurd dat Drs. mevr. M. van Leuven en Drs. mevr. J. van Leeuwen de nieuwe dierenartsen zijn. De eerste kwam me vaag bekend voor en de tweede heeft mij dacht ik al een keer geholpen.
Ik ben trouwens naar de hoofdvestiging in dragonder-noord gegaan. De dependance vond ik er niet goed uit zien en ik had nogal haast op dat moment.
Ik ga er zelf iig ook nog een keer, komende maand, langs om mij te verzekeren dat ze kennis hebben. Een dierenarts dichtbij is wel zo fijn :)

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 9:34 am 
Moderator

ja dat is waar...voor ons is die in west dichterbij omdat we tegenover de ellekoot wonen :)
ik ken beide namen niet, maar ik vraag dan ook niet wie me geholpen heeft (weet niet of dat op de factuur staat want die vraag ik wel altijd voor de administratie).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 11:11 am 

Ik kan DAP Uitweg in Rotterdam afraden.
Ik had ratjes met veel kleine wondjes, dacht zelf aan mijt, de da kon geen mijt vinden en hield het op problemen in de kooi. Dat ging zo ver dat ik zelfs aan een castratie ging denken. Totdat ik (schaam schaam) een dametje uit logeren bracht voor een dekking en daar bleek dat dat dametje weldegelijk mijt had. Beide groepen behandeld, en alles was weer goed.
Een ander geval was een dametje dat volgens de da iets had met haar darmen. Ik weet niet meer hoe het heet, maar er zou zich een uitstulping in de darmen gevormd hebben waar de ontlasting zich ophoopte. Ik moest goed in de gaten houden of ze nog poepte, zolang dat goed ging was er niet veel aan de hand.
Een bevriende da (die helaas heel ver weg woont) was daar best nieuwsgierig naar omdat ze het bij ratten nog nooit had meegemaakt, en bij mijn eerstvolgende bezoek aan haar bracht ik dat dametje mee. Melkkliertumor, was haar diagnose, maar helaas ondertussen zo groot dat opereren eigenlijk niet meer te doen was.
2 x dus bij mijn weten een totaal verkeerde diagnose (en ik huiver bij wat ik niet weet)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 8:08 pm 

Jacintha schreef:
Dierenkliniek 't Gooi:
Er zitten daar 2 DA's, namelijk Robert Snelder en Loen Hofkes.
Robert heeft de ballen verstand van ratten en andere knaagdieren/konijnen, maar Loen doet het goed, als ze iets niet zeker weet zoekt ze het voor je op.
Dus mocht je ooit met je ratje daarheen moeten, vraag naar Loen Hofkes!
Zij zit op dinsdag, donderdag en vrijdagochtend, maar op vrijdagochtend doet ze samen met Robert het spreekuur (dwz 1 doet de operaties en 1 het spreekuur, het is nog maar de vraag wie je dan krijgt).

Daar klaag ik over mee..
Wat een rot dierenartsen.. Ik raad je ze allebei sterk af!!!
Eerste keer dat Elise geopereert moest worden aan een melkliertumor kreeg ik haar half wakker mee.. Waardoor ze thuis heel raar ging doen.. Ze draaide rond in de kooi alsof ze midden ooronsteking had en rende en rolde in paniek rond waarop ik snel de DA belde dat het niet goed was.. Daarop hij zei dat dat harstikke normaal was. Op rattenforums ook meteen gevraagt of dit echt normaal was.. wat echt niemand herkende zo erg. Andere ratten mensen afgebelt ook niemand die het herkende. Toen maar de ratsewer gebelt wist echt niet meer wat te doen. En die raadde aan dat ze echt wat met koolhydraten moest eten.. Dus brinta gegeven.. Dat was zo zielig ze wou wel maar ze rolde alle kanten op waardoor ze het niet kon eten. Ze probeerde zo te vechten voor een hapje.. Dat was echt pijnlijk om aan te zien. Het heeft echt lang geduurt voor ze weer normaal kon liggen.

