Het is nu vr nov 24, 2017 9:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 11:07 am 

Wat betreft ontwormmiddelen loopt wel ook al heel lang een discussie. Vooral in paardenland. Mensen ontwormen namelijk te pas en te onpas maar er zijn maar beperkte werkzame stoffen op de markt, waarvan de meest belangrijke Ivermectine. Ontwormmiddelen voor paarden zijn enkel nog op recept te verkrijgen omdat er grote angst is voor resistentie. Er zijn vrijwel geen vervangers. Kan me voorstellen dat dit daar wat mee te maken heeft...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 11:32 pm 

effyfranky schreef:
@luckycharm ik was inderdaad bij petsplace! vreemd he..

Bij mij was het Discus waar ze het vertelden.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 5:10 pm 

karin1 schreef:
[...]Het is ook niet zo dat niks meer mag, enrofloxoral is bijvoorbeeld een 3e keus middel. Dat wil zeggen dat er voor dat probleem nog 2 andere antibiotica’s zijn die wel mogen en bewezen ook goed werken voor dat probleem. [...]

Hier lees ik een reden waarom ik niet meer naar de dierenarts terug ga waar ik geweest ben; ik heb direct enrofloxoral meegekregen
- zonder kweekje (zie evt. 1e post van dit topic)
- zonder iets over andere middelen te horen
Dus nu heb ik een zwaarder middel dan wellicht nodig is. Jammer.

Had ik dit eerder gelezen (en onthouden...) had ik er iets van gezegd.

...en ik vond de dierenarts ook al niet aardig........

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 4:33 pm 

Wees zuinig op dat flesje enro... Je gaat het nog heel hard nodig krijgen als de da het niet mag voorschrijven.
Mijn da mag het uiteraard ook niet meer voorschrijven, maar ik heb het wel al nodig gehad. Blij dat ik nog wat thuis had. Het is en blijft dubbel, als iets op kweek moet kan deze tijd te lang zijn en is het te laat voor het ratje :weetniet:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 25, 2013 6:26 pm 

Ik zou niet die potjes enro lang bewaren na openen.
Niet heel lang na openen ontstaan er toxische kristallen in en dat kan oa nierschade geven, dus ik zou heel erg oppassen met het bewaren en vooral het gebruiken van restjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 25, 2013 7:56 pm 

Even een vraagje wat betreft AB bewaren (sorry als het hier niet mag, maar het kwam ter sprake) - geldt hetzelfde voor marbocyl? Was een maand, anderhalf oud. Volgens DA kon ik het gewoon nog gebruiken.

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 25, 2013 9:24 pm 
Moderator

@ Karin; Niet dat ik jou niet geloof, maar op een ander forum zegt Joanna dat die kristallen (in Baytril) niet toxisch zijn. Haar dierenarts zou dat nagevraagd hebben bij de vertegenwoordiger.
Ik lees wel vaker verschillende 'meningen' over de houdbaarheid van medicatie tussen (dieren)artsen, fabrikanten ect.

Zomaar oude antibiotica gebruiken zonder overleg met de dierenarts vind ik geen strak plan. Je weet niet of je er meer goed mee doet dan kwaad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 26, 2013 3:23 pm 

Hoi Marjoleine,
Ik denk dat je op mijn opmerking doelt om ab niet weg te gooien, ik zou nooit ab gebruiken zonder overleg met de da of een ander kundig iemand, maar mijn dierenarts stond laatst met de rug tegen de muur, mijn ratje moest aan de ab, maar zij kon dit niet voorschrijven zonder kweek. Zodoende maakte zij de opmerking: 'het zou fijn zijn als je nog deze ab in huis zou hebben en dan zoveel (de dosis) per dag zou kunnen geven'.
Dit was op een hypothetische manier en ik wist waar ik aan toe was ;)

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 8:39 pm 

Vergeet niet dat antibiotica van de oudere generatie wel gewoon mag worden voorgeschreven he, het is niet alsof geen enkele ab meer mag (zonder kweek). Werkt misschien niet altijd even goed maar dat is precies wat ook zo met enro gaat zijn als we niet uitkijken, daarvoor is het nieuwe beleid juist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 9:46 pm 

Ik heb geen problemen met mijn da.
Ik "weet" volgens hun meer over ratten dan zij,
-niet dat ze nix van ratjes weten hoor! ze zijn best kundig!-
dus ik leg op het forum mijn ratten probleem uit en wat ik nodig heb/moet doen om het op te lossen.
Vervolgens ga ik naar mn da,
zeg ze
dit en dat is er aan de hand en dit en dat heb ik nodig en klaar.
-neem wel de betreffende rat mee voor een check-
Nu helpt het ook dat bij de da bekend is dat ik noodopvang doe en ze daar erg achter staan,
en mij niet onnodig op kosten willen jagen.
Ze hebben zelfs aan mij gevraagd dat mocht het eens voorkomen dat iemand een te redden ratje om welke reden dan ook wil laten inslapen
-wat gelukkig zelden voorkomt-
ze die dan bij mij mogen brengen.
Ze zijn zelfs bereid in een dergelijk geval de medische kosten voor het beestje op zich te nemen
zolang ik m maar een huis geef!
Dus of ik nou enro of doxo of weet ik het wat nodig zou hebben,
ik krijg het gewoon mee,
zonder kweek.
Mede omdat de da ook van mening is dat de tijd die een kweek kost bij een ratje fataal kan zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 28, 2013 9:52 pm 

Nu moet ik er in alle eerlijkheid bij zeggen,
dat ik veel geluk heb met "mijn" ratten.
Spruitje heeft als ritten toen ie net bij ins was 1x een ab kuurtje gehad,
Sjaan en Johnny hebben bij mij 1x (ook toen ze er net waren)
bij mij een kuurtje moge krijgen
-helaas is Sjaan nogal dol op kuurtjes,dus heeft ze er bij haar nieuwe mama Claudia al verschillende mogen krijgen-
Huntik heeft nu 2x een kuurtje nodig gehad,
en verder eigenlijk weinig da bezoekjes met de fratsels mogen doen!
En laten we hopen dat dit zo blijft! :pray:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 01, 2013 7:52 pm 

@Marjoleine: Ik zal het ook eens navragen bij de fabrikant dan (mijn info is al wat ouder, wie weet zijn er nieuwe inzichten). Ik zou er iig niet vanuit gaan dat als er kristallen zijn, de hoeveelheid werkzame stof nog hetzelfde is per ml.

Van Marbocyl zou ik het niet durven zeggen (ga ik meteen even navragen dus :P).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]