Het is nu ma nov 20, 2017 3:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2012 8:48 pm 

Robin: opvanger Parzival (Duiven)
Stripe: opvanger Parzival (Maastricht)
Emous: opvanger Parzival (Duiven)
Jens, Harry en Hugo: Rattery Ratcity (Huizen)
Hati en ala Krem: SOK opvangers (Opmeer)
Ugly en Ultra Black: Rattery Ratcity (Huizen)
Smeagol: SOK opvanger (Huizen)

Ik rij geen auto en reis met de trein. Ik koop net als eerder als tip gegeven werd goedkope kaartjes bij AH, Blokker of hema bv. Dat werkt prima :knikt:
Ik heb eigenlijk altijd meer dan 2 1/2 uur reistijd (enkele reis) maar voor de ratjes is dat helemaal geen punt (en voor mij ook niet :mrgreen: ).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 9:50 am 

Eileen-1990 schreef:
Bernadette schreef:
Eileen-1990 schreef:
Mijn twee ratjes komen allebei van de dierenwinkel.
Ik wil nu graag twee ratjes erbij en wil ze graag bij een rattery halen (ook wel opvang, maar ik weet niet zo goed welke in de buurt zit).
Ik zat te denken aan Pipi's Place Rattery.

Pipi's place lijkt me een erg goede rattery, ik denk, als ik ooit weer begin met ratten en ze van een rattery wil, dat ik ze ook bij haar zou halen. Het mailcontact met haar was altijd erg goed, gaf goede updates. Maar ik denk dat, als ik weer begin met ratten, ik toch voor de opvang kies. Daar zitten lieve en leuke ratjes genoeg en die geef je dan echt een tweede kans.

Dus jij woont in de buurt van Zwolle? En naar welke opvang ga jij dan?

Ik heb Charlie & Weasly bij Mandy opgehaald. Zij vangt af en toe ratjes op voor Parzival en woont in Epe. Zij ving toen een nestje op en ik heb daar C & W vandaan gehaald. Anders kun je kijken bij Kasumi, die zit in Leusden. Dat is vlakbij Amersfoort.
Helaas zitten hier in de buurt niet heel veel (goede) opvangen/ratteries. Maar Duiven (waar Jolanda zit) is goed te doen met het openbaar vervoer vanaf Zwolle.
Zelf woon ik in Steenwijk, iets noordelijker dan Zwolle.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 5:56 pm 

Rapalje schreef:
Het valt me op dat tot nu toe alleen mensen gereageerd hebben die hun ratjes hebben gehaald op plaatsen die vaak als 'onverantwoord' worden bestempeld. Wat wil je met dit topic, bevestiging dat meer mensen het zo doen?
Dohhh :scratch: waarom zouden er anders zoveel ratjes verkocht worden in winkels en tuincentra en op marktplaats en beurzen.
Ik zou het toch anders bekijken - wees blij dat je beter weet dan al die mensen en doe daar je voordeel mee!

Ik vind dit in eerste instantie erg negatief overkomen? Als ik voor mezelf mag spreken, aangezien ik ook had gereageerd: ja, ik heb nu nog een ratje van de DW, en vroeger haalde ik ze daar vaker uit onwetendheid, maar dat wil niet zeggen dat ik er 'trots' op ben. In ieder geval vind ik het een goed initiatief om te informeren waar mensen hun dieren halen: eigenlijk zijn we allemaal ooit 'fout' begonnen, dus dan is het beter daar van te leren :) En ik ben heel blij met mijn opvangertjes en vermoed dat er vast ook wel eens wat rattery-ratjes bij zullen komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 8:49 am 

Ik persoonlijk heb nog nooit een dier uit een dierenwinkel/Marktplaats o.i.d. gehaald/gekocht. Deels door mijn opvoeding. Mijn ouders waren niet zo van de huisdieren maar toen ik eenmaal 'iets' mocht zijn we eerst uitgebreid gaan kijken wat zo'n beest nodig heeft aan huisvesting/voer/speelmogelijkheden. Uiteindelijk werd het toen een caafje en die is ook bij een fokker gekocht. Dus toen ik naar ratten zocht ben ik eerst op het forum gekomen en daarna heb ik mijn eerste twee dames bij een fokker gekocht die ze over had omdat een reserveerder niet op kwam dagen. Daarna is alles uit de opvang gekomen en mijn laatste twee heren komen van een Rattery. En ik sta nu op de lijst voor twee nieuwe heren rond aug./september.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 20, 2012 9:21 pm 

Muppet komt uit de opvang in Leusden (Ineke) (Droppie kwam daar ook vandaan maar is overleden)
Pepper en Pinky van stichting ratjetoe Hoofddorp

De reden dat ze uit de opvang komen is dat we ons voormalig konijn uit de DW hebben gehaald en daags daarna kon ik me wel voor mijn kop slaan :x
Toen we een hond wilden zijn we maanden(meer dan een half jaar) bezig geweest om uit te vogelen wat we wilden enz enz. voordat onze hond er uberhaubt kwam.
Die overleed op ruim 15 jarige leeftijd, toen kwam onze nieuwe hond, een herplaatser notabene, dochterlief wilde al jaren een konijn (door de vorige hond kon dat niet)
Dus wat doen we......... juist we togen naar de DW en kopen een konijn....... :oops: en daarna gezellig lezen over wat dat beestje allemaal nodig heeft :argh:
Maar goed dan het beter gaan doen, ballen eraf en voor een dinnetje gaan zorgen voor hem, maar toen kwam er een nieuwe woning tussendoor, konijn verhuisd naar balkon, kortom voor het konijn gewoon niet goed en hebben we hem naar de opvang gebracht en ik voelde me zooooooo schuldig ( en daar heeft nijnemans niks aan ;) )
Maar bij de opvang werd hij meteen bij een leuk vriendinnetje gezet (hij was al gecastreerd) en binnen drie maanden hadden ze een huisje! in een tuin met gras en grond, dus veel beter voor hem!!

