Het is nu za nov 25, 2017 9:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 8:53 am 

Ik hoorde vanochtend op de radio dat de lijst is opgesteld in samenspraak met Stichting AAP.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 9:12 am 

Wat ik me afvraag als het echt doorgevoerd gaat worden, wat gebeurd er met alle beestjes die nu bij mensen thuis zijn. Ik hoorde op de radio "alle huidige eigenaren hebben een jaar de tijd om hun dier in te leveren", en dan? Kijk de dieren die slecht verzorgd worden dat die ingeleverd worden daar is niks mis mee. Maar de dieren die bij verantwoordelijke eigenaren zitten, die er alles al aan gedaan hebben om de dieren een optimale leefomstandigheid te geven wat moet er met die dieren?
Alles naar een opvang? Die kunnen dat nooit aan. Dus wat dan? Alle dieren maar een spuitje? Terwijl ze nog gezond zijn?
Daar hebben ze dan weer niet echt over nagedacht volgens mij!

Ik ben voor zo'n lijst hoor en veel van de dieren die er op staan is inderdaad terecht. Maar in sommige gevallen moet er toch wel een uitzondering worden gemaakt.

Maar dat is vaak zo met dat soort dingen, leuk bedacht van achter een bureau, maar de uitvoering?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:25 am 

Ik ben het met je eens AnnaAnjo... En waar moet je in hemelsnaam met je Steppezebra naar toe????

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:29 am 

Dierentuin? Of mogen die ook al geen dieren meer houden straks? :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:40 am 

Monique & harem schreef:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de lijst is opgesteld in samenspraak met Stichting AAP.

Stichting AAP is de enige die niet is weggelopen vanwege de rare onderzoeksmethode... Dierenbescherming, DIVEBO, PVH zijn allemaal opgestapt uit besprekingen over die lijst.
Ik werd zo pissig toen ik die gast triomfantelijk zag doen op tv... Stiching AAP is een raar clubje en houdt er hele rare extreme ideeen op na. Alsof zij de enige zijn die voor exotische dieren zouden zorgen. Ik heb echt spijt dat ik die mensen ooit geld heb gegeven.
Ze zaten nog zielig te doen dat ze afgelopen jaar 'wel' 250 dieren opgevangen hadden. Waarschijnlijk voor de helft gerbils en degoes enzo... en niets uitplaatsen, want die kun je als particulier natuurlijk echt niet geven wat ze nodig hebben.
Enig idee hoeveel goed verzorgde exoten daar tegenover staan? Of nog veel erger, honden en katten in asiels omdat mensen zich verkijken op de zorg voor 'normale' beesten? (in hetzelfde programma nog een of andere blonde doos die zei ja het is natuurlijk niet zoals een konijn, een worteltje een blaadje sla... een konijn is gvd ook geen worteltje en blaadje sla!!) Hoeveel beesten vangen ongesubsidieerde particulieren jaarlijks op? Echt een reeel probleem hoor exotische huisdieren...

Overigens zou je nog best een laaglandtapir mogen houden onder (nog onbekende) voorwaarden en ook de gambiaanse hamsterrat staat op die voorwaardelijke lijst, dus voor mijzelf nog niet echt problemen, al moet nog blijken wat ze gaan doen met de garnalen, vissen, slakken die ik heb.

Maargoed, zo kunnen criminele handelaren nog wat meer verdienen aan beesten, als ze de illegaliteit in gaan gaan de prijzen natuurlijk wel lekker omhoog en heb je helemaal geen controle meer op die handel. Daar kunnen ze natuurlijk weer niks aan doen, van die kerel die al die dieren in die winkel heeft verwaarloosd was al jaren bekend hoe die zijn zaakjes regelde. Die stond binnen een dag weer op straat en kan lekker verder.

http://www.satonederland.nl/Positieflij ... cLKp5wXd_A

:censuur: :censuur: :censuur: :censuur: :censuur: :censuur: :censuur: :censuur:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:42 am 

Ik neem aan dat er een overgangsregeling zou komen dat je de huidige diren gewoon mag houden tot ze er niet meer zijn, met fokverbod enzo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:43 am 

Maar als je maar één Peruaanse witnekeekhoorn hebt dan wil een dierentuin daar toch ook iets mee kunnen... moeten die dan hokken gaan bouwen voor zo'n beest? En een fokprogramma opzetten? En als er dan een mannelijke Peruaanse witnekeekhoorn binnenkomt, moeten ze net zo lang wachten/zoeken tot er nog iemand in Roelofsarendsveen misschien binnen een jaar met een vrouwelijke Peruaanse witnekeekhoorn komt. :scratch: :duh:

@Rian; eens! :knikt: en Stichting AAP kreeg altijd mijn Airmiles spaarsels maar daar kunnen ze nu ook naar fluiten/op hun (ape)buik schrijven...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:46 am 

Whahaah o correctie, uit Nederland vangen ze wel 140 hele dieren op! Die mensen verdienen een lintje!!
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:22 pm 
Ere-lid

Maar goed, de lijst wordt gepresenteerd en moet nog aangenomen worden als wet. Ik ga er van uit dat er best nog wel aan gesleuteld wordt.
En idd, die kloothommel uit R'dam loopt weer los terwijl z'n dieren gecrepeerd zijn :x

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:28 pm 

Nee de wet is volgens mij al aangenomen, ze kregen het alleen niet voor elkaar om die lijst op een haalbare manier in te vullen. Dat lukt duidelijk nog steeds niet, maar toch maar besloten dat ze het er gewoon doordrukken :scratch:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:32 pm 
Ere-lid

Ohw :duh:

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:36 pm 

Lijst moet nog wel goedgekeurd worden door de 1e en 2e kamer, maarja als je je er niet in verdiept hebt klinkt het allemaal wel prima ben ik bang :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:56 pm 

die lijst is echt helemaal te zot voor woorden. De fret is verboden en de nerts is toegestaan.. Een fret is een huisdier (wilde vorm is de bunzing). En zo staan er nog meer vreemde dieren op de lijst met verboden dieren of onder voorwaarde toegestane dieren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 12:57 pm 

Rapalje schreef:
Lijst moet nog wel goedgekeurd worden door de 1e en 2e kamer, maarja als je je er niet in verdiept hebt klinkt het allemaal wel prima ben ik bang :confused:

idem

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 3:51 pm 

Ik las het vandaag ook in de volkskrant, en daarbij de 5 diersoorten die stichting AAP het meest opvangt. Op nummer twee stond de degoe. Ja, als ze die opvangen dan kom je wel aan 140 dieren per jaar :P lekker exotisch.

Ze zeggen dat ze op vier punten hebben gekeken: dierenwelzijn, gevaar voor anderen, domesticatie en nog een.. maar goed, een jack russel kan ook een gevaar voor anderen zijn als je die niet goed verzorgd (dierenwelzijn)
Dit is weer eens mensen die zich ergens een mening vormen zonder te weten van de hoed en de rand.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]