Tweede keer liet ik Fisch daar opereren en werd ik na een kwartier al opgebelt dat ze het niet gehaald had. Oke dat kan gebeuren natuurlijk..

Derde keer was weer een operatie van Elise een melkliertumor kreeg ik haar weer half slapend mee.. (harstikke stom je zou beter moeten weten na die keer.. neem ik mezelf ontzettend kwalijk.. Maar vooral omdat ik deze dierenarts van iemand van een goede rattenopvang aanbevolen kreeg had ik super vele vertrouwen in deze DA ) Het rare vond ik al toen ik haar meekreeg was dat ik maar 40 euro moest betalen voor de operatie. Terwijl de eerste keer van haar operatie ik 65 euro moest betalen. En voor Fisch 30 moest betalen toen ze het niet overleefd had alsof de dierenarts wist dat ze het niet halen ging?.. Toen ik Elise er thuis uit wou halen was ze al erg ver heen. De dierenarts gebelt en weer te horen gekregen dat ik niks kon doen en moest afwachten.. Na een half uur werd haar ademhaling al zwakker en is ze overleden.

Pff krijg alweer tranen in me ogen bij het hele verhaal typen, Wat heb ik een spijt.. :bleh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 8:30 pm 

Het verschil in de prijzen die je noemt is helemaal niet zo groot vind ik eigenlijk, bij de ene tumor zal het wat lastiger te verwijderen zijn als de ander en doordat de DA er dan wat langer mee bezig is betaal je ook iets meer, zelfde geldt voor de narcose. Een rat die op de operatietafel overlijd en waarin dus nog maar amper is gesneden daar zit minder tijd in en daarnaast is er minder lang narcose gegeven en zal ze doordat ze al overleden is met het goedkoopste hechtdraad dicht gemaakt worden, waardoor de kosten juist wat lager uitvallen. Maar het verlies is er natuurlijk niet minder om en ik zou als ik jou was iig naar een DA gaan die met gasnarcose opereerd.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 8:47 pm 

Ja, daar heb je gelijk in natuurlijk. Dat had het ook kunnen zijn.
Ik heb nu inderdaad een DA met gasnarcose. Laatst liet ik daar een mannetje castreren nou dat ging zo anders.. Toen ik hem ophaalde was die net zo wakker en vrolijk als ik hem weg bracht!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 10:27 pm 

Wat een verschil he, zeker als je zoiets heb meegemaakt vraag je je echt af waarom er uberhaupt nog artsen zijn die met injectienarcose werken. Het is opzich goed dat ze de vorm van narcose kiezen waar zij het meest ervaren mee zijn maar het is (voor mij iig dan) heel duidelijk dat er veel meer ratten aan (de gevolgen van) injectienarcose sterven en ik snap niet waarom je als arts dan niet bij wilt scholen terwijl dat uiteindelijk toch in het belang van de dieren is. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat een rat uren later nogsteeds gedesorienteerd en paniekerig is omdat 'ie amper normaal kan lopen terwijl dat helemaal niet nodig is. :weetniet:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 11:39 pm 

Tsja inderdaad.. Deze dierenarts zei trouwens omdat er altijd gas vrij kwam van die gasnarcose dat dat slecht is voor hem en zijn assistente..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 8:52 am 
Ere-lid

Dat klopt, daarom hebben da's die met gasnarcose werken een goede luchtafzuiging.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 8:54 am 
Moderator

Risico van het vak :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 5:08 pm 

Of gebruiken ze een afgesloten box voor het onder narcose brengen, mijn da heeft die voor kleine dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 3:29 am 

Heb net dierenkliniek de Rashof in Tilburg gebeld (Elin heeft vermoedelijk een baarmoederontsteking en gaat zichtbaar achteruit nu in de ziekenboeg) met de vraag of ik nu even synulox en pijnstillers kon komen halen totdat ik morgen bij mijn eigen dierenarts terecht kon.. Het antwoord luidde: Die paar uurtjes maken echt niet uit. Ik snap dat de situatie kritiek is, maar die paar uurtjes maken niet uit. Daarvoor kom ik niet naar de kliniek toe.

