Het is nu wo nov 22, 2017 5:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 6:57 pm 

Is dit voor PHd of MSc onderzoek? M.a.w. Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig? Mijn oudste dames zijn momenteel 1 jaar en 4 maanden en 1 van mijn dames is met 9 maanden al geopereerd aan een tumor. Ik wil er even rustig over nadenken, maar misschien mag je op 1 van mijn meisjes wel sectie verrichten. Maar het zal nog wel een jaar duren hopelijk voordat er 1 aan een tumor overlijdt. Dus als het voor een MSc onderzoek is, duurt dat te lang ;)

Overigens, supergoed dat je dit doet! Er mag wel eens meer duidelijkheid komen over die mammatumoren bij ratjes en bij mensen ook :thumbsup:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 10:58 am 

Daph schreef:
Is dit voor PHd of MSc onderzoek? M.a.w. Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig? Mijn oudste dames zijn momenteel 1 jaar en 4 maanden en 1 van mijn dames is met 9 maanden al geopereerd aan een tumor. Ik wil er even rustig over nadenken, maar misschien mag je op 1 van mijn meisjes wel sectie verrichten. Maar het zal nog wel een jaar duren hopelijk voordat er 1 aan een tumor overlijdt. Dus als het voor een MSc onderzoek is, duurt dat te lang ;)

Heb even moeten googlen ;), maar het gaat om een soort MSc onderzoek. Ik ben een van de laatste jaren waar men nog met doctoraal en coschappen werkt ipv het bachelor-master systeem, vandaar dat ik niet wist wat het was ;).
Het is een onderzoek in het kader van mijn onderzoeksstage dat weer deel uit maakt van mijn coschappen. In principe is het een 3 maanden onderzoek, maar afhankelijk van hoeveel ratten ik nog 'verzamel' en wat er uit het onderzoek (lijkt) te komen, plak ik er misschien nog een paar maanden aan.
Dus in principe is het tot februari en daarna dus in overleg.
Wel super fijn dat je het overweegt! Al hoop ik inderdaad dat ze nog leven als ik mijn onderzoek afrondt.. maar dan hoop ik eigenlijk stiekem voor alle ratten :oops: Al is dat natuurlijk helemaal niet handig voor mijn onderzoek :fluiten:

Daph schreef:
Overigens, supergoed dat je dit doet! Er mag wel eens meer duidelijkheid komen over die mammatumoren bij ratjes en bij mensen ook :thumbsup:

Dank je :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 11:04 am 

Bij deze wil ik nog even de voorwaarden posten om het even allemaal duidelijker te maken:

Tot februari (daarna in overleg) mogelijk om zonder kosten een volledige sectie te laten doen mits de rat voldoet aan de volgende voorwaarden:
1. De rat heeft:
a. Een bult op de plaats waar men melkkliertumoren kan verwachten.
b. Een reeds verwijderde bult die nog beschikbaar is voor pathologie.
c. Een histologie uitslag van een reeds verwijderde bult, waaruit bleek dat er sprake was van een mammatumor en deze is beschikbaar voor het onderzoek.

2. De rat wordt direct na overlijden gekoeld tot +4 graden C, dus niet invriezen.

3. Inzenden:
a. Er wordt direct na overlijden van de rat contact opgenomen met Susan van den Berk, zodat zij ervoor kan zorgen dat de rat binnen 24 uur bij de faculteit diergeneeskunde arriveert.
b. De rat wordt door de inzender binnen 24 uur naar de faculteit diergeneeskunde te Utrecht gebracht.

4. Korte anamnese:
a. Geboortedatum
b. Gewicht (liefst ook van voor het ontwikkelen van de mammatumor)
c. Intact/ove/ovh, wanneer van toepassing: datum operatie
d. Wanneer is de mammatumor ontwikkeld?
e. Is er recidief opgetreden?
f. Eventuele voorgeschreven medicamenten

Wij bieden:
Gratis een volledige sectie met sectieverslag, inclusief macroscopisch en microscopisch onderzoek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 7:54 pm 

Heel eerlijk gezegd hoop ik niet dat een van mijn meiden tussen nu en februari een tumor krijgt. ;) Plus dat ik dan de tumor sowieso laat verwijderen. Zal dan wel vragen hem op sterk water te laten bewaren door de DA. Maar ik verwacht niet dat 1 van mijn meisjes op zo'n korte termijn overlijdt dat jij er wat aan hebt.

Ik ben heel erg benieuwd of je een verband kun vinden! Misschien dat dan ook de faculteit 'mensengeneeskunde' daar dan hopelijk ook wat aan heeft om zoiets te onderzoeken met borstkanker bij mensen.

Hou me op de hoogte he!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 28, 2010 10:05 pm 
Moderator

Of mastopathie want dat is ook flink vervelend en weinig over bekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 8:58 pm 

Het zou kunnen dat mijn ratje hieraan is overleden.
Ze kan alleen niet gebruikt worden want ze ligt al een paar maanden onder de grond.. :(
Ik ben naar Care4Animals geweest om Floo te laten inslapen.
Andere dierenartsen zeiden allemaal dat het een middenoorontsteking was, en dat was het ook maar dat kwam door een tumor. Ik bevoelde haar altijd goed, maar heb nooit iets ontdekt tot ze een MOO kreeg. Later voelde ik een melkkliertumor. Ellen zei dat ze drie mamatumoren had, een grotere en twee beginnende en dat die zijn uitgezaaid in haar hoofdje waardoor ze een MOO kreeg.
Geen idee of dit hetzelfde kan zijn maar de melkkliertumoren stonden wel in verband met het tumor in haar hoofdje, maar het zou misschien kunnen?

had ik dat alvast gehad

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 17, 2011 5:49 pm 

Daph schreef:
Heel eerlijk gezegd hoop ik niet dat een van mijn meiden tussen nu en februari een tumor krijgt. ;)

Feest, 1 van de dames heeft wel een tumor!
Ik ga hem laten verwijderen, wil je dat ik de DA vraag hem te bewaren? Ik hoop alleen wel dat Cava het daarna nog minstens 6 maanden zonder nieuwe tumoren uithoudt eigenlijk...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 11:17 pm 

Ik lees dit topic nu pas... Ben je nog met het onderzoek bezig?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 3:29 pm 

Milamber1983 schreef:
Ik lees dit topic nu pas... Ben je nog met het onderzoek bezig?

Inmiddels ben ik het verslag aan het afronden. Dus het onderzoek zit er bijna op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 22, 2011 10:16 pm 

Ok, thnx! Ben erg benieuwd naar de resultaten!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]