Het is nu zo nov 19, 2017 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik ben mama!
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 5:09 pm 

Hoog tijd voor een update van de dames. Klara2 en Nova zijn al bezig met hun eerste vachtwissel, van bolletjes pluis veranderen ze ineens in echte ratjes. Klara is ook al flink aan het verschimmelen, voor ze een half jaar is, is ze waarschijnlijk al helemaal wit. Aan Silje is nog niet veel te zien. Verder is er alleen maar heel saai nieuws; ze eten goed, spelen goed, zitten een paar keer per dag bij me in mijn vest en hebben ontdekt dat je je in een bank prima kunt verstoppen. Hele normale rittens dus. :mrgreen: Silje belooft enorm tam te worden; ze gedraagt zich net zo makkelijk als de twee tamme meisjes. Ze heeft alleen heel duidelijk een eigen willetje, en vertoont daarin een stuk meer vasthoudendheid dan de andere twee. Iets dat ik al vaker gezien heb bij wilde dametjes. Wat ze in hun kop hebben, hebben ze niet ergens anders. :clown: Verder is Nova de rustigste van de drie, die graag bij je zit, en Klara2 is de nieuwsgierigste en ondernemendste. Alles moet onderzocht, nergens is ze bang voor, en als je haar oppakt blijft ze met vier pootjes wijd in je vingers hangen. Volkomen op haar gemak, met al het vertrouwen van de wereld. Prachtig klein eigenwijs meisje. :loveeyes:

Nova
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook drie haartjes op haar borst, net als haar grote broer.
Afbeelding

Klara2
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flirten met de ratpackjes naast haar. Ze is ook heel communicatief richting de wilde jongens. Ik weet zeker dat er heel wat afgeluld wordt onderling. :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar vraag me niet waar ze allemaal die enorme oren vandaan hebben. Mams heeft nochtans heel beschaafde oren en van mij kunnen ze het ook niet hebben. :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 5:36 pm 

:inlove: :inlove: :inlove:

Haha oooh ik kan niet wachten tot het donderdag is. Ben me zo aan het verheugen.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 7:28 pm 

En toch blijft ze MIJN smurfje! :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 23, 2014 7:30 pm 
Site Admin

Oh wat is ze toch mooi. :loveeyes: Gaaf hè, hoe die wildjes kletsen met elkaar! De Pukkies hier zijn ook helemaal verliefd op Uk en de Maussies. :mrgreen:

Edit: Ik bedoelde Silje dus met 'ze'. Foei, helemaal geen oog voor de tamme ratjes, maar die zijn ook leuk hoor. :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2014 7:24 pm 

Ja hoor Heidi, ze is JOUW smurfje. :-)

Ik snap het wel hoor Jill, ik vrees dat ik dezelfde afwijking heb. Er gaat nou eenmaal niets boven wildjes. Ze zijn zo eigen en zo zichzelf, als ze aandacht aan je schenken of door je aangehaald willen worden voelt dat elke keer weer als een geschenk van hun kant.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 8:11 pm 

Morgen mag ik dan eindelijk mijn mannen ophalen :inlove: zoooo'n zin in :inlove:

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 25, 2014 10:12 pm 

Heerlijk die affectie die jullie met wildjes hebben, lijkt me heel speciaal... maar niks voor mij.
Ik geniet er al van als de mannen hier ronddreuzelen en er een vreemde hier is, ze komen dan echt achter mij in, om een hoekje kijken en dan weer weg, zo apart dat ze mij als bescherming zien.
Alleen James, die banjert over iedereen heen die op zijn pad zit.

Heel veel plezier Bernadette en geniet van jouw ventjes :loveeyes:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 26, 2014 5:50 pm 

Ze zijn thuis!

