Het is nu di dec 19, 2017 12:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tumor?
BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 2:04 am 

ik heb geen enkele ervaring met onstekingen na een operatie en de benodigde geplaatste hechtingen , maar ja , ieder van ons heeft zo zijn eigen ervaringen ... ik ga die van een ander dan ook niet tegenspreken
maar wat ik wel wil zeggen is dat alle da's experts zijn op gebied van ratten terwijl ze vaak er bijna niets van weten.
mijn laatste ratje was al langere tijd flink aan het afzwakken vanwege verlamming , dus op de dag dat ik merk dat de lieve schat zich geen raad meer weet... zo rot voelt ze zich , wil ik haar laten inslapen door de da in mijn
eigen woonplaats UDEN , waar ik nooit heen ging voor belangerijke ingrepen betreffende mijn ratten omdat ze er gewoon GEEN verstand van hebben en dat nooit never eerlijk zullen toegeven. Afijn ze begon over of ik al Ab
had geprobeerd omdat ze vond dat het dier nog best gered kon worden ....tuurlijk , extra cash voor haar en verlengde periode van stress voor mijn rat , Da in Uden op de drossaard ik hoop dat u ook een lange periode zult ervaren
van lijden in uw laatste tijd van uw leven omdat u dat ook voor dieren veroorzaakt als u , uw zin zou krijgen , idioot !!!

sorry ...moest ik kwijt , stress , gekregen door een da die mij de les wou lezen (10 jaar ervaring met ratten vs een shitty da met 0,niks ervaring met ratten) terwijl ik mijn laatse vriendinnetjes kwam laten inslapen ...

Nogmaals , een tumor groeit en groeit en duwt de huid naar buiten toe waardoor je een bult ziet , de visualisatie van de tumor van binnen die de huid naar buiten drukt
Als je de bult zou verwijderen , dan zou je met een mes , huid en haar ..alles afsnijden wat buiten het normale lichaams contour bevind ....complete onzin ..maar slechts om duidelijk te maken
dat je taalkundig poep spreekt als je zegt dat de bult van je rat verwijderd gaat worden.
je laat namelijk de oorzaak van de bult verwijderen , dit kan zijn een tumor of een abces
volgens mij begreep dit al reeds 99 % van de forum gebruikers dit , maar afijn
Sarah is redelijk nieuw met ratten en ik leer haar graag meteen de juiste ratten jargon , de juiste verwoording , begrijpen wat je zegt en verwoorden van de feiten , je laat een tumor verwijderen ...niet een bult

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 7:12 am 
Moderator

@ John: De letterlijke Nederlandse vertaling van de medische term tumor is zwelling ;) Dus als je je hoofd stoot en je krijgt een bult kan je letterlijk genomen ook spreken van een tumor.

Ik snap niet zo dat je over het woord bult loopt te piepen, we snappen Sarah allemaal toch? En als ik bij de dierenarts kom om een bult te laten verwijderen snapt ze ook heus dat ze het niet met huid en haar moet wegnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 10:52 am 
Opperfikkiestoker

sorry John, blijkbaar hoor ik niet bij die 99%. Ik snap het nog steeds niet. Volgens mij is de bult de tumor (met haar+huid eromheen). dus als je de bult laat verwijderen laat je ook de tumor verwijderen.
Maar goed, ik neem aan dat we hetzelfde bedoelen, alleen langs elkaar heen praten, niet erg verder. Maar omdat we toch hetzelfde bedoelen stel ik voor om hier niet verder over te discuseren.

En ik nam aan dat je andere verhaal (over het inslapen, wat een vervelende situatie zeg! sterkte!) kwam omdat ik rat-kundige da had genoemd? De DA die ik bedoelde is toch wel behoorlijk rat-kundig hier in Nederland ;)

Ik stel voor om terug on-topic te komen en dan ben ik heel benieuwd hoe het gaat bij Sarah. Gaat het nog steeds goed met het ratje? En laat je ons weten hoe het maandag gaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 11:03 am 

heey

Met Rex gaat het nog steeds goed!(:
ik had aan ons mam verteld dat Rex na de operatie even in n aparte kooi moest.
Toen zei ze dat ie wel n dagje in de reiskooi kon xD
nja dat gaat niet gebeuren hik krijgt gwn n eigen kooi.

ik laat maandagmiddag weten hoe het gegaan is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 5:15 pm 

Marjoleine schreef:
@ John: De letterlijke Nederlandse vertaling van de medische term tumor is zwelling ;) Dus als je je hoofd stoot en je krijgt een bult kan je letterlijk genomen ook spreken van een tumor.

Ik snap niet zo dat je over het woord bult loopt te piepen, we snappen Sarah allemaal toch? En als ik bij de dierenarts kom om een bult te laten verwijderen snapt ze ook heus dat ze het niet met huid en haar moet wegnemen.

Het was ook helemaal niet mijn bedoeliing erover te gaan piepen , als je de vorige pagina bekijkt , citeert Vera mij hierover met als toevoeging dat ze mij niet begrijpt , vandaar dat ik er nogmaals over begin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 8:26 pm 

Nog 1 laatste rectificatie vanwege marjoleine's foute opmerking "we snappen sarah toch allemaal"
heel mijn bult discussie was gericht aan Vera , niet aan Sarah , Sarah snapt mij heus wel ;-) vera niet ....

