Nu ik eindelijk zover ben dat vriendlief het goed vindt dat het dressoir weggaat (in ruil voor een groter aquarium) begin ik te twijfelen...
Zover ben ik nu:
De reden dat ik voor een alu zou gaan, was puur en een alleen omdat ik dan de gewenste maat zou hebben zodat die dan op het dressoir zou passen. De alu kooi in de maatvoering die ik had bedacht 155 Breed, 50, diep en 75 hoog en helemaal leeg aan de binnenkant, kost gemiddeld €400 euro excl verzendkosten. (3 offertes had ik binnen 1 wacht ik nog op)
Nu het dressoir weggaat en het aquarium een nieuwe plaats krijgt heb ik dan een stuk muur van 230 breed leeg.
Bij casper zag ik de Savic royal suite, die is goedkoper dan de alu kooi, evengoed nog €300,- maar oke.
Alleen vriendlief vind het blauw niet mooi

(twijfelt nu ook aan geaardheid van vriendlief....) De budgetversie daarvan is de liberta explorer in het grijs, vind hij wel mooi. Die heeft alleen geen opstaande rand en heeft verticale tralies. Zijn er mensen hier die een liberta hebben gezien/gevoeld (stevig?) En weet iemand of er in de liberta explorer ferplast hoekplanken passen? Ben wel helemaal in mijn nopjes dat er een nieuwe kooi komt, en vriendlief is helemaal in zijn nopjes vanwege zn nieuwe aquarium. win win situatie!!