Het is nu wo nov 22, 2017 4:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 12:52 am 

Ik vind het jammer dat je het ziet als 'regels' of als braafheid. Advies over waar je je ratjes vandaan kan halen zou je kunnen gebruiken in jouw voordeel en dat van de beestjes; gewoon, omdat ratjes van een goede fokker of opvang je gewoon minder problemen geven, en het geld dat je aan die mensen geeft ook weer wordt besteed aan het welzijn van hun andere ratjes!!
Als jij dat niet belangrijk vindt, ben je, zoals iedereen, volledig vrij om te kiezen waar je je ratjes wil halen.

Het valt me op dat tot nu toe alleen mensen gereageerd hebben die hun ratjes hebben gehaald op plaatsen die vaak als 'onverantwoord' worden bestempeld. Wat wil je met dit topic, bevestiging dat meer mensen het zo doen?
Dohhh :scratch: waarom zouden er anders zoveel ratjes verkocht worden in winkels en tuincentra en op marktplaats en beurzen.
Ik zou het toch anders bekijken - wees blij dat je beter weet dan al die mensen en doe daar je voordeel mee!

Even ter tegenwicht:
8 zelf gefokt (rattery Rapalje)
1 opvanger (opvang Ratcity)
3 van rattery's uit Nederland (Parzival, RatZoo, Topolino)
2 van rattery's uit België (Gondolin, Saantje)
5 van rattery's uit Engeland (Rivendell, Darkstar)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 6:07 am 

Nee, ik heb gereageerd omdat ik wilde zeggen dat ik blij ben dat ik de switch heb gemaakt naar de opvang. Hoewel ik dol was op de ratten van de dw en de prutrattery, waren Charlie & Weasly in zoveel dingen zoveel makkelijker, rustiger, liever.
Dus ik wilde laten zien dat het echt een verschil maakt.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 9:27 am 

Ik wil echt wel een keer een ratje van een opvang/rattery 'proberen' hoor, geen probleem, want er komt toch een tijd dat ik meer ratjes wil dan dat ik al heb (ik mag er niet meer dan 5 van mijn moeder). Ik wil namelijk ook eens 'speciale' ratjes zoals naaktratjes of een blazed dumbo ratje, en die vindt je toch niet in de DW (wel op MP, maar dat zijn vaak ook rattery's). Ik sta er voor open.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 9:31 am 
Moderator

Van alle ratten die we hebben gehad:
1 logee die niet meer weg ging
9 opvangers (Ratjetoe, Parzival en Ineke)
4 ratteryratjes (Rapalje en Topolino)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 9:39 am 

En nu is mijn vraag aan jullie: Ik woon zelf in Heemskerk, en ik vroeg me af of er een rattery bij mij in de buurt is. Er is hier wel een knaagdieren opvang in de buurt, maar die heeft eigenlijk nooit ratjes. Ik heb geen auto, dus ik kan niet al te ver reizen voor een ratje (of 2).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 10:22 am 
Moderator

Huizen, Opmeer en Stompetoren zijn opvanglocatie van SOK (www.sokratjes.nl)
In Hoofddorp zit Stichting Ratjetoe (www.ratjetoe.info)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 10:58 am 

Mijn eerste twee ratjes kwamen van marktplaats. Zou ik nu niet zo snel meer doen, in de opvangen zit er meestal genoeg en stimuleer je niet dat mensen zo makkelijk hun dieren weer weg doen als ze er op uitgekeken zijn, of hopelijk eens wat meer gaan nadenken voor ze ze aanschaffen. :roll: Je zal het wel niet helemaal kunnen stoppen, maar ik werk er dan iig niet aan mee.
Waren overigens hele lieve ratjes, niet zo gezond al is één van de twee nog behoorlijk oud geworden
Daarna één bij rattery Temple of Rats, (bestaat niet meer) en opvang Nydia (bestaat ook niet meer).
De volgende acht kwamen allemaal bij rattery Ruby (bestaat ook niet meer) vandaan en tussendoor nog een opvangertje bij Ineke vandaan en één bij opvang SOK.
Nu heb ik twee ratjes van rattery Ratcity en een opvangertje van Ineke (Kasumi).