Ik zie zo veel situaties op dit forum van verkeerd lezen + woorden in de mond leggen , en vooral domme
opmerkingen (tuurlijk ,...als ik mijn hoofd stoot heb ik een tumor op mijn hoofd ...jesus tering wat een nivo)
Ik ga nergens meer reageren hier , het nivo ligt veels te laag.

En Vera zegt uiteindelijk zelf dat een bult feitelijk een tumor is EN huid EN haar ...dus ik denk jaaaaa ze snapt het
en dan zegt ze doodleuk alsnog dat je dus de bult verwijderd en daarmee de tumor verwijderd :duh:

Ik denk nu echt dat ze best weet wat ik bedoel maar mij opzettelijk zit te stangen
gefeliciteerd want het is je gelukt

mensen op het forum , succes en tot nooit meer ziens :zwaai:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 8:33 pm 

Ik zie niet hoe ik mijn profiel kan verwijderen
vera , jij bent moderator ....laat eens zien wat je (wel) kan

Bij voorbaat dank

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 8:34 pm 

@ John:Zeker je hoofd gestoten?
:argh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 8:56 pm 
Moderator

In je eerste ellenlange post staat dat je Sarah wat wijzer wilt maken over verschil bult/tumor. Ik wilde alleen zeggen dat tumor letterlijk zwelling betekend. En een zwelling/bult door stoten dan heel letterlijk genomen ook een tumor is ;)

Ik snap zowel jou als Vera, het ligt aan de woordkeuze (bult of tumor) en beide zijn niet fout en de een is ook niet beter dan de ander (want tumor betekend zwelling).

Als Sarah schrijft over een bult (er is/was nog niet vastgesteld om wat voor een bult, kankergezwel of abces) snappen we haar. In de eerdere berichten is ook duidelijk gemaakt wat zo'n bult kan zijn. Naast een abces of kankergezwel kan het nog wel meer zijn zoals een vetbult, talgklier oid.

& Op het ratjesforum worden geen/niet zomaar accounts verwijderd. Wil je er echt heel graag vanaf dan zou je het mogelijk aan Jolanda kunnen vragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 10:25 pm 
Opperfikkiestoker

sorry John, ik snapte je niet. Ik zit hier niet om mensen te stangen. Vervelend als het wel zo overkwam, dat was niet mijn bedoeling. Als je hier niet meer wil komen, dan kom je hier niet meer. In princiepe worden er geen accounts verwijderd, zoals Marjoleine al aangaf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 10:03 am 
Ere-lid

@Sarah, fijn dat Rex zich goed voelt! Ik duim voor haar!

Zoals ik het lees schrijven jullie lekker langs elkaar heen en wordt aldoor hetzelfde bedoeld in andere bewoordingen. :-)

Tumor is het Latijnse woord voor zwelling. Het wordt door leken vaak gebruikt als synoniem met kankergezwel, maar het woord neoplasme is daarvoor correcter. Een tumor kan zowel goedaardig als kwaadaardig zijn, en slechts in het laatste geval spreekt men van een kancereuze aandoening.

Zwelling op of in het lichaam kan dan ook verschillende oorzaken hebben: door toename van vocht, door meer cellen, of door een combinatie van beide. Een buil op het hoofd na een val bestaat voornamelijk uit oedeem, misschien gecombineerd met rode bloedcellen door een bloeduitstorting. Bij een ontsteking zoals een steenpuist is er sprake van oedeem, ontstekingscellen en pus. Bij een atheroomcyste is er een holte gevuld met een talgachtig materiaal. Ook een huidwrat is een (goedaardige) tumor. En ten slotte zijn er ook de kwaadaardige tumoren, de kankergezwellen.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Tumor

@ John, ik snap dat je nog steeds in de stress zit door die da en het overlijden van je laatste vriendinnetje. (Ik moet je mail nog beantwoorden, via deze weg alvast heel veel sterkte met haar verlies!)
Maar dat geeft je geen recht om zo kleinerend richting Vera te zijn en het niveau van dit forum laag te noemen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 10:11 am 

Rex eet nu een roze pannenkoek! :3

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 11:06 am 
Ere-lid

Aan eetlust ontbreekt het haar dus niet :-)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 8:43 am 

hai

De operatie van gister is geslaagd! :D
Rex is vannacht bij de dierenarts gebleven omdat ze nog te zwak was.
we zijn even wezen kijken. oogjes wijt open en ze probeert te bewegen ze is wel superslap.
ze hebben heel veel weggehaald. Rex is echt heel dun nu.
Ze draagt een soort sokje om de hechtingen niet open te bijten.
Ze lag gister in de coeveuse. vannacht onder een warmtelamp met stukjes koelte.
Ik hoop dat ze vandaag mee naar huis mag.
ik heb de tumor zien liggen. hij was echt heel groot en er zat ook een heel stuk vel aan ....
De DA zei dat de operatie langer duurde dan normaal.

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 14, 2013 8:57 am 
Ere-lid

Fijn dat de tumor verwijdert kon worden! Ik duim dat ze snel weer bij je thuis is!

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]