Het is nu vr nov 24, 2017 4:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 10:22 am 

Ik heb sinds eergisteren 3 rittens. 1tje heeft zich gister zo vol gevreten aan muesli, een beetje kattenvoer en wat gedroogd brood dat hij vandaag nieteens zijn voer komt halen (pikte net wel een stukje van een ander) Heb hem ook nog geen water zien drinken.

De andere twee zijn na (ze hebben al best wat gehad net) het eten nog steeds aan het struinen en bedelen (ik voer ze afentoe wat uit de hand zodat ze wat makkelijker zelf naar de hand toe komen)

Moet ik ze juist een beetje hongerig houden en doe ik er goed aan om iedere paar uur "wat" te geven of moet ik gewoon het voerbakje gedeeltelijk vullen en ze zich laten vol vreten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 10:28 am 

De hus is inmiddels ook bij het water aangekomen en heeft zich zo te zien nog voller gevreten. Vergeleken met de rest lijkt zijn buik wel flink uit te puilen. Moet ik hem gewoon laten? of kan ik hem beter even apart zetten om zijn maagje alles te laten verwerken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 10:44 am 

Rittens groeien zó hard, daar valt bijna niet tegenop te eten. Zolang je maar gezond voer geeft, kan een jonkie zich eigenlijk niet over-eten. Als ze wat groter worden moet je wel gaan beperken, maar laat ze nu maar lekker smikkelen.

En verder tja... adem in... adem uit :) geniet gewoon van ze en wees een relaxed baasje :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 11:08 am 

Haha ze krijgen reggie rats complete muesli, wat kleine stukjes worteltjes uit onze groentemix zak. Eens per dag een klein beetje nat kattenvoer en een stukje gedroogd brood.

Tilde net het huisje op en toen vond ik zo een beetje alle muesli terug die ze waren komen halen dus heb wat stukjes laten liggen en de rest terug in het voerbakje gedaan.

Laat ze maar ff uitbuiken en dan bied ik vanmiddag het voerbakje wel gewoon aan.

Ze krijgen niet zoveel traktaties en ze hebben wel wat van de muesli gegeten dus t zal wel goed komen hihi.

Ik zal wat meer ontspannen en gewoon genieten (wil natuurlijk enkel goed voor m'n beestjes zorgen)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]