Het is nu ma nov 20, 2017 5:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rattery gezocht
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 4:48 pm 

Ik kan nergens anders een gedeelte vinden voor Rattery's, dus vandaar dat ik het hier maar neerzet:

Ben opzoek naar een Rattery, die binnenkort rittens heeft welke weg mogen, of geboren gaan worden.

Het zou erg fijn zijn als de betreffende Rattery, welzijn, gezondheid en karakter voorop heeft staan :thumbsup: :D
Maar dat zit meestal denk ik wel goed :thumbsup: :D

Ik zou graag 2 of 4 mannelijke rittens willen hebben.

Kleur of de stand van de oren, of vacht maakt niks uit.
Als het maar lieve en gezonde diertjes zijn.

Zou erg fijn zijn als de rittens al tam naar hun nieuwe baasje gaan.
Beetje werk is niet erg, maar dat ze al goed gewend zijn aan mensen en aan mensenhanden zou erg fijn zijn :thumbsup: :D

Zelf woon ik in het Noorden van Nederland, maar ik wil best een stukje reizen.
Heb geen auto, maar met het OV kom je een heel eind.
Misschien is de Rattery zelf ook bereid mee te helpen en indien nodig de rittens een eindje mijn kant uit te brengen.
Voor de gemaakte kosten die hier aan verbonden zijn, wordt er natuurlijk een vergoeding gegeven.

Ik zie graag reacties tegemoed, ben erg benieuwd!! :D :D :D

Profiel  

Berichttitel: Re: Rattery gezocht
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 5:13 pm 

Op deze twee pagina's kun je een overzicht van rattery's vinden:
http://nl.tammeratten.wikia.com/wiki/Li ... attery%27s
http://ratten.nl/index.php/rattery

Helaas is het toch niet zo dat alle rattery's gezondheid en karakter voorop zetten, er zijn er zat die wel zeggen op gezondheid te fokken maar leuke tekeningen en kleurtjes toch belangrijker vinden dan een gezonde lijn en een tam karakter. :nee: Let dus op waar je je rittens haalt. ;) Ratjes uit de opvang zijn natuurlijk ook een optie!

Persoonlijk heb ik trouwens liever dat reserveerders wel een keer langs zijn geweest zodat ik weet naar wie "mijn kroost" gaat. Dit geldt voor meerdere rattery's dus hou hier rekening mee. Wel top dat je wat verder wilt reizen, er zijn niet zo heel veel (goede) rattery's in het land dus meestal zit er niet niet een heel dicht in de buurt. :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 6:14 pm 

Tenmashi schreef:
http://nl.tammeratten.wikia.com/wiki/Li ... attery%27s
http://ratten.nl/index.php/rattery

Helaas is het toch niet zo dat alle rattery's gezondheid en karakter voorop zetten, er zijn er zat die wel zeggen op gezondheid te fokken maar leuke tekeningen en kleurtjes toch belangrijker vinden dan een gezonde lijn en een tam karakter. :nee: Let dus op waar je je rittens haalt. ;) Ratjes uit de opvang zijn natuurlijk ook een optie!

Persoonlijk heb ik trouwens liever dat reserveerders wel een keer langs zijn geweest zodat ik weet naar wie "mijn kroost" gaat. Dit geldt voor meerdere rattery's dus hou hier rekening mee. Wel top dat je wat verder wilt reizen, er zijn niet zo heel veel (goede) rattery's in het land dus meestal zit er niet niet een heel dicht in de buurt. :thumbsup:

Ik weet het en mede daarom wend ik me ook tot dit forum.

Kleurtjes zijn mooi, maar niet het belangrijkste.

Ik wil graag veel moeite doen en evt. ook een stukje reizen voor 2 of 4 lieve rittens.
Mag ook 2 om 2 zijn, zodat ik de 4 heren zelf kan koppelen.

Opvang had ik ook aangedacht.
Maar dan zoek ik wel een 2 of 4 ratten die niet te oud zijn en een lief karakter hebben en uiteraard gezond zijn.

Zelf wil ik ook erg graag van te voren eens op bezoek bij de rittens, voordat de Rattery besluit enkele rittens toe te wijzen aan mij.
Enigste "eis" die ik dan stel is dat ik dan wel de garantie heb op het moment dat ik ga reizen dat ik zeker ben dat er mits het klikt van beide kanten er ook daadwerkelijk rittens voor mij bij zitten en dat ik niet voor niks reis.