Nou.. Dat is dan de dienstdoende arts.. Onvoorstelbaar.. :censuur: :censuur: :censuur:

Nadia (1,5 jr); Baileys (2 jr); Stuiterbal (2 jr); Witje (2,5 jr); Kleintje (2,5 jr); Ratjetoe (3 jr); Breezer (4 jr); Robin (1,5 jr); Charlie (2,5 jr); Droepie (2,5 jaar) en Abigail (2,5 jr)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:08 pm 

Faith schreef:
Heb net dierenkliniek de Rashof in Tilburg gebeld (Elin heeft vermoedelijk een baarmoederontsteking en gaat zichtbaar achteruit nu in de ziekenboeg) met de vraag of ik nu even synulox en pijnstillers kon komen halen totdat ik morgen bij mijn eigen dierenarts terecht kon.. Het antwoord luidde: Die paar uurtjes maken echt niet uit. Ik snap dat de situatie kritiek is, maar die paar uurtjes maken niet uit. Daarvoor kom ik niet naar de kliniek toe.

Nou.. Dat is dan de dienstdoende arts.. Onvoorstelbaar.. :censuur: :censuur: :censuur:

Ik heb zelf ook geen goede ervaring met De Reeshof :( De twee keer dat ik er ben geweest kreeg ik steeds iemand die absoluut geen verstand had van ratten en er weinig mee op had. Huibeven is overigens nog erger: die zien mijt aan voor bijtwonden en raden me maar om mijn ratten uit elkaar te halen omdat ze elkaar anders doodbijten. :duh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 10:56 pm 

Ik heb een hele slechte ervaring met Dierenkliniek Noorderplantsoen (aka Groningen Centrum) te Groningen.
Zoals te lezen in dit topic: viewtopic.php?f=14&t=8211

Ze hebben de tumor van Mozes heel netjes verwijderd, daar heb ik niks op aan te merken, maar ze hebben een slechte nazorg (Mozes heeft haar staart zodanig verbrand daar dat deze nu grotendeels geamputeerd zal moeten worden). Verder ontkennen ze elke vorm van betrokkenheid en schuiven ze het op mij af! Ik ben enorm kwaad op deze mensen.
Met name dierenarts mevrouw Vink. Zij heeft de operatie uitgevoerd (nogmaals, deze is netjes verlopen) maar ze is heel onvriendelijk, onprofessioneel over andere da's aan het praten en probeerd mij onzin verhaaltjes aan te smeren (dat het geen verbrandingswond is, maar dat Mozes' bloedvaten vernauwd zijn. Met alle respect, maar daarvan valt geen stuk huid af!).
Binnen de kliniek zijn meningen heel erg verdeeld. Ik heb de assistentes over mij horen roddelen en als ik bel met een klacht hoor ik en zucht aan de andere kant van de lijn.
Kortom; ik hoop niet dat er meer mensen met ratten hierheen gaan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 1:47 pm 

Wow Marilie, dat is naar! Kun je geen verdere stappen ondernemen? Wat een non-professionaliteit!! :nee:

Ik heb zelf wél goede ervaring met het DZA: Dierenziekenhuis Amsterdam in Nieuw-Sloten.
Een p*kkenend bij mij vandaan, maar na een stage ooit op de middelbare school nog, moest ik zeggen dat ze daar met zoveel respect met m'n ratjes om zijn gesprongen, terwijl ik destijds helemaal overstuur was. Ze zijn erg modern ingericht en hebben veel verschillende da's met verschillende expertises.
Ik ben destijds geholpen door Maaike Keijser en Ischa Schwartz, vooral laatste nam een ratje ook gewoon serieus.

Ik weet niet of ze gasnarcose hebben: Hilde, jij woont ook in A'dam, over welke da heb jij het??

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]