Het is nu ma dec 18, 2017 12:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 4:41 pm 

Ach jeetje, dat is wel ff een fikse tegenvaller. Hartprobs is nig tot daar aan toe, maar zo jong al niet fatsoelijk kunnen eten? Ik duim dat dat nog goedkomt, rittens zijn nog erg flexibel.
Ehm, heeft Ellen erbij gezegd dat hartmedicatie moet worden afgebouwd en niet zomaar in één klap kan worden gestopt? De meeste da's weten het niet of vergeten dat te melden, terwijl elke huisarts dit gewoon weet. In 2 dagen tijd afbouwen naar 0 is veilig. Anders krijgt het hart nl een extra optater.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 5:14 pm 
Opperfikkiestoker

Nope, dat is niet gedaan. Op advies van Karin is donderdag avond/vrijdag gestopt met de medicatie. Dus afbouwen heeft nu ook geen zin meer. Maar goed dat je het zegt, ik zal het onthouden!

Ik ga er niet vanuit dat het nog goed gaat komen. Ellen zei ook dat dat haar streven is, zo knippen dat het probleem verholpen wordt. Maar omdat het zijn kaak/hele neusje is die scheeft staat...
Maargoed, hopen kan altijd dus dit ventje kan voorlopig wel wat duimen gebruiken (nu alleereerst maar eens dat hij gaat groeien, hij zit nog steeds op 110 gram).
Sienna wordt ook in de gaten gehouden omdat Ellen vermoed dat deze twee een 'kween' zijn. Op internet vind ik het alleen voor koeien maar het komt op hetzelfde neer. Ze zijn ws een 'tweeling', hebben samen in een 'zakje' gezeten waardoor ze hebben uitgewisseld/niet goed konden groeien/scheef zijn. Hoe dat dan kan terwijl het een mannetje en vrouwje zijn weet ik niet precies (2-eiig is ook 2 'zakjes' volgens mij ;) Want in theorie zijn alle kleintjes uit welk nest dan ook 'x-lingen' van elkaar).
Hm, ik vind ook dat het kan staat voor hermafrodiet (en daar heb ik Fuzzie even van verdacht). Dus ik weet het niet precies. Maargoed, lastig nest, dat wel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 6:00 pm 
Site Admin

Hmm, klinkt niet fijn allemaal. :( Toch omdat het waarschijnlijk inteelt is of zou dat er los van staan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 6:26 pm 

Ja dat snapte ik dus ook niet. Dinsdag had Ellen het over een 1eiïge tweeling, maar dat kan niet want het zijn man en vrouw...?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 7:15 pm 

Arme Mini.... sterkte er mee

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 19, 2013 8:08 pm 
Opperfikkiestoker

Ik weet het ook niet. :weetniet:

Maargoed, of dit direct inteelt gevolgen zijn weet ik niet (dat is natuurlijk nooit te zeggen). Wat je bij inteelt vaak ziet is dat bepaalde kenmerken 'uitvergroot' worden (denk aan de habsburgse kin). Ook is er meer kans dat resesieve genen zich zullen uiten omdat die dan gewoon meer voorkomen in de populatie, vaak zijn dat zeldzame ziektes (denk aan Urk-Urkerziekte).
Maar volgens mij moet je dan wel heel lang en direct doorfokken. Er zijn van labratten volgens mij 'stammen/lijnen' die ook sterk inteelt zijn maar die zijn genetisch wel gezond.
Ik denk dat dit een combinatie van pech en niet al te best genen pakket is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2013 4:02 pm 
Opperfikkiestoker

Voorzichtig gejuig is op zijn plaats. Mini is namelijk 5 gram aagenkomen :jippie:
Toch zijn de zorgen nog niet voorbij natuurlijk, ik weet niet goed waarom maar hij lijkt minder actief en ook minder te eten dan zijn broers, spelen (met hun of mij) doet hij ook vrijwel niet.

