Hoog tijd voor een update van de dames. Klara2 en Nova zijn al bezig met hun eerste vachtwissel, van bolletjes pluis veranderen ze ineens in echte ratjes. Klara is ook al flink aan het verschimmelen, voor ze een half jaar is, is ze waarschijnlijk al helemaal wit. Aan Silje is nog niet veel te zien. Verder is er alleen maar heel saai nieuws; ze eten goed, spelen goed, zitten een paar keer per dag bij me in mijn vest en hebben ontdekt dat je je in een bank prima kunt verstoppen. Hele normale rittens dus.

Silje belooft enorm tam te worden; ze gedraagt zich net zo makkelijk als de twee tamme meisjes. Ze heeft alleen heel duidelijk een eigen willetje, en vertoont daarin een stuk meer vasthoudendheid dan de andere twee. Iets dat ik al vaker gezien heb bij wilde dametjes. Wat ze in hun kop hebben, hebben ze niet ergens anders.

Verder is Nova de rustigste van de drie, die graag bij je zit, en Klara2 is de nieuwsgierigste en ondernemendste. Alles moet onderzocht, nergens is ze bang voor, en als je haar oppakt blijft ze met vier pootjes wijd in je vingers hangen. Volkomen op haar gemak, met al het vertrouwen van de wereld. Prachtig klein eigenwijs meisje.
Nova

Ook drie haartjes op haar borst, net als haar grote broer.

Klara2

Silje

Flirten met de ratpackjes naast haar. Ze is ook heel communicatief richting de wilde jongens. Ik weet zeker dat er heel wat afgeluld wordt onderling.

Maar vraag me niet waar ze allemaal die enorme oren vandaan hebben. Mams heeft nochtans heel beschaafde oren en van mij kunnen ze het ook niet hebben.