En zooo lief. Haha. Heb ze eerst een poos in de kooi laten wennen en nu zitten ze even bij me op de bank. Lela ligt op de andere bank te slapen. Ik heb haar al 10 keer gezegd dat zij mijn nr 1 blijft en ik geloof dat ze die bevestiging nodig heeft en fijn vindt :)

Grappig trouwens dat Bikkeltje zei dat Hakie echt een alpha in de dop is, want wat ik tot nu toe gezien heb is Driehaar (nu: Oliver) echt veel dominanter en stoerder. Jamie (Hakie dus :P ) ligt in mijn nek te slapen en Oliver loopt overal rond. Ook tijdens het stoeien is Oliver degene die vaak het laatste woord (piep :P ) heeft. Maar goed, we zien wel, het maakt niet uit. Het zijn droppies. Nu ga ik weer verder zwijmelen :inlove:

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jun 27, 2014 10:19 am 
Ere-lid

Veel plezier met hen!

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2014 4:28 pm 

Grappig dat Driehaar nu zo stoer doet. Misschien kwam hij in een grotere groep wat minder uit de verf en krijgt hij nu praatjes. Of hij is een laatbloeier. :clown: Veel plezier met ze! :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 8:59 pm 

Kleine meidjes worden groot. Silje is eindelijk de 100 gram gepasseerd. 8) En de andere twee meidjes doen het ook prima.
Silje
Afbeelding

Afbeelding
Klara2
Afbeelding
Nova
Afbeelding

Afbeelding

Ook mams maakt het goed, zij woont nu samen met haar (pleeg)dochter(s). Dat was even wennen want ik geloof niet dat ze ooit eerder met andere ratten heeft gezeten behalve dan steeds met haar baby's, maar ze slapen nu met zijn viertjes in één hangmat dus dat zit wel goed. De combi met mijn eigen grote dames ging voor geen meter, die maakten gelijk gehakt van haar. En ik wilde haar niet nog langer alleen laten zitten.
Silje was helemaal stikgelukkig met die grote rat, eindelijk een echte mams voor haarzelf. Ze kroop er bij de kennismaking meteen bovenop en tegenaan, en week niet meer van haar zijde. Het was zo schattig om te zien, alsof ze een kadootje van me kreeg. Ze rende maar heen en weer tussen mij en moeders, met een gezichtje waar de blijheid afspatte. :inlove:

Doodeng moment voor mij, want je verwacht toch elk moment dat moeders haar tanden in dat kleine lijfje zet, maar het ging uitstekend. Er werd direct gesnuffeld en gepoetst. En dochter Nova herkende haar moeder en vice versa. Bijzonder, want ook Klara is vrijwel direct bij dit moedertje aangelegd zodra haar eigen moeder weigerde te voeden. Maar daar zie ik niet de band die er duidelijk wel is tussen Nova en haar moeder. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 9:42 am 
Ere-lid

Wat fijn! :D

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 2:09 am 

Wat heerlijk dat alles zo goed gaat.
En wat wordt mn smurfje toch een grote meid! :inlove:
Je kunt overduidelijk zien dat ze bij jou haar thuis heeft gevonden.
Hoewel ze zich mij wss niet meer kan herinneren
hoop ik haar spoedig een keertje te bezoeken als jij dat goed vindt.
Het is bijna niet te geloven dat dit hetzelfde beestje is als die zielige wurm die mij onder heeft gepoept
:aai:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jul 19, 2014 1:10 pm 

Smurfje wordt een hele mooie meid. :knikt: En de andere twee meiden zijn ook hele leuke ratjes. Wonderbaarlijk wat een verschil flessen maakt. Ik denk dat Smurf je idd niet meer kan herinneren, ze was toen nog zo vreselijk klein, echt nog een babytje. En ze heeft behalve Henk nog geen andere mensen ontmoet, dus ik heb geen idee of ze erg eenkennig is. Kwestie van uitproberen dus, je bent welkom! :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 7:29 pm 

Hey hey,

Hoe is het met de brusjes van mijn mannen? :)
Bikkeltje, heb jij nog steeds alledrie de meisjes, en Mandy, hoe gaat het met de heren? Ben wel benieuwd hoe beige is uitgegroeid uiteindelijk, heb je een mooie foto?

Met Jamie en Oliver gaat het goed. Zal later een uitgebreidere update plaatsen maar was wel even benieuwd.
Morgen ga ik hun nieuwe kooi in elkaar zetten, ik vond de Jenny toch onwerkbaar dus heb nu de Royal Suite weer aangeschaft, maar ga dan alleen de bovenverdieping gebruiken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden ^^

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]