Heb geen OV-chip, dus moet dagkaarten/uurkaarten kopen in de bus, of een treinkaart op het station.

Misschien dat de Rattery bereid is na goed mail en/of bel contact me op te pikken vanaf een station of locatie, als de exacte locatie slecht te bereiken is met OV.

Ik wil ook best eerst een tijdje mailen en/of bellen alvorens een Rattery besluit mij rittens toe te wijzen.
Maar ook dan wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet voor niks al die tijd contact gehouden heb en er geen rittens voor me bij zitten, snap je?

Soms kun je dat van te voren niet weten en daar heb ik alle begrip voor, maar de teleurstelling is dan zo groot als je ergens echt voor wilt gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 6:16 pm 

Tenmashi schreef:
'

Is er ook ergens een overzicht te vinden welke Rattery's beschikbare Rittens hebben of binnenkort rittens verwachten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 6:32 pm 

Meestal laat ik reserveerders langs komen wanneer de rittens 3-4 weken zijn zodat ze de rittens meteen kunnen zien en zien met welke rittens ze een 'klik' hebben, dus dat er dan rittens bij zitten voor hen mits het tussen mij en hen klikt is dan wel zeker. :knikt:

Een overzicht van wie er wanneer rittens verwacht of heeft is er niet, dat is niet bij te houden. :-) Vooral omdat er op voorhand al reserveringen worden aangenomen, dus tegen de tijd dat de rittens zijn geboren zijn er vaak al geen meer vrij. Je kunt beter gewoon kijken welke rattery's je aanspreken en dan kijken of ze binnenkort een nest gepland hebben (of toevallig nog vrij hebben, komt ook voor). Vervolgens zou je kunnen reserveren bij die rattery.

Je zegt 2 of 4 ratten te willen, misschien wel leuk om twee ratteryrittens te nemen en twee oudere ratten uit de opvang. In de opvang zitten ook genoeg lieve gezonde ratten die niet stokoud zijn (oudjes blijven sowieso meestal in de opvang wonen zodat ze op hun oude dag niet wéér moeten verhuizen). Zo kun je gelijk de leeftijden een beetje spreiden, 4 ratten van dezelfde leeftijd is eerst leuk maar minder wanneer ze allemaal tegelijk oud worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 8:03 pm 

Rattery ratcity heeft nog 2 mannetjes vrij uit het R-nest
http://ratten.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=28248

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 12:13 pm 

Deesie schreef:
Opvang had ik ook aangedacht.
Maar dan zoek ik wel een 2 of 4 ratten die niet te oud zijn en een lief karakter hebben en uiteraard gezond zijn.

Garantie op gezondheid krijg je nooit! Wel op het moment van koop/overname natuurlijk maar een week later kunnen ze ziek worden.

Succes met het vinden van kameraadjes! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 2:00 pm 
Ere-lid

In de opvang verblijven een aantal dames van januari 2014 :angel:

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 2:02 pm 

En die heb ik mogen bewonderen bij Jolanda! Ze zijn echt onwijs lief en aandachtsgeil!!!
Het zou echt fantastisch zijn als zij een goed huisje mogen krijgen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 11:20 am 

Maar ze geeft aan dat ze mannen wil..... :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 5:42 pm 

Idd. zoek ik mannetjes en geen vrouwtjes.

Zoek een Rattery of Opvang, die in het Noorden ligt.
Dus Friesland, Groningen, Drenthe, in die regio een beetje.
Iets er buiten mag ook, maar veel verder weg liever niet.
Dit i.v.m. de reistijden en het feit dat de meeste Rattery's eerst kennis willen maken met je voordat je bij een volgende bezoek de rittens mee neemt.
Dus dan kost het reizen best veel en je bent ook erg lang onderweg met het OV.

Dus als jullie nog iets weten: Heel graag :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 9:09 pm 
Opperfikkiestoker

viewtopic.php?f=36&t=18406

Zijn die niet iets? Zijn 2 jonge mannen en roden is in het noorden toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2014 6:11 pm 

Tenzij ik iemand gigantisch vergeet ken ik helaas geen goede rattery's in het noorden. :nee: Die opvangertjes in Roden klinken leuk! :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2014 8:04 pm 
Ere-lid

Oh. sloom van mij, heb er over heen gelezen dat je om mannen vroeg. :oops: In Roden zijn inderdaad 2 jonge mannen binnen gekomen.

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]