Maar DAT gebeurd me dus niet meer, en toen ze over ratten begon, moest ze van mij eerst internet afstruinen en info zoeken en mij vertellen hoe en wat (ik heb zelf natuurlijk ook gezocht) maar ik vond het belangrijk dat zij snapt dat je eerst moet zoeken naar info voor je wat koopt

En zodoende hebben we dus drie mannen :jippie:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 1:09 pm 

Yoda en Spike heb ik via Rattery Kemuri

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 9:47 pm 

mijn eerste ratjes: mica en izzy --> rattery ratyco

saar --> rattery ratyco

otto en munch --> opvang leusden/ineke

hayleigh, abby, linn en faye --> opvang parzival/jolanda

nieuwe rittens y-nest rapalje --> rattery rapalje.

Ik heb me goed ingelezen voor ik begon, ik leed aan onervarenheid, maar niet aan dingen zoals DW. Doe dit eigenlijk ook altijd, gewoon omdat ik altijd eerst lees voor ik dingen doe, zo zit ik een beetje in elkaar over het algemeen. Het was in 2011 natuurlijk al veel bekender dan voor mensen die in 2000 begonnen met ratjes, dus allemaal wat makkelijker te vinden etc.

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 10:27 am 

Dat heb ik ook gedaan inderdaad en heb dus nooit een dierenwinkel hoeven overwegen ;)

Toejam, Earl, Grey en Harry komen uit dierenasiel Almere waar er door liefhebber Elke heel goed voor gezorgd is :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 9:15 pm 

Ik heb nu voor de 3e keer ratten :)

Mijn eerste waren Emma en Bea, beiden kwamen ze bij de dierenwinkel weg voor zover ik weet. Ik kreeg ze van mijn moeder en buurvrouw voor mijn verjaardag :)

Daarna kwamen Amy en Sandy, ook beide bij een dierenwinkel vandaan. Helaas was er iets mis met Amy, waardoor zij al spoedig overleed. Ze zag eruit als een muis, en was dus duidelijk niet goed. Omdat Sandy toen nog alleen zat, heb ik Chelsea van school kunnen adopteren. Er waren ratten geboren dankzij het fokprogramma, en, na uitleg aan mijn docente, mocht ik een dame uitzoeken.

Toen kreeg ik Hummer. Hij is een opvanger bij een wilde dieren opvang vandaan. Wegens zijn eenzaamheid was ik op zoek naar een maatje/maatjes voor hem. Na aanraden van deze site, en wat onderzoek kwam ik inderdaad tot de conclusie dat twee erbij beter waren, gezien dat ik aan rittens kon komen. Deze rittens heb ik vandaag opgehaald. Geboren in de dierenwinkel n.a.v. een oepsnest. Ben zeer nauw betrokken geweest met de vooruitgangen van de ratjes, en had dus al gauw mijn zinnen gezet op twee heren die er zaten die mijn hart gestolen hadden.

Mijn volgende ga ik bij een rattery halen, dat weet ik zeker :) Maar dan wil ik ook wat meer, een mooi groepje :) Lijkt me erg mooi om te zien. Ik heb nog nooit meer dan twee gehad, dus dit is al een nieuwe ervaring, maar een mooi groepje in de toekomst lijkt me nog mooier :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:41 pm 

Ik zou persoonlijk iedere keer twee rittens er bij nemen. Dan hou je nl. diversiteit in leeftijden. Als je uit een nest bijv. 5 rittens zou nemen is het risico dat ze rond dezelfde tijd komen te overlijden nl. ook veel groter. Buiten het feit dat een rattery waarschijnlijk niet snel 5 rittens aan 1 persoon mee zal geven. Maar dat is meer een gedachte van mezelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:50 pm 

Het is ook gewoon leuker om er steeds even wat tijd tussen te laten zitten, elk halfjaar tot jaar twee jonkies erbij en je hebt ook een leuk groepje en je spreidt zowel de ellende van ouder en ziek worden als de pret van nieuwe babies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:52 pm 

Zou jij als rattery aan een persoon 5 ratten geven/verkopen Rian? Puur informatief hoor....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 12:02 am 

@Monique & harem
Ik bedoelde dat eigenlijk ook, per koppeltje uitbreiden (Had ik er eigenlijk duidelijker bij moeten zetten)
Dat alles anders rond dezelfde tijd zal sterven zal dan niet makkelijk voor me zijn. twee tot daar aan toe, maar gelijk een hele groep, moet er niet aan denken :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 10:20 am 

Okee Tigress... dan heb ik je verkeerd begrepen ook al moet je natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet. Wie ben ik om je te zeggen wat je moet doen... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2013 11:21 pm 

Spruit: Gedumpt op de kinderboerderij door ons opgevangen (en gebleven :D )
Huntik: via parzival bij Gerrit (rattenpa) opgehaald als vriendje voor Spruit
Johnny: samen met zijn zusje uit vreselijke omstandigheden door ons gered uit een woonhuis/gezin
Zusje Sjaan is later bij Claudia in haar damesgroep geplaatst

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]