Dubio en Zero zijn een heerlijk stelletje. Samen lekker slapen maar ook heerlijk vechten/stoeien/spelen. Zo van als jij gaat drinken wil ik ook en dan steeds elkaar weg duwen.

Ze hebben wel een etensbakje omdat ik het idee had dat er niet veel werd gegeten als het over de bodem was uitgestrooit. Ook wil ik dat Mini voldoende te eten heeft dus wil ik goed in de gaten houden hoeveel voer er nog is. Ik heb een eigen/ratrations mix en Science selective. Dus ik dacht ik geef hen ook SS want dat heb ik oa voor Lola zodat ze tenminste alles binnen krijgt ook al eet ze maar een paar brokjes. Dus nu is het 's ochtends SS en 's avonds mix. De mannen lusten blijkbaar geen SS want die laten ze liggen, dus de mannen zitten volledig op een natuurlijke mix en dat wordt tot het laatste zaadje opgegeten. Dus als ze gereserveerd/geplaatst worden is dat handig om te weten, dat ze RRvoer willen :lol:
Mijn dames vinden SS juist erg lekker, maar de mix ook, eigenlijk eten die alles wel :mrgreen:
De mannen zijn heerlijk om tussendoor even mee te knuffelen en spelen. Ook 's avonds in bed (zij mogen vaak even mee omdat ze dan toch maar met 3en zijn) kunnen ze lekker spelen en knuffelen. Poepen in de poepbak zijn we nog aan het leren, dat snappen ze nog niet echt.

Edit: de mannen stellen zich kort voor (niet geheel vrijwillig):
Zero
http://www.youtube.com/watch?v=WLWxQxZlLqA

Dubio
http://www.youtube.com/watch?v=4b1ZxYApnKU

En Mini
http://www.youtube.com/watch?v=YMBko_Jnnwk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 1:10 pm 
Ere-lid

Haha, zie ze maar voor de camera te houden :lol:

Fijn dat hij wat aangekomen is, :hug: tegen de zorgen!

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 2:12 pm 

Haha die hadden er niet zoveel zin in :whaha:
Wat een schatjes zeg.
Hoe moet dat met Mini als Dubio en Zero worden geplaatst?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 2:25 pm 
Site Admin

Haha, wat een medewerking. :mrgreen: Maar ze zijn mooi! Niet normaal hoe veel ze op Aramis lijken, die bouw van dat koppie. :shock:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 2:42 pm 

Mini krijgt toch wel extra pap? :confused: Met een scheve kaak en rare tanden eet je nou eenmaal niet zo makkelijk brokjes...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 2:49 pm 
Opperfikkiestoker

in 'het ergste geval' kan Mini hier blijven met een stel gecastreerde dames. Maar ik ga ervanuit dat mochten zijn broers geplaatst worden, hij wel naar Jo of Jill kan.

Mini's voortanden staan nu weer goed. Over zijn kiezen weten we nu nog niet hoe die staan. Dus ja, hij mag soms mee-eten met Lola maar niet te veel omdat ik wel wil dat hij zijn tandjes blijft gebruiken (afslijten). Daarnaast is Mini een beetje onzeker en eet hij niet veel zonder zijn broers en die zijn dik genoeg dus wil ik geen pap voeren.
Overigens vind ik dat ze allemaal niet geweldig eten. Maar aan de andere kant krijgen ze relatief ook meer dan mijn eigen groep omdat ik wil dat Mini iig kan eten. Toch ga ik binnen kort eens een paar klein zakjes voer van de dierenwinkels halen denk ik. Kijken of ze daar meer/beter van eten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2013 12:00 am 

Fred en Rikkert/Maxi krijgen hier een mix met Xtravital als basis en ze vreten als bouwvakkers.

Fijn dat het voorzichtig de goede kant opgaat met Mini. :knikt:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2013 4:08 pm 
Opperfikkiestoker

Mini doet het goed :D Ik heb hem er zelfs op betrapt op de rand van het voerbakje te zitten en lekker te eten. Dat heb ik hem al heel lang niet meer zien doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 22, 2013 4:58 pm 

:thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]