SOK heeft momenteel veel opvangertjes zitten, ook rittens. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 12:24 pm 

DraCrashion schreef:
Ik heb geen auto, dus ik kan niet al te ver reizen voor een ratje (of 2).

Ik heb ook geen auto en ook geen groot loon, toch heb ik al verschillende keren een behoorlijke treinreizen (en 42 min. in de bus om bij het dichtsbijzijnde treinstation te komen) gemaakt om ratjes op te halen. O.a. naar Maassluis, St. Niklaas (België), Antwerpen (België), Maastricht (waar ik ben opgehaald door degene, uit België, waar ze in de opvang zat) en Nijmegen (waar ik ongeveer 2 weken voor ik ze op mocht halen ook nog ben gaan knuffelen)

TIP: Er zijn regelmatig goedkope dagkaartjes te koop bij Kruidvat, AH, Hema enz.

Mijn ratjes kwamen en komen:
Misty = van de buren van kennissen die er vanaf wilden.
Mika en Maxi = uit een nestje bij mensen hier uit de straat (vrouwtje uit de dierenwinkel bleek zwanger).
Mara, Melle, Mélin, Mauro, Mova, Morena = uit de opvang.
Milish en Meagan = rattery Rapalje.
MaX en MaddoX = Rattery Gondolin. Rattery Gondolin heeft, toen ze door hun eerste eigenaren werden afgestaan omdat de kinderen er niet meer naar omkeken, een nieuw baasje voor ze gezocht. Zo zijn ze bij mij terecht gekomen.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 12:26 pm 

Mijn twee ratjes komen allebei van de dierenwinkel.
Ik wil nu graag twee ratjes erbij en wil ze graag bij een rattery halen (ook wel opvang, maar ik weet niet zo goed welke in de buurt zit).
Ik zat te denken aan Pipi's Place Rattery.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 12:30 pm 

Waar woon je (ongeveer) Eileen ? Misschien weet iemand een opvang bij jou in de buurt.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 12:38 pm 

Ik woon deels in Assen en deels in Coevorden.
Zou mooi zijn als iemand een adres weet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 1:28 pm 

Hm, bedankt voor de tips. (: Ze zijn nu nog niet van toepassing, maar dan weet ik dat voor als ik op mezelf woon, of voor als er weer een ratje overlijdt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 3:20 pm 

Mijn raatjes komen :

2 van Rattery Blazed Amigos
1 opvang in Belgie
1 Chat-Rat-Bia in Belgie

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 7:32 pm 

Eileen-1990 schreef:
Ik wil nu graag twee ratjes erbij en wil ze graag bij een rattery halen (ook wel opvang, maar ik weet niet zo goed welke in de buurt zit).

Pipi's place lijkt me een erg goede rattery, ik denk, als ik ooit weer begin met ratten en ze van een rattery wil, dat ik ze ook bij haar zou halen. Het mailcontact met haar was altijd erg goed, gaf goede updates. Maar ik denk dat, als ik weer begin met ratten, ik toch voor de opvang kies. Daar zitten lieve en leuke ratjes genoeg en die geef je dan echt een tweede kans.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 7:41 pm 

Bernadette schreef:
Eileen-1990 schreef:

Pipi's place lijkt me een erg goede rattery, ik denk, als ik ooit weer begin met ratten en ze van een rattery wil, dat ik ze ook bij haar zou halen. Het mailcontact met haar was altijd erg goed, gaf goede updates. Maar ik denk dat, als ik weer begin met ratten, ik toch voor de opvang kies. Daar zitten lieve en leuke ratjes genoeg en die geef je dan echt een tweede kans.

Dus jij woont in de buurt van Zwolle? En naar welke opvang ga